Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
Jag har alltid varit lite skeptisk till att det skulle vara Patrik på övervakningsfilmen. Det är ju i stort sett omöjligt att avgöra detta med tanke på kvaliteten på filmen. Det kan ju givetvis vara Patrik, men det går inte att avgöra genom att se filmen.
En man som går på en tågperrong med en väska med hjul är ju inte direkt något som väcker uppmärksamhet. Personen på perrongen har väl något mörkt på huvudet, antagligen någon form av mössa eller annan huvudbonad.
Jag kan som sagt inte avgöra huruvida det är Patrik eller inte. Men jag tycker, som några andra påpekat, att personen på perrongen är något hjulbent. Det är för mig det enda som skulle kunna tyda på att det är Patrik.
Ja, bildkvaliteten är inte den bästa.
Men, på denna perrong stannar endast detta Bergslagståg om jag inte har fel (rätta mig evaveva om jag säger fel).
Tåget har endast 2 vagnar, varav den ena är djurkupén som Patrik satt i. I den vagnen satt endast Patrik och kvinnan. På steg fyra killar. Deborde kunna berätta när de steg på och om någon gick av.
I den andra vagnen däremot vet inte hur många som satt i den. Man får förmoda att de som ska av i Hallsberg, går av tåget i samband med ankomsten.
Kvinnan har sagt att Patrik steg av ca 2 minuter innan avgång. Kan det vara fler vara fler som stiger av strax innan avgång? Just den tiden som står på övervakningkameran?
På övervakningfilmen som polisen granskat går det förstås att se om det var fler personer som går av samma tid som kvinnan säger att Patrik lämnar tåget (om det var flera hjulbenta personer med rullväska och ryggsäck, som trängs där på perrongen och alla ska gå av samtidigt med Patrik?

) Skojar, bara. Inget elakt menat.....
Säkert går det också att se biljettköp på de resenärer som åkt med tåget denna tid.
Förutom det, vi vet nu att Patriks väskor hittades i Hallsberg, dvs att han förmodligen måste ha gått av där.
Tror att det trots bildkvaliteten går att säga att det måste vara Patrik.