Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-21, 13:39
  #1
Medlem
Bajsfacistens avatar
Nästa år så går tyskland till val, hur kommer det att gå. Angela Merkel har varit deras ledare sedan 2005 och har suttit i 12 år då, och det är väl ingen högoddsare att det inte blir hon igen hon börjar ju även bli gammal. Även mot bakgrund att hon gjorde sitt bästa val 2013.
Invasionen av tredjevärlden i det tyska riket och eftergifterna till de lata grekerna har ju gjort henne impopulär bland tyskarna.

Hur kommer det gå med uppstickar/missnöjespartiet Alternativ för Tyskland (AfD) t.ex?
Citera
2016-04-21, 13:45
  #2
Medlem
Den stora Koalitionen sitter nog säkert om dom vill
Citera
2016-04-21, 13:45
  #3
Medlem
Hoppas Merkel får sitta kvar pga det lilla jag vet.
Citera
2016-04-21, 14:18
  #4
Medlem
Fris avatar
Jag skulle tro att Tyskland har tillräcklig bredd och djup att inom CDU/CSU förmår erbjuda ett massutvisningsalternativ utan att ge bort makten till något nytt parti. Flyttsäsongen denna sommar och höst är tillfället när en sådan kandidat måste träda fram. De är inte en stängd ankdamm som inskränkta censur-Sverige. Valet kommer att hållas när UK beslutat lämna EU och Trump och LePen är presidenter, och liknande utveckling i några mindre länder. EU under upplösning och NATO omdefinierat av USA. Och EU kommer att orsaka någon ny tredje systemhptande kris i nivå med migrationen och euron. Då är mer av samma som misslyckats med Merkel inte längre ett alternativ.
Citera
2016-04-21, 14:18
  #5
Medlem
Prawitzs avatar
Vi får hoppas att invånarna i Tyskland är lika trötta på massinvandringen från Afrika och Mellanöstern som resten av Europa. Flyktingkrisen förvärrades avsevärt på grund av Merkels (och Sveriges) agerande. Problemen kommer knappast ha minskat om ett år och man får hoppas att väljarna visar vad de tycker om det.
Citera
2016-04-21, 16:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag skulle tro att Tyskland har tillräcklig bredd och djup att inom CDU/CSU förmår erbjuda ett massutvisningsalternativ utan att ge bort makten till något nytt parti. Flyttsäsongen denna sommar och höst är tillfället när en sådan kandidat måste träda fram. De är inte en stängd ankdamm som inskränkta censur-Sverige. Valet kommer att hållas när UK beslutat lämna EU och Trump och LePen är presidenter, och liknande utveckling i några mindre länder. EU under upplösning och NATO omdefinierat av USA. Och EU kommer att orsaka någon ny tredje systemhptande kris i nivå med migrationen och euron. Då är mer av samma som misslyckats med Merkel inte längre ett alternativ.

Massutvisningar är tyskarna inte kapabla att genomföra, saa glöm det!

Det är högst sannolikt ,att storkoalitionen sitter kvar, dock med försvagade CDU/CSU och SPD. JAg skulle tippa, att SPD landar paa 15-20%, CDU/CSU kanske under 30, och AfD paa 15-20%.

Det är dock laangt kvar till valet, och det kan hända rätt mycket. En viktig sak är naturligtvis, hur det gaar med invandringen 2016-17.
Citera
2016-04-21, 17:06
  #7
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Massutvisningar är tyskarna inte kapabla att genomföra, saa glöm det!

Det är högst sannolikt ,att storkoalitionen sitter kvar, dock med försvagade CDU/CSU och SPD. JAg skulle tippa, att SPD landar paa 15-20%, CDU/CSU kanske under 30, och AfD paa 15-20%.

Det är dock laangt kvar till valet, och det kan hända rätt mycket. En viktig sak är naturligtvis, hur det gaar med invandringen 2016-17.
Det är som att påstå att Hitler skulle regera vidare efter att ha skjutit sig själv i huvet i bunkern. Komplett verkligetsfrämmande.
Citera
2016-04-21, 17:11
  #8
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Massutvisningar är tyskarna inte kapabla att genomföra, saa glöm det!

Det är högst sannolikt ,att storkoalitionen sitter kvar, dock med försvagade CDU/CSU och SPD. JAg skulle tippa, att SPD landar paa 15-20%, CDU/CSU kanske under 30, och AfD paa 15-20%.

