2017-09-24, 17:15
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hur fasen kan dom vara så säkra på att bilen tankats?
Det kan vara något MGM har påstått sig ha gjort under aktuell tid - alltså gällande en annan bil än BOs.
Citera
2017-09-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur är det känt?
Den informationen har vi inte fått.
Så länge vi inte vet hur det är känt så kan vi inte veta säkert.

Du är verkligen inte speciellt begåvad, det står helt utan tvivel. Försök dig på att läsa lite.
Du menar att Nemec inte kontaktat dig direkt så du fått förstahandsinfo ?

Om Corren citerar åklagaren går det väl knappast att tolka på annat sätt än att det är bekräftat.
DESSUTOM så reagerade offrens dotter på att bilen "stod slarvigt parkerad"
Vill du tro något annat så står det dig fritt. Tänker inte bemöta fler av dina idiotinlägg.
Citera
2017-09-24, 17:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Jag tolkar det så, att det rör sig om MGM:s bil (oavsett vem som äger den) och att de ska utreda hur den har tankats och var den har parkerats.

Det där med att GM skulle ha stulit BO:s bil under brottet är ett spektakulärt påstående. Där undrar man verkligen hur de tror sig veta detta.

Edit: Att en bil stod slarvigt parkerad, kunde vara för att ett av BO kom hem, anade oråd och parkerade hastigt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-09-24 kl. 17:34.
Citera
2017-09-24, 17:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

MGM kan ha använt sitt bankkort till att tanka
och parkera någon bil.
Det visar i så fall inte VILKEN bil.
Citera
2017-09-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tolkar det så, att det rör sig om MGM:s bil (oavsett vem som äger den) och att de ska utreda hur den har tankats och var den har parkerats.

Det där med att GM skulle ha stulit BO:s bil under brottet är ett spektakulärt påstående. Där undrar man verkligen hur de tror sig veta detta.

Edit: Att en bil stod slarvigt parkerad, kunde vara för att ett av BO kom hem, anade oråd och parkerade hastigt.

Jag vet inte hur de vet eller varför de gått ut med den infon, men så är det enligt Corren/Nemec.

Kan ju t ex vara så att de hittat GM´s DNA i bilen.
Jag kan garantera att en bil inte körs utan att föraren släpper någon typ av spår/DNA/fiber.

De sitter ju på betydligt mer info än vad som framkommit. IGEN enligt Nemec/Corren.
Citera
2017-09-24, 17:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det måste finnas ytterligare gärningsmän i dubbelmordet

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/det-maste-finnas-ytterligare-garningsman-i-dubbelmordet/

Så först radar han upp allt om hans arbete, barn och att han är ostraffad för att också säga ett fint gammalt adligt efternamn. Precis som det har betydelse så här 170 år efteråt. Att den välborne majoren låg med pigan och på så sätt kom det en gren av den adliga släkt som ärvde namnet GS.
Jag har svårt att tänka mig att fler skulle vara med på ett dubbelmord och vara så korkad så den riskerar livstid för några tusenlappar. För det handlar inte om mer än vad dom kunde komma åt på bankkorten.
Vi får se men det ser inte så ut direkt för han borde nästan börjat sjunga nu för han är precis som GW säger ostraffad och har inte erfarenhet av fängelse eller vilka regler som gäller i dom kretsarna.
"Utan att veta varför får jag också för mig att det finns åtminstone ytterligare en gärningsperson och att det också är där som anknytningen mellan offer och gärningsmän finns." GW tycks inte ha mer än magkänsla att gå på när han, enligt rubriken, påstår att det måste finnas ytterligare gärningsmän.
Citera
2017-09-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
MGM kan ha använt sitt bankkort till att tanka
och parkera någon bil.
Det visar i så fall inte VILKEN bil.

Eller om MGM använt BO betalkort/bankkort och det finns övervakningskamera som visar MGM, då spelar det egentligen ingen roll vilken bil som tankats, då ligger MGM pyrt till.
Citera
2017-09-24, 17:54
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Eller om MGM använt BO betalkort/bankkort och det finns övervakningskamera som visar MGM, då spelar det egentligen ingen roll vilken bil som tankats, då ligger MGM pyrt till.

Då hade han blivit gripen långt tidigare. Fattar inte hur dom vet att bilen tankats
Citera
2017-09-24, 18:10
Medlem
Citat:
Då hade han blivit gripen långt tidigare. Fattar inte hur dom vet att bilen tankats

Bör kanske vara transaktioner på BO bankkort eller i Volvobilens datauppföljning. Det finns väl en inbyggd GPS data i bilen för tekniker att kunna ta fram, tror jag.
Citera
2017-09-24, 18:15
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Jag vet inte hur de vet eller varför de gått ut med den infon, men så är det enligt Corren/Nemec.

Kan ju t ex vara så att de hittat GM´s DNA i bilen.
Jag kan garantera att en bil inte körs utan att föraren släpper någon typ av spår/DNA/fiber.

De sitter ju på betydligt mer info än vad som framkommit. IGEN enligt Nemec/Corren.
Visst gör de det.
Men jag är oklar över om det är Corren eller Nemec som påstår saker. Den är ju bakom betalvägg. Är väl heller ingen annan media som har kommit med dessa uppgifter.
Citera
2017-09-24, 18:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Fick ett nytt pm från en användare där denne länkar till en polisinsats mot en bågskytteklubb, som Edvin kan kopplas till utifrån hans umgänge.

Citat:
Skriv gärna i tråden, jag är ny medlem o kan av någon anledning inte skriva?!

https://www.jnytt.se/article/polispa...isen-fortegen/

EG har vänner som håller på med bågskytte i klubben...
Citera
2017-09-24, 18:36
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett nytt pm från en användare där denne länkar till en polisinsats mot en bågskytteklubb, som Edvin kan kopplas till utifrån hans umgänge.
Du har klistrat in en trunkerad länk.
Fullständig länk..
https://www.jnytt.se/article/polispadrag-pa-oxnehaga-polisen-fortegen/
Citat:
..
Många poliser i området

Ett vittne på platsen, som vill vara anonym, berättar för Jnytt att han såg minst tre polisbilar under söndagseftermiddagen.

- Det verkar som om de letade efter något, berättar han för Jnytts reporter på plats.

Ett annat vittne berättar att det den senaste tiden har varit ett stort antal poliser och polisbilar i området den senaste tiden. De ska ha rört sig både i centrum men även bland villakvarteren.

Då Jnytts reporter kom fram till platsen hade polisbilarna försvunnit, dock fanns spår efter avspärrningar.

Artikeln uppdateras så snart vi vet mer
Senast redigerad av linkebodabo 2017-09-24 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in