2014-12-30, 05:05
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Juventus får svårt att få in Shaqiri då han verkar bli för dyr, men vem är förvånad av de inte har pengar..
FIAT har gott om pengar. Det betyder inte att man måste köpa enskilda spelare för oansvarigt höga belopp. Man tror istället på att bygga framgång via en väg som innefattar smarta ekonomiska lösningar. Inte att förväxla med Gallianis kyrkråttebeteende och hopsnickeri av free agents som annars aldrig fått sätta sin fot i Milan.

Det ska dock sägas att jag inte är ett fan av Marotta och jag tror att en annan sportchef hade gjort det bättre. Men hållningen till inköp från ledningens sida är den rätta.
Citera
2014-12-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Granoche var nära att sänka Cagliari i Coppan. Han känns hetare än Borriello i alla fall.

Men ni som gillar talanger från Inter kanske ska ge Puscas chansen. Han har visserligen inte fyllt 19 år, men sprutar in mål för Inters primavera. Två mål per match eller vad hans snitt ligger på nu.

Härligt namn har han...

Nja Cagliari var nog mer lockande då Zeman kunde göra lovande talanger till stora stjärnor. Med Zola och under stor press så är det nog svårare.

Apropå media och Calcio, så har la Gazzetta under ett par dagar skrivit artiklar om att Ibra ska lämna PSG för den eviga staden och Roma. Man har hänvisat till en svensk artikel utan att specificera närmare.

Jag kollade upp det, och såg att det var Jennifer Wegerup som skrivit det i Aftonbladet. Wegerup är la Gazzettas Norden-korrespondent. Man kokar alltså soppa på en spik. Eller nonsens. Journalistiskt ohederligt såklart. Oj vad jag är chockad...
Citera
2014-12-30, 14:51
Medlem
Wegerup skrev en krönika om att Zlatan borde lämna PSG för Roma. Inte att det fanns någon som helst substans i det.
Citera
2014-12-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iZooM
Wegerup skrev en krönika om att Zlatan borde lämna PSG för Roma. Inte att det fanns någon som helst substans i det.

Yes en krönika där hon kommer med ett förslag från det blå. Och som hon avslutar med att Zlatan 2003 sagt till henne personligen ”Du kan italienska, va? Jag vet att Roma varit intresserade av mig. En dag ska jag spela där”.

Och detta har sedan la Gazzetta fått ihop flera rubriker och artiklar på. Gärna uppblandade med annat mercato-snack, vilket betyder att det såklart bara är spekulation. Dock grundat på en svensk artikel och ett uttalande från Zlatan...

Fuckers.
Citera
2014-12-30, 15:42
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Roma var tidigt inne på Zlatan efter tips från Liedholm men man lade en fet hög med pengar på Cassano istället.
Citera
2014-12-30, 16:04
Medlem
Vill minnas att det var Capello som försökte locka Zlatan till Roma men misslyckades, men istället tog han Zlatan till Juventus när han gick dit.

Benzema är annars den anfallare jag allra helst hade sett gå till Roma. Hans målfarlighet i kombination med spelsinne gör han till en mycket effektiv och sevärd spelare. Olyckligtvis gör han det fortfarande mycket bra i Real Madrid som lekkamrat till Ronalde och Bale. Jag hoppas dock att hans bristande stjärnstatus gör att Perez gör just en Perez och köper ett större affischnamn trots att det egentligen inte behövs.

Annars hade Dybala i Palermo varit ett annat intressant alternativ.
Citera
2014-12-30, 16:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Kroatiska landslagets och Dnipro Dnipropetrovsks vänsterback Ivan Strinic ansluter till Napoli.

Milan och Inter spelar träningsmatcher i dag, Milan kl. 17.00 mot Real Madrid, Inter kl. 20.00 mot PSG.
Citera
2014-12-30, 16:53
Medlem
Det ohederliga är naturligtvis inte att Wegerup spekulerar i en krönika i Aftonbladet. Tvärtom är det väl en kul tanke som hon binder samman någorlunda, och de som läser Aftonbladet tycker säkert att det var läsvärt. Men la Gazzetta är en sporttidning som ofta refereras inte minst i Italien. Så om de skriver om något så sprider det sig som ringar.

Många läser såklart Aftonbladet och hade redan sett det, men jag var tvungen att spåra artikeln bakåt från la Gazzetta. Rimligen räknar de bort risken att någon läsare ska kunna avslöja var de fått informationen från.

Och det är just det. Återigen inte att Wegerup skriver en spekulativ krönika i Aftonbladet, utan hur den refereras i la Gazzetta. Som en oberoende källa i Sverige, när det i själva verket handlar om deras anställda Norden-korrespondent som skrivit det för en svensk skvallertidning.

