2017-09-22, 08:38
Medlem
kangas92s avatar
God morgon folk!

Jag har börjat gå in i detta lite djupare, efter 8 års cannabis missbruk, så valde jag att lämna spliffen på hyllan, och gå till vaporizer, och har aldrig mått bättre.

Spliffen fick mig att bli lat i situationer jag inte borde vara lat, jag snöade in mig på onödiga saker istället för att umgås med min familj.. Jag trodde jag blev en bättre människa av spliffen, men jag slängde bara undan mera ångest och trodde jag mådde bra.

Nu när jag använder vaporizer (ångor, inte rök) så har alla negativa effekter försvunnit. Jag får i mig dom bra canabinoiderna, och dom dåliga, brinner inte ens.. som dom gjorde i spliffen.

Har ni hört att när man röker spliff, så får man i sig 88% av "icke-cannabinoider" alltså bara massa skit.
Nej, ni hörde rätt. Cannabis innehåller inte bara bra saker. Det beror mycket på vem som odlar osv, kan jag tänka mig.

Men nu till den riktiga frågan här, vad säger ni spliff rökare om vaporizer, och vad säger ni som vapar om spliffen?

Själv känner jag att jag får ut alla bra cannabinoiderna med vape, och mera dåliga grejer när man eldar på högre grader (spliff)
Jag har haft diskussioner om detta med vänner som tycker vaporizer suger, för man blir inte "hög" säger dom, och det håller jag med om.. man blir inte "hög" av vaporizer, iallafall inte mellan 160-220 grader. Man blir bara en bättre människa mellan dessa grader iallafall jag.

Ha en bra dag alla!

PS: Respektera alltid plantan, det är moderjords verk, och inte någon äcklig kemikalie.
Senast redigerad av kangas92 2017-09-22 kl. 08:56. Anledning: ändra
Citera
2017-09-22, 09:27
Medlem
Rufoss avatar
Bra gjort TS. Jag känner igen mig i det du beskriver.

Köpte en vape från Dynavap för några månader sedan, och har nu slutat röka helt.
Citera
2017-09-22, 09:31
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Bra gjort TS. Jag känner igen mig i det du beskriver.

Köpte en vape från Dynavap för några månader sedan, och har nu slutat röka helt.

Tack! Det gjorde du rätt i. Man ska ju tänka på sin hälsa

Jag bröt fotleden för en månad sen, och jag fick ut mera smärtstillande från vaporizer, än vad Oxycontin, Oxynorm. Så jag spolade ner det min läkare tyckte jag skulle äta i 6 veckor. Bless!
Citera
2017-09-22, 11:03
Medlem
kangas92s avatar
Jag måste också säga, att även ur vaporizer så kan man trigga en psykos.

Så det är inte "säkrare" att röka ur en vaporizer.. kan till och med vara tvärt om.. större chans att få en psykos via vaporizer.

Så va försiktiga!! Gör ingenting ni känner er osäkra på, då kan det gå åt helvete.
Citera
2017-09-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Jag måste också säga, att även ur vaporizer så kan man trigga en psykos.

Så det är inte "säkrare" att röka ur en vaporizer.. kan till och med vara tvärt om.. större chans att få en psykos via vaporizer.

Så va försiktiga!! Gör ingenting ni känner er osäkra på, då kan det gå åt helvete.

Psykos hit, psykos dit. Jag tror inte det spelar någon roll om du röker en spliff eller ur vapp. Tror inte heller att risken är större/mindre beroende på hur du röker din ört. Men jag kan ha fel. Finns det någon slags forskning på det här? Gjorde mig nyfiken. Ligger en psykos väntande så tror jag att den triggas hur som helst.

Personligen så röker jag helst ur vapp, men tackar inte nej till en spliff. Det känns väldigt mycket "renare" att röka ur en vapp. Sen är det helt beroende på situtation då en vapp är väldigt portabel och inte luktar speciellt mycket. I alla fall inte min Pax. Blir även mycket mindre rök, så röka inomhus är inga problem.
Citera
2017-09-22, 11:38
Medlem
Citat:
Tack! Det gjorde du rätt i. Man ska ju tänka på sin hälsa

Jag bröt fotleden för en månad sen, och jag fick ut mera smärtstillande från vaporizer, än vad Oxycontin, Oxynorm. Så jag spolade ner det min läkare tyckte jag skulle äta i 6 veckor. Bless!

