• 1
  • 2
2017-09-24, 01:37
Medlem
WykkedWitchs avatar
Wizard, warlock, sorcerer och magician? På svenska har vi, vad jag vet, bara trollkarl och magiker.

Det man kan säga rent generellt är att begreppen wizard, magician och sorcerer är ganska lika varandra. Åtminstone för vanligt folk. En wizard anses i allmänhet vara litet mer kunnig, alltså nästan som en slags professor inom magi.

Sorcerer innebär ibland men inte alltid, att det rör sig om en trollkarl som sysslar med svart och "destruktiv" magi. Svartkonst kanske man kan säga.

Den som skiljer sig från de tre övriga du frågar om är warlock som är det samma som en manlig häxa.

Det är bara det att en Warlocks energier är fantastiskt starka.

Vi lever i en tid då folk självförverkligar sig på de mest oförhappandes sätt och jag undrar: (diskussionsunderlag) Vad är du förnågot?
2017-09-24, 01:40
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Wizard, warlock, sorcerer och magician? På svenska har vi, vad jag vet, bara trollkarl och magiker.

Det man kan säga rent generellt är att begreppen wizard, magician och sorcerer är ganska lika varandra. Åtminstone för vanligt folk. En wizard anses i allmänhet vara litet mer kunnig, alltså nästan som en slags professor inom magi.

Sorcerer innebär ibland men inte alltid, att det rör sig om en trollkarl som sysslar med svart och "destruktiv" magi. Svartkonst kanske man kan säga.

Den som skiljer sig från de tre övriga du frågar om är warlock som är det samma som en manlig häxa.

Det är bara det att en Warlocks energier är fantastiskt starka.

Vi lever i en tid då folk självförverkligar sig på de mest oförhappandes sätt och jag undrar: (diskussionsunderlag) Vad är du förnågot?
Vad kan du göra för något då? Hur vet du att du är en warlock? Hur vet man vad man är för något?
2017-09-24, 01:47
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Edit Jag känner mig som en alien
Det händer ibland att jag blir helt osynlig också. Det där har jag inte lärt mig styra än.
Vet inte vad jag är för något? Men något är det
Senast redigerad av Tarmstuvning 2017-09-24 kl. 01:55.
2017-09-24, 02:00
Medlem
En enormt stark energi från ovan slog ner i min ryggrad och försökte dra ner mig i helvetet för ett och ett halvt år sedan.

Då planterades det en orm där som piskar och lever om, och som inte lämnar mig ifred.

Vad gör det mig till?

Ormbärare?
2017-09-24, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underjordiska
En enormt stark energi från ovan slog ner i min ryggrad och försökte dra ner mig i helvetet för ett och ett halvt år sedan.

Då planterades det en orm där som piskar och lever om, och som inte lämnar mig ifred.

Vad gör det mig till?

Ormbärare?

Ryggskott kallas det i folkmun...
2017-09-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ryggskott kallas det i folkmun...

Det är inte ryggskott.

En orm ligger och piskar i min ryggrad, men det gör inte alls ont. En kraft som vibrerar med variende styrka hela tiden.
2017-09-24, 03:04
Medlem
killawifes avatar
Du har en vriden kota helt enkelt. Gå till en Kiropraktor, de fixar till den direkt.
2017-09-24, 03:58
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underjordiska

Vad gör det mig till?

Ormbärare?

När du blir frestad av djävulen om någon frågar bättre att inget mer säga om ämnet!
2017-09-24, 04:06
Bannlyst
Jag brukar kalla mig dammsugare och kräla på golvet, låta ooooooOooooå äta allt damm. It's electrolyxs
2017-09-24, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xerssix
Jag brukar kalla mig dammsugare och kräla på golvet, låta ooooooOooooå äta allt damm. It's electrolyxs
Tror jag får paranomal upplevelse när frugan sätter i kontakten
2017-09-24, 04:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det händer ibland att jag blir helt osynlig också.
Jag kan se osynliga.
2017-09-24, 08:54
Medlem
[quote=WykkedWitch|61870232]Wizard, warlock, sorcerer och magician? På svenska har vi, vad jag vet, bara trollkarl och magiker.

Vi har även. Exempel. Häxmästare. Häxdoktor. Svartkonstnär. Sen är det uppdelat... Exempel om du håller på med naturen och de krafterna har vi schaman. Eller de olika elementen så elementarist. Eller håller på med de döda (som man skall undvika om man hör från folk som håller på med sånt) nekromantiker. De jag skriver här täcker bara delar av det...

Men warlock skulle nog kunna översättas till det svenska ordet häxmästare.....

Ps i många delar av världen ses män som håller på med detta som opålitliga och makthungriga ... så många gånger lärs sederna bara ut till kvinnor.. ex Finland med klokgummorna... (häxor, völvor) . Ds.
Senast redigerad av Allvetaren79 2017-09-24 kl. 08:59.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in