2017-09-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Bregotten på Lidl är inte av samma kvalitet som på t.ex. ICA. Lidl köper "misslyckade" batcher billigt där konsistensen eller färgen blivit lite fel. Man märker ingen skillnad i praktiken om man inte jämför med en förpackning från en normal mataffär. Men det är bra att Lidl köper de här förpackningarna, annars hade de slängts.

Intressant... Var har du hört detta? Jag tror inte att det stämmer.
Citera
2017-09-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Intressant... Var har du hört detta? Jag tror inte att det stämmer.

Låter lite som "råttan i pizzan"
För många år sedan såldes det blåvitt (konsums lågprislinje) potatismos på någon lågpriskedja typ Ö&B till pris betydligt under det konsum tog.
Den gången lär det varit ett parti som vid kvalitetskontrollen visat sig vara substandard och skickats i retur till leverantören för destruktion, men istället såldes det som utskottsparti.
Lidl har inte råd att riskera sin renommé på så futtiga grunder, och så himla billigt är inte Bregott på Lidl att man har anledning att misstänka något sådant här.
Citera
2017-09-23, 23:20
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
OCH lederhosen till dig själv. Utgår jag från. Plus en del annat smått och gott; perlenbacher och korvar.
Oktoberfest?

Själv hoppar jag denna veckas utbud.

Om du har skärmaskin (något som alla Lidlofiler borde ha) så är "Speck" något du borde køpa under alpveckan. Riktigt bra kvalitet och smak før den som gillar røkt och välsmakande fett.

Citat:
Bregotten på Lidl är inte av samma kvalitet som på t.ex. ICA. Lidl köper "misslyckade" batcher billigt där konsistensen eller färgen blivit lite fel. Man märker ingen skillnad i praktiken om man inte jämför med en förpackning från en normal mataffär. Men det är bra att Lidl köper de här förpackningarna, annars hade de slängts.

Källa på det, som det heter i I&I.

Orsaken till att jag tvivlar är før att Lidl verkar ha betydligt høgre kvalitetsmål än de gamla.
Citera
2017-09-24, 04:27
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Källa på det, som det heter i I&I.

Orsaken till att jag tvivlar är før att Lidl verkar ha betydligt høgre kvalitetsmål än de gamla.

Jag har ingen källa på det och en sån källa lär knappast finnas på nätet, det är en inofficiell bransch-hemlighet.

Kan bara ge ett ytterligare exempel. När Arla gör sin hushållsost blir resultatet alltid lite olika, ibland får man en perfekt ost med lagom hålstorlek, fasthet, tendens att smula osv. Dessa batcher går till Hemköp, ICA och andra "normala" kedjor. När resultatet blir lite sämre (men ändå fullt godtagbart) går batchen till billigkedjor för ett lägre pris. Du köper en helt ok hushållsost ett lägre pris på Lidl.

(Med reservation för att exemplet Arla Hushållsost inte finns på Lidl).
Citera
2017-09-24, 09:06
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jag har ingen källa på det och en sån källa lär knappast finnas på nätet, det är en inofficiell bransch-hemlighet.

Kan bara ge ett ytterligare exempel. När Arla gör sin hushållsost blir resultatet alltid lite olika, ibland får man en perfekt ost med lagom hålstorlek, fasthet, tendens att smula osv. Dessa batcher går till Hemköp, ICA och andra "normala" kedjor. När resultatet blir lite sämre (men ändå fullt godtagbart) går batchen till billigkedjor för ett lägre pris. Du köper en helt ok hushållsost ett lägre pris på Lidl.

