2017-09-24, 07:07
Medlem
Merwinnas avatar
[quote=Merapi|61863298]
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Nu är det ju du/ ni som tycker invandring är negativt, det är helt ert eget tyckande. personligen ställer jag mig neutralt positiv.

Och nej etnicitet är inte en av feminismens frågor...kön däremot är det.

Nej det gör det ju sällan, detta visar ju just hur män vid makt format samhällen i patriarkala riktningar med gravt förtryck mot kvinnor.

Trump valdes av en majoritet män.

Det borde det vara, för de barbarhordar som vi har här i landet och skändar flera stycken av våra unga döttrar varje vecka, borde vara det största problemet för någon som säger sig värna om kvinnor. Men det kanske feministerna inte gör längre?
Citera
2017-09-24, 08:42
Medlem
[quote=Merwinna|61870928]
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Det borde det vara, för de barbarhordar som vi har här i landet och skändar flera stycken av våra unga döttrar varje vecka, borde vara det största problemet för någon som säger sig värna om kvinnor. Men det kanske feministerna inte gör längre?

Nej det gör de inte.

Man kan faktiskt hitta bevis i din underskrift där de nämner Norna att kvinnor inte varit så förskräckligt nertryckta i Norden i det förflutna.

Norna betyder ödesgudinna. Vilket egentligen är den högsta av alla gudomligheter.

Detta ska kvinnor vara stolta över. Ni är bäst !
Senast redigerad av Prepper 2017-09-24 kl. 08:44.
Citera
2017-09-24, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Det är nog så men man kan ju inte lägga sig platt för det. Tänk vilken skillnad ifall barnen fick se någon av sina föräldrar efter 4-5 timmar istället för som det är nu, 9-10 timmar.

Det är så fel att barnen ska behöva vara skilda från sina föräldrar mer än de är tillsammans ( av den vakna tiden ) .

Då får du i sånt fall bråka med fäderna, de är nämligen den grupp föräldrar som är mest frånvarande från sina barn.

Sen får du bråka om en bättre föräldraförsäkring, kanske ska föräldrar ha rätt gå ner till deltid och få ersättning barnets första 5 år ex.
eller kanske ska vi ordna våra arbetsplatser så att barnen finns i närheten?
Citera
2017-09-24, 09:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Då får du i sånt fall bråka med fäderna, de är nämligen den grupp föräldrar som är mest frånvarande från sina barn.

Sen får du bråka om en bättre föräldraförsäkring, kanske ska föräldrar ha rätt gå ner till deltid och få ersättning barnets första 5 år ex.

Men att lösa det så att dom familjer som VILL får ha mamman hemma, det går absolut inte eller?
Citera
2017-09-24, 10:22
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Detta råkar av någon fantastisk slump sammanfalla med att arbeta flest timmar och dra in mest pengar till familjens försörjning .....

Konstigt det där.
Citera
2017-09-24, 11:11
Medlem
Feministernas avatar
Citat:

Jag tror det sista du nämnde är faktiskt en bra ide. Allt går att lösa, bara man vill nog mycket.

Tänk om du föreslår till kvinnor som har småbarn att deras män ska nu jobba halvtid istället och umgås med barnen resten av tiden under många år.

Medans dom själva ska fortsätta jobba 8 timmar/dag.

Tror du verkligen att dom skulle le och säga "men gud va bra"?
Senast redigerad av Feministerna 2017-09-24 kl. 11:46.
Citera
2017-09-24, 11:19
Medlem
Citat:
Jag tror det sista du nämnde är faktiskt en bra ide. Allt går att lösa, bara man vill nog mycket.

Ja jösses, glöm sedan inte de gamla som kvinnor också ska ta hand om, och de äldre barnen som ska lära sig att läsa och räkna.
Att agera dagisfröken, sköterska och lärare samtidigt som man sköter ordinarie jobb borde ju vara en baggis...
Citera
2017-09-24, 11:32
Medlem
[quote=Roy666|61770361]
Citat:
Är hen feminist är hen för och tycker att ..
Mans skatt är bra.

Vissa kan tycka detta, men knappast alla feminister, och heller inget politisk förslag som mig veterligen finns kvar hos F! ex.

Citat:
Sluta amma pojkbarn för att minska mäns fördelar.
Ursäkta? Då har du gravt misstolkat en ironisk journalist.

Citat:
Biologi är bara svammel, det finns inga skillnader mellan könen.
Finns ingen som hävdar att det inte finns skillnader mellan könen, feminister hävdar bara att dessa skillnader är inte så ENORMA som ni vill ha det till, eller ens av den sort att det ska generera de skillnader världens samhällen visar mellan män och kvinnor.
Citat:
Kvotering i allt är bra.
Nej ingen som sagt, viss kvotering, där det behövs är bra.
Citat:
Marxism är bra.
har du frågat liberalfeminsiterna vad det tycker om detta?
Citat:
Patriarkatet existerar och är roten till allt ont.
Jepp det existerar fett bevisat och ja det är rätt så skadligt för både män och kvinnor för övrigt.
Citat:
Kön är en social konstruktion.
Nej GENUS är en social konstruktion.
Citat:
Vita män är rasister.
Nej rasister är rasister.
Citat:
Det är OK att hata vita män.
Nej inte ok hata någon grupp för dess grupptillhörighets skull, däremot kan det vara ok hata de individer som förtjänar det.
Citat:
Fler än 2 skall kunna ingå i äktenskap.
ehh? är det ens en feministiskt driven fråga?
Citat:
Alla grundskolor skall undervisas i feministiskt självförsvar.
Hade ju varit bra,
Citat:
Ett tredje kön införs och man ska kostnadsfritt och utan några som helst krav kunna byta (juridiskt) kön .
Tja why not?
Citera
2017-09-24, 11:43
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja jösses, glöm sedan inte de gamla som kvinnor också ska ta hand om, och de äldre barnen som ska lära sig att läsa och räkna.
Att agera dagisfröken, sköterska och lärare samtidigt som man sköter ordinarie jobb borde ju vara en baggis...