Och artiklarna i la Gazzetta är inte underskrivna av någon. Men eftersom Wegerup är la Gazzettas Norden-korrespondent så kan vi alla ana. Inte minst när man i dagens artikel dessutom hänvisar till att Expressen skrivit om att Zlatan skjutit en älg.

Ohederligt. Koka soppa på en spik. Normal svensk journalistik på export till Italien.

från 2014-12-29:
totti — Ibrahimovic alla Roma sembra un sogno irrealizzabile, ma è lo stesso Aftonbladet a spiegare perché l'ipotesi non sarebbe da escludere: "Sappiamo che in Italia non circolano più molti soldi ma Ibra ormai è un calciatore ricchissimo e potrebbe sorprendere tutti scegliendo una destinazione senza incrementare il suo conto in banca: a Roma, città che respira calcio, sarebbe considerato un Dio".

http://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/Roma/29-12-2014/dalla-svezia-roma-posto-perfetto-ibrahimovic-keita-potrei-chiamarlo-100339692020.shtml

från 2014-12-30:
Ibra alla Roma? L'indizio più suggestivo sta nel curriculum dello svedese: Zlatan non è mai rimasto nella stessa squadra per più di tre anni. Malmoe, Ajax, Juve, Inter, Barcellona, Milan e ora Psg, dove la terza stagione è proprio quella in corso. Stando alle statistiche, il capolinea di Ibra a Parigi è vicino: ecco perché una partenza è uno scenario possibile. E la Serie A, altro indizio da non sottovalutare, è un posto dove lo svedese si sente come a casa (segnando e vincendo scudetti ovunque abbia giocato). Ecco perché la suggestione lanciata in Svezia su un possibile arrivo dell'attaccante del Psg nella Capitale diventa ancora più affascinante.

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/30-12-2014/mercato-ibrahimovic-roma-cicli-italia-perche-si-puo-lui-uccide-alce-100345831188.shtml

Nå la Gazzettas usla journalistik chockar naturligtvis inte. Och jag släpper det som en svettig strumpa...

*

Jag är erkänt usel på il mercato. Kan inte uppbåde tillräckligt intresse att hänga med i alla ryktesspridningar. Men uppskattar samtidigt att det kittlar lite då man hör vad som händer.

Om jag har förstått det riktigt så verkar de italienska lagen vara aktiva? Upplys gärna en okunnig man om vad som händer...

*

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kroatiska landslagets och Dnipro Dnipropetrovsks vänsterback Ivan Strinic ansluter till Napoli.

Milan och Inter spelar träningsmatcher i dag, Milan kl. 17.00 mot Real Madrid, Inter kl. 20.00 mot PSG.

Får se om jag har möjlighet att se Milan-matchen medan jag lagar mat.
Senast redigerad av Brille68 2014-12-30 kl. 16:56.
Citera
2014-12-30, 19:05
Medlem
Milan avfärdade Real Madrid retfullt enkelt i deras vänskapsmatch. Fullständig utklassning på alla vis. Var aldrig en riktig match.

En vänskapsmatch, och man ska inte dra allt för många slutsatser. För självklart betydde matchen mer för Milan, men det var sättet man vann. På gammalt klassiskt Milan-vis där man visade klass och nästan lekte bort motståndarna genom att helt enkelt vara överlägsna. El Shaarawy verkar vara tillbaka.
Citera
2014-12-30, 22:25
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Jennifer Wegerup kan gå i pension omgående. Ingen hade saknat sopan. Det måste råda kraftig nyhetstorka om en helt substanslös förhoppning blir en helsida i Sveriges största tidning.
Citera
2014-12-30, 22:51
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jennifer Wegerup kan gå i pension omgående. Ingen hade saknat sopan. Det måste råda kraftig nyhetstorka om en helt substanslös förhoppning blir en helsida i Sveriges största tidning.

Är det Wegerups fel att Aftonbladet drar upp det på en helsida i papperstidiningen (om de nu gjorde det som du påstår)?
Citera
2014-12-31, 00:56
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Milan avfärdade Real Madrid retfullt enkelt i deras vänskapsmatch. Fullständig utklassning på alla vis. Var aldrig en riktig match.

En vänskapsmatch, och man ska inte dra allt för många slutsatser. För självklart betydde matchen mer för Milan, men det var sättet man vann. På gammalt klassiskt Milan-vis där man visade klass och nästan lekte bort motståndarna genom att helt enkelt vara överlägsna. El Shaarawy verkar vara tillbaka.

Missade matchen, men hoppfullt det du skriver.
Kul att Pazzini nätade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in