Nu skriver du ju bara samma sak igen men med ett annat exempel.
Citera
2017-09-24, 09:11
Medlem
pillenottens avatar
Citat:

Tror nog att du snackar goja - om det är några som i så fall köper 2:aklassens varor så är det väl ICA och hemköps egna varor - Hemköps j-a garantvaror är ju i 95% av fallen undermåliga.
Tycker nog att Lidl generellt har flera snäpp bättre kvalitet på det mesta
Citera
2017-09-24, 12:54
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Ser i reklambladet för vecka 40 att dom har chilibacon, topptestad "en lyckad produkt av Lidl", den har jag totalt missat. Någon chili och baconälskare som provat?
Citera
2017-09-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Låter lite som "råttan i pizzan"
För många år sedan såldes det blåvitt (konsums lågprislinje) potatismos på någon lågpriskedja typ Ö&B till pris betydligt under det konsum tog.
Den gången lär det varit ett parti som vid kvalitetskontrollen visat sig vara substandard och skickats i retur till leverantören för destruktion, men istället såldes det som utskottsparti.
Lidl har inte råd att riskera sin renommé på så futtiga grunder, och så himla billigt är inte Bregott på Lidl att man har anledning att misstänka något sådant här.

Njae, Lidl verkar balansera på en rätt tunn lina.
Mitt senaste "kap" från Lidl var en ost. Väl paketerad så man inte såg själva varan.
Vid hemkomst o uppackning så var den äckligt fläckvis grön av mögel (nej det var inte en riktig mögelost).

Vid returen så blev personalen lätt röd i ansiktet. Knappast första gången.
Citera
2017-09-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Tror nog att du snackar goja - om det är några som i så fall köper 2:aklassens varor så är det väl ICA och hemköps egna varor - Hemköps j-a garantvaror är ju i 95% av fallen undermåliga.
Tycker nog att Lidl generellt har flera snäpp bättre kvalitet på det mesta

Jag håller inte med där. Garant mjölk är varken bättre eller sämre än någon annan svensk mjölk. Plus testade ju köttbullar förra året och Garant blev bäst i test, Lidls fick också bra resultat:
https://www.svt.se/plus/plus-testar-kottbullar/

Ett tips är ju att lära sig läsa anläggningskoden, förmodligen är flera av Lidls svenska produkter, exempelvis ost, från samma tillverkare som Garant.
https://www.livsmedelsverket.se/produktion-handel--kontroll/livsmedelskontroll/livsmedelsanlaggningar/eu-godkanda-anlaggningar
Citera
2017-09-24, 18:02
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Ser i reklambladet för vecka 40 att dom har chilibacon, topptestad "en lyckad produkt av Lidl", den har jag totalt missat. Någon chili och baconälskare som provat?

Förvänta dig ingen smaksensation pga chilin..
Citera
2017-09-24, 19:49
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag håller inte med där. Garant mjölk är varken bättre eller sämre än någon annan svensk mjölk. Plus testade ju köttbullar förra året och Garant blev bäst i test, Lidls fick också bra resultat:

Ett tips är ju att lära sig läsa anläggningskoden, förmodligen är flera av Lidls svenska produkter, exempelvis ost, från samma tillverkare som Garant.
https://www.livsmedelsverket.se/produktion-handel--kontroll/livsmedelskontroll/livsmedelsanlaggningar/eu-godkanda-anlaggningar

Tycker personligen Garant's mjölk smakar konstigt.
Citera
2017-09-24, 20:56
Medlem
pillenottens avatar
Citat:

Jag är ju tyvärr inte någon vän av garantvarorna - tyvärr så har jag Hemköp runt hörnet, och när jag inte hittat de "märkesvaror" jag letat efter har jag köpt Garant (dom har snart inga andra produkter), med nästan alltid nedslående resultat - mjölk är väl kanske svårt att fuska med om det inte är utlandsimport, men merparten av deras varor är äckliga, typ : pålägg, ost, pasta, yoghurt, fiskpinnar, frysta grönsaker, fryst kyckling, bacon, korv - undantag : ekologiska kikärtor och frysta gröna sojabönor

På Lidl köper jag alltid Cheddarost, kabanoss salametti, kyckling(inte guldfågeln, den andra) grekisk youghurt i hink, wienerbröden med blåbär, frysta grönsaker, lufttorkad skinka, fiskpinnar (barnen) och framförallt är deras frukt&grönt outstanding
Senast redigerad av pillenotten 2017-09-24 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in