På stora företag så tycker jag att företagen borde ordna dagis jättenära sina kontor. Då kan föräldrarna (dom anställda) titta in då och då under kaffepauserna och hälsa på sina barn.

Bara vetskapen att barnen är nära sina föräldrar känns jätteskönt.
Senast redigerad av Feministerna 2017-09-24 kl. 12:00.
Citera
2017-09-24, 11:47
Medlem
Citat:

Tänk om du föreslår till kvinnor som har småbarn att deras män ska nu jobba halvtid istället och umgås med barnen resten av tiden under många år.

Medans dom själva ska fortsätta jobba 8 timmar/dag.

Tror du verkligen att dom skulle le och säga "gud va bra"?

Fast det är ju just det jag INTE föreslår, och själva poängen med feminism. Barn ska tas om hand av BÅDA föräldrarna, det ska inte vara ett "gratis" arbete som enbart ska åläggas kvinnor som praktiskt ansvarsområde, tidsmässigt eller som mentalt press. Det ska vara lika absolut självklart för fäder att ta sitt ansvar och omsorgsarbete för sina egna barn som det är för mödrar.

Så den ultimata föräldraförsäkringen för mig hade varit.
100% ersatt ledighet för båda föräldrarna samtidigt första tiden...exakt tidspann kan ju experter avgöra så båda kan stötta varandra och bekanta sig med nykomlingen på samma villkor.
sen delad föräldraledighet...samma här tidspann kan experter avgöra.
Sen i tillägg en rättighet som individuell förälder (dvs båda) att få deltid och någon form av kompensation för den andra delen, experter kan avgöra hur mycket och tiden.
Då hade vi fått ett system som både gynnar barns trygghet och rätt till båda sina föräldrar OCH vuxna människors rättvisa fördelning av ansvaret över sina barn och ekonomi och karriärmöjligheter etc.

Dyrt ja, men om det går visa att vi skulle få avsevärt tryggare medborgare av detta, så är det säkerligen värt kostnaden.
Citera
2017-09-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Neutralt positiv? Jag höll på att dö av skratt. Läste detta efter att ha skummat igenom morgonens nyhetsflöde, inklusive den extremt vänstervinklade svenska slaskpressen. T.o.m svenska statens kommunistpropaganda, dvs Public Service fick klick av mig denna fantastiska höstdagsmorgon.

Min förundran över hur det är möjligt att framställa verkligheten så skevt och så vinklat med hjälp av skattemedel har du nu satt ord på. Man är helt enkelt neutralt positiv till vänsterextremism. Kanske även neutralt negativ till oss vanliga tråkiga och torra skattebetalare som envisas med att använda vårt sunda förnuft och inte med själ och hjärta kasta oss in i religiösa eller ideologiska sekter.

Tillägg: Finns det någon vettig människa på detta forum som kan förklara vad som händer i huvudet på en person som beskriver sig som neutralt positiv? Uttrycket kommer hamna i min signatur oavsett.

Sätt ett bindestreck mellan neutral och positiv så kanske du fattar bättre, eller ännu bättra tina upp skallen lite.
Citera
2017-09-24, 11:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Fast det är ju just det jag INTE föreslår, och själva poängen med feminism. Barn ska tas om hand av BÅDA föräldrarna, det ska inte vara ett "gratis" arbete som enbart ska åläggas kvinnor som praktiskt ansvarsområde, tidsmässigt eller som mentalt press. Det ska vara lika absolut självklart för fäder att ta sitt ansvar och omsorgsarbete för sina egna barn som det är för mödrar.

Så den ultimata föräldraförsäkringen för mig hade varit.
100% ersatt ledighet för båda föräldrarna samtidigt första tiden...exakt tidspann kan ju experter avgöra så båda kan stötta varandra och bekanta sig med nykomlingen på samma villkor.
sen delad föräldraledighet...samma här tidspann kan experter avgöra.
Sen i tillägg en rättighet som individuell förälder (dvs båda) att få deltid och någon form av kompensation för den andra delen, experter kan avgöra hur mycket och tiden.
Då hade vi fått ett system som både gynnar barns trygghet och rätt till båda sina föräldrar OCH vuxna människors rättvisa fördelning av ansvaret över sina barn och ekonomi och karriärmöjligheter etc.

Dyrt ja, men om det går visa att vi skulle få avsevärt tryggare medborgare av detta, så är det säkerligen värt kostnaden.

Jo för människor som varit vuxna nog att fortplanta sig, är ändå inte vuxna nog att ta förnuftiga val kring föräldraledigheten, utan det måste du göra åt dom. Och alla familjer i Sverige måste dessutom göra likadant när det gäller detta, helt oavsett vilka individuella förutsättningar som finns för antingen karriär eller barnavård, familjernas ekonomiska situation, ev. egen firma, jordbruk, nyckelroll på arbetet, mentalt tillstånd vid hemmavarande o.s.v.. Joråsåatte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in