Citat:
Länken funkar inte. Är du säker på att fått den rätt?
Angående Google Translate som du skrev om förut, de översättningarna blir för bedrövliga. Lägg ut det här i stället så är det alltid någon som kan översätta.
Angående psykoser så kan M inte vara sjuk på det sättet, det är ju mycket allvarliga tillstånd med störd verklighetsuppfattning. Personen som lider av det hör röster, tror att människor är rymdvarelser eller monster och sådant. Har man en sådan sjukdom så kan man inte fungera /så pass/ bra med arbete, arbetsledning, föreläsningar, sociala kontakter, fundraising och gud vet allt som M ändå har gjort. Det enda som jag överhuvudtaget kan tänka är möjligt i så fall, är att han rökte på tillsammans med K och fick en haschpsykos. En tillfällig psykos som vem som helst kan drabbas av, som du också nämner. Eller vem vet: det kanske var hon som fick en haschpsykos och han som var tvungen att freda sig mot henne, och tog i för hårt? Hon var en liten tjej, men i psykotiskt tillstånd kan människor få stora kroppskrafter.
Men detta med bådas drogvanor är något som polisen helt säkert har frågat runt om, vi får tåla oss när det gäller det också till rättegången misstänker jag.
Angående Google Translate som du skrev om förut, de översättningarna blir för bedrövliga. Lägg ut det här i stället så är det alltid någon som kan översätta.
Angående psykoser så kan M inte vara sjuk på det sättet, det är ju mycket allvarliga tillstånd med störd verklighetsuppfattning. Personen som lider av det hör röster, tror att människor är rymdvarelser eller monster och sådant. Har man en sådan sjukdom så kan man inte fungera /så pass/ bra med arbete, arbetsledning, föreläsningar, sociala kontakter, fundraising och gud vet allt som M ändå har gjort. Det enda som jag överhuvudtaget kan tänka är möjligt i så fall, är att han rökte på tillsammans med K och fick en haschpsykos. En tillfällig psykos som vem som helst kan drabbas av, som du också nämner. Eller vem vet: det kanske var hon som fick en haschpsykos och han som var tvungen att freda sig mot henne, och tog i för hårt? Hon var en liten tjej, men i psykotiskt tillstånd kan människor få stora kroppskrafter.
Men detta med bådas drogvanor är något som polisen helt säkert har frågat runt om, vi får tåla oss när det gäller det också till rättegången misstänker jag.
Tack för tipset!

Länken går ej och trycka på eftersom att jag tog bort märken framför och bakom som dök upp.
(Livrädd för att ställa till det med trasiga länkar som jag är. Har du försökt att skriva in det?)
Nej, mentalsjuka människor går ej omkring med psykoser och hör röster hela tiden. Det kommer periodvis under mkt.påfrestning av sjukdom och dylikt. Man kan också vara röstpåverkad utan att ha fullständig psykos. Som att tvingas lyssna på ett radioprogram i sitt huvud man inte vill höra utan avstängningsknapp, samtidigt som man ska fokusera på sitt jobb och samtal med andra människor.
Man lever alltså fullt ut i verkligheten men är alltså röstpåverkad. Har man fullständig psykos håller man sig inte i verkligheten. Jag är inte säker men jag tror bara man kan drabbas av Hashpsykos vid långvarigt missbruk. Dessutom säger alla att PM varken drack eller tog droger. Han har kanske nog med psykiska problem ändå och det förstärks av alkohol/droger. Eller så gillade han bara inte sån skit.
Efter att jag skrivit att PM skulle skylla på Personlighetsklyvning som försvar så gick jag sedan och funderade,-Tänk om han faktiskt lider av Personlighetsklyvning på riktigt?
De lärde bråkar om den här sjukdomen ens finns. Det finns två skolor. Men den lär vara ett tillstånd som beskrivits enda sedan antiken. Det finns ett par dokumenterade fall som jag tror är äkta. Har sett det på film. Och om det ej är äkta så är ju de personerna skådespelare i världsklass. För de är som 5 totalt olika personer i en och samma kropp. Det som är typiskt är att de inte minns alls vad de gjorde förra veckan eller en helg eller bara gårdagen tex (då var de en annan person vars existens de inte känner till).
Anledningen till att man får splittrad personlighet beror på hemska barndomstrauman. De olika personernas funktion är att ta hand om olika situvationer som huvudpersonen själv inte klarar tex. Googla Evas tre ansikten (bok,film) som bygger på ett känt fall som blev botat.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-24 kl. 00:16.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-24 kl. 00:16.