Varifrån köpte du e-juicen? Det finns så många sajter, så det är svårt att avgöra vilka som är bra.
Citera
2017-09-22, 12:13
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 998tx
Psykos hit, psykos dit. Jag tror inte det spelar någon roll om du röker en spliff eller ur vapp. Tror inte heller att risken är större/mindre beroende på hur du röker din ört. Men jag kan ha fel. Finns det någon slags forskning på det här? Gjorde mig nyfiken. Ligger en psykos väntande så tror jag att den triggas hur som helst.

Personligen så röker jag helst ur vapp, men tackar inte nej till en spliff. Det känns väldigt mycket "renare" att röka ur en vapp. Sen är det helt beroende på situtation då en vapp är väldigt portabel och inte luktar speciellt mycket. I alla fall inte min Pax. Blir även mycket mindre rök, så röka inomhus är inga problem.

Tack för visat intresse.

Jag kan ha fel om det där med psykos, och att det finns större risk om man röker vape.
Det beror nog som du säger på människan som röker. Min teori höll inte tror jag. Tack!

Jag känner lika som dig, röker hellre ur vape. Men jag tackar nej till annat faktiskt. Gillar inte stark tobak precis.. massa gifter :/
Citera
2017-09-22, 12:15
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Varifrån köpte du e-juicen? Det finns så många sajter, så det är svårt att avgöra vilka som är bra.

Siter? Gå till närmaste kiosk så finns det. Jag har faktiskt inte en susning vart man hittar bäst e-juicer.
Det får man lista ut själv broder.
Men passa dig, för vissa kiosker och kioskägare hustlar en hel del.. Överpriser osv, och det är väldigt onödigt.
Citera
2017-09-22, 13:47
Medlem
ChironKentaurens avatar
Har märkt liknande skillnad när jag röker med vatten i bongen jämfört med utan. DVS ett märkbart lugnare hög. Föredrar dock utan då jag gillar att bli kraftigt påverkad. Tror vaporizer kan vara bättre för folk som får ångest och paranoia av gräs dock.
Citera
2017-09-22, 20:36
Avslutad
Även fast man känner till att vape är mycket bättre för än rök så måste jag erkänna att jag föredrar rökning alla dagar i veckan. Vape är skönt och kul och bra att man slipper gå ut för att bli lite skön i kroppen.

Men däremot tar det längre tid att känna av iaf för mig... Känns som det tar typ minst 10 min att få rus genom vaporizer medan när jag röker känner jag av cannabis ruset efter bara 1 eller 2 puffar. Gillar också smaken av rökningen och hur det känns. Men jag tycker om vape mycket också men rökning känns lite bättre iaf .
Citera
2017-09-23, 06:57
Medlem
Citat:
Siter? Gå till närmaste kiosk så finns det. Jag har faktiskt inte en susning vart man hittar bäst e-juicer.
Det får man lista ut själv broder.
Men passa dig, för vissa kiosker och kioskägare hustlar en hel del.. Överpriser osv, och det är väldigt onödigt.

Jag tänkte på cbd-olja som man kan vejpa 😂
Läst på flera sidor att det är bra för kronisk smärta.
Det måste ju vara bättre att vejpa cbd olja än käka oxykodon.
Jag är ingen bror utan en syster 😁
Citera
2017-09-23, 07:03
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Citat:
E-juice? Jag hoppas inte ni inbillar er att E-juce ni köper från kiosker och E-cig-butiker innehåller THC? Det är nästan omöjligt att hitta E-juice med THC i Sverige. Utbudet är nästan obefintligt, och man vet aldrig vilken strain eller vilken kvalité det är på vätskan.

Jag råder alla att skippa E-juice. Köp istället en vape som ni laddar med vanlig nymalen cannabis. Min Vapcap laddar jag med ca 0.15 gram grönt, och den gör mig minst lika hög som när jag röker en vanlig spliff, men inte lika seg och degig.

Andra bra vapes för weed är Crafty eller Mighty, från det tyska företaget Storz & Bickel. Dessa är elektroniska/batteridrivna vilket är ganska bekvämt, men jag föredrar min Vapcap, eftersom man använder tändare för att hetta upp den, och på så sätt "simulerar" den nostalgiska känslan av att tända en spliff. 8)

Riktigt bra demo från Sneaky Pete:
https://www.youtube.com/watch?v=Oywme4lhvLM
Senast redigerad av Rufos 2017-09-23 kl. 07:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in