2017-09-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja den bussresan minns jag också ..
Men du /ni , han trodde ju sig ha kommit fram till slutstationen för det tåget (jag tror fortfarande på det ,trots alla andra ideer härinne ) ,självklart knatar han på i den tron ,vidare på perrongen utan några som helst varken rädslor ej heller psykoser . Men tänk på att vi har inte en aning om hur han reagerade senare utanför kameran ,när han insåg att 2 minuter senare åker kvinnan med den tillgängliga mobilen iväg , och han inser att det för tusan är fel station, och att han skulle ha suttit kvar på tåget för vidare färd .

Han kan ha blivit alldeles utom sig ,vad vet vi ....
Så synd att vi inte hade kamera på honom vidare så allt hade kunnat bevisas ,då när han slog sig i pannan och insåg sitt misstag med att gå av där han gick av .

Så himla läskiga kan väl inte de där killarna ha varit så det var värt att behöva spendera massa timmar i en helt random stad för honom ?(nu kommer en del härinne skriva ,att ,jag vet väl inte ifall staden var random för honom .Okej jag vet att han säkert kände ett antal folk där , men tror ändock att i hans fall ,ville han faktiskt bara hem ,efter lång tid uppe i Falun ,och med en längtan hem till sina nära och kära . )
Ett gäng kompisar i Hallsberg kan han ju alltid träffa någon annan gång ,nu var det ju hemfärd som var prio ett för honom .
Låt säga att han trodde att han var i Mjölby och upptäcker sitt misstag när han klev av. Då borde han ju bara gått in på stationen eller Pressbyrån och bett om hjälp och allt hade löst sig. Om han inte var i så dåligt skick att det blev droppen och förvirringen total vilket låter långsökt med tanke på hur klar och medveten han var på tåget. Nej, det är nåt som inte stämmer 🤔
Citera
2017-09-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Låt säga att han trