2017-09-24, 01:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-lader-sig-mentalundersoge-frivilligt
Jag har jobbat med åldriga Scitziofrena: Kejsarinnor och Prinsar och allt vad de nu tror att de är.
Personlighetsstörningar blir däremot bättre med tiden. Vilket kan bero på att den störde har skaffat en "stödkorsett" av fungerande jobb,sambo och familj tex.
Ja,det var bara en tanke jag fick. Men jag tycker att han var en person när han steg i land och en annan person under häktningsförhandlingen. Men det berodde kanske på omständigheterna.

Jag hittade det nu och det var ju inget nytt? Jag trodde att du hade hittat någon dansk kriminalbilaga!
Citera
2017-09-24, 01:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, det har du rätt i. Han pratade i tredje person om Raket-Madsen.
Han kanske bara är väldigt van att ljuga samt dupera sin omgivning med den roll som han tror tjänar hans syften bäst utifrån situavationen där och då. Inget påstående mer en fundering.

Han menade sin yrkesroll såklart. Raket-Madsen. Och han var nog klarsynt där, Raket-Madsen dog definitivt den aftonen... Han kommer aldrig att få den sponsringen mer som han har haft, eller få ta emot praktikanter från erkända utbildningar som universitet. Även om han endast skulle dömas för griftefridsbrottet (vilket han knappast kommer undan).
Citera
2017-09-24, 01:09
Medlem
Citat:
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-lader-sig-mentalundersoge-frivilligt
Jag har jobbat med åldriga Scitziofrena: Kejsarinnor och Prinsar och allt vad de nu tror att de är.
Personlighetsstörningar blir däremot bättre med tiden. Vilket kan bero på att den störde har skaffat en "stödkorsett" av fungerande jobb,sambo och familj tex.
Ja,det var bara en tanke jag fick. Men jag tycker att han var en person när han steg i land och en annan person under häktningsförhandlingen. Men det berodde kanske på omständigheterna.
Schizofreni kännetäcknas väl dessutom mer av vanföreställning och hallucinationer, snarare än multipla personligheter som är en helt annan och ännu mer ovanlig sjukdom.
Senast redigerad av tasksaft 2017-09-24 kl. 01:12.
Citera
2017-09-24, 01:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Schizofreni kännetäcknas väl dessutom mer av vanföreställning och hallucinationer, snarare än multipla personligheter som är en helt annan och ännu mer ovanlig sjukdom.

Ja, jag tänker att detta att folk på riktigt tror att de är Napoleon eller Katarina den stora måste vara enormt ovanligt? Man ser det ofta i fiction, för att det är så tacksamt, men inte i verkligheten väl?
Citera
2017-09-24, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tänker att detta att folk på riktigt tror att de är Napoleon eller Katarina den stora måste vara enormt ovanligt? Man ser det ofta i fiction, för att det är så tacksamt, men inte i verkligheten väl?
Det är väl mer något en narcissist kan göra. Inte på allvar TRO att dom är si eller så, men likna sig med. Inte minst likna sig med Jesus.
Citera
2017-09-24, 01:19
Medlem
Citat:

Ja, att tro att man är Kejsarinnan av Österrike eller en Prins Bernadotte är vanföreställningar.
Multipla personligheter har inget alls med det att göra.
Citera
2017-09-24, 01:21
Medlem
Citat:
Ledsen, men jag känner mig tvungen att rätta dig här. Sjukdomen heter "Schizofreni" och de som drabbas blir "schizofrena".
Tack så mycket. Jag får googla väldigt mkt stavning så jag slarvade lite.
Citera
2017-09-24, 01:27
Medlem
Citat:
Ja, att tro att man är Kejsarinnan av Österrike eller en Prins Bernadotte är vanföreställningar.
Jag reagerade mest på det här:
Citat:
han var en person när han steg i land och en annan person under häktningsförhandlingen
Vanföreställningar hos schizofrena gör väl inte att de byter identitet på det viset?
Senast redigerad av tasksaft 2017-09-24 kl. 01:30.
Citera
2017-09-24, 01:28
Medlem
Citat:

PS. Jag menar om man heter Nils Karlsson men kallar sig Nils Bernadotte och propsar på kunglig betjäning.
Annars är man en vanlig Prins med mentalsjukdom bara
Citera
2017-09-24, 01:31
Medlem
Citat:
Jag reagerade mest på det här: Vanföreställningar hos schizofrena gör väl inte att en de byter identitet på det viset?

Nej,det var i samband med att jag hypotetiskt spånade om han faktiskt led av personlighetsklyvning.
Citera
2017-09-24, 01:37
Medlem
Jeg tror at dansk polis har rett, og at styckmordet handler om sex og kontroll og at sanningen ligger i PM`s oppvekst og påvirkningen fra Manifest
Citera
2017-09-24, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Nej,det är inte så vanligt. Men om de har den här typen av vanföreställning så är det ofta något grandiost. Har aldrig träffat någon som påstått sig vara Edvard Persson eller någon lokal revykung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in