Citat:
Ursprungligen postat av
Egnatankar
Angela Merkel är ingen feminist. Att hon öppnade dörren för flyktingarna berodde inte på någon feminism.
Av samma anledning öppnade hon Tysklands gränser när den stora flyktingströmmen kom. Jag tror att hon tänkte ungefär så här, "Ja, men om inte vi tar emot flyktingarna här i Tyskland, vad ska hända med dem då? Ska de irra omkring på landsvägarna i Europa? Och vad kommer folk i Europa att göra då? Ska de börja skjuta på flyktingarna till slut? Och vad händer då? Blir det krig? Och vad händer med EU då?
Vad gäller flyktingar tror jag att Merkel tänkte så här: Nu har jag möjlighet att vinna Nobels fredspris och sätta punkt för alla nazi-skämt för all framtid.
Uppenbart har vi inte lärt oss någonting av de katastrofala konsekvenserna Tysklands förödmjukande efter WW1. Läser man analyser i svensk msm är de fulla av beundran av tysk tagelskjorta och förintelsemonument. Aningslöst så in i helvete.
Merkels politiska misstag var att hoppa i säng med Erdogan och att öppna EUs gränser för massinvandring. Vem beställde det? Misstänker att det var Obama. Erdogan äventyret visade att turkarna i Tyskland inte hade integrerats. Då tysk-turkarna röstade i turkiska grundlagsvalet så röstade majoriteten för Erdogan. Sveriges turkar som kanske är kurder röstade i huvudsak mot.
Historia är viktigt men så är även preskriptionen, dvs get over it. Titta man på länder i MENA där man är fortfarande putta över att någon grupp varit dum på 1600-talet så inser man att det inte är vägen till ett framgångsrikt samhälle. Tyvärr har msm tjänat pengar de senaste decennierna genom att koka soppa på gamla oförrätter.