Det är dock laangt kvar till valet, och det kan hända rätt mycket. En viktig sak är naturligtvis, hur det gaar med invandringen 2016-17.
Tyskland har flera tiotals gånger fler poliser och flera tiotals gånger fler soldater än Sverige, och väldigt mycket mindre invandring per capita. Dessutom är tyska soldater och poliser mycket bätre tränade, utrustade, organiserade och motiverade än den extremt lågavlönade, kaotiska, ledarlösa, demoraliserade, krympande svenska polisen och militären. Tyskarna kan utvisa miljoner invandrare lätt som en plätt. Det enda svenska staten klarar av är att ljuga. Inget beslut verkställs lägre i Sverige, därför att svenska staten själv har avskaffat all sin verkställande förmåga.

Inrikesministern har redan beslutat att alla invandrare ska utvisas och om någon ärmkvar, vägras bidrag och vård och färbjudas arbeta!



Det är som att påstå att Hitler skulle regera vidare efter att ha skjutit sig själv i huvet i bunkern. Komplett verkligetsfrämmande.
Citera
2016-04-21, 17:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det är som att påstå att Hitler skulle regera vidare efter att ha skjutit sig själv i huvet i bunkern. Komplett verkligetsfrämmande.

VAD är verklighetsfrämmande? Jag har läst en deltidigare inlägg av dig, och du utmärker dig genom din okunnighet och dina felaktiga analyser...
Citera
2016-04-21, 17:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Tyskland har flera tiotals gånger fler poliser och flera tiotals gånger fler soldater än Sverige, ovåch väldig myclet mindre invandring per capita. Dessutom är tyska soldater och poliser mycket bätre tränade, utrustade, organiserade och motiverade än den extremt lågavlönade, kaotiska, ledarlösa, demoraliserade å, krympande svenska polisen och militären. Tyskarna kan utvisa miljoner invandrare lätt som en plätt. Det enda svenska staten klarar av är att ljuga. Inget beslut verkställs lägre i Sverige, därför att svenska staten själv har avskaffat all sin verkställande förmåga.

Inrikesministern har redan beslutat att alla invandrare ska utvisas och om någon ärmkvar, vägras bidrag och vård och färbjudas arbeta!



Det är som att påstå att Hitler skulle regera vidare efter att ha skjutit sig själv i huvet i bunkern. Komplett verkligetsfrämmande.

Du har ingen aning om tyska polisens kapacitet, eller militärens! Faktum är, att ytterst faa har utvisats hittills. Samma fenomen som i Sverige..

Att de nekas bidrag kan nog hända, men det innebär inte att de försvinner ut ur landet.
Citera
2016-04-21, 17:15
  #11
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
VAD är verklighetsfrämmande? Jag har läst en deltidigare inlägg av dig, och du utmärker dig genom din okunnighet och dina felaktiga analyser...
Räkna upp dem då! Om jag gör mig så sårbar för motargument, varför använder du aldrig något av dem? Var har jag fel? Har inte Sverige världens alöra störata invandring? Och världens allra minsta försvar av alla i-länder? Är inte den svenska integrationen den allra mest misslyckade i hela världen, redan innan världens allra högsta invandringstakt tiodubblades förra året? Har inte Sverige världens mest obildade och oerfarna och ideologilösa politiker? Komigen, slå in den öppna dörren överallt där jag har fel! Att du påstår att jag har fel, utan att du köarar av att påpeka det, visar bara att det är du som förnekar verkligeten.
Citera
2016-04-21, 17:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Räkna upp dem då! Om jag gör mig så sårbar för motargument, varför använder du aldrig något av dem? Var har jag fel? Har inte Sverige världens alöra störata invandring? Och världens allra minsta försvar av alla i-länder? Är inte den svenska integrationen den allra mest misslyckade i hela världen, redan innan världens allra högsta invandringstakt tiodubblades förra året? Har inte Sverige världens mest obildade och oerfarna och ideologilösa politiker? Komigen, slå in den öppna dörren överallt där jag har fel! Att du påstår att jag har fel, utan att du köarar av att påpeka det, visar bara att det är du som förnekar verkligeten.

Jag hänvisar till svar i inlägg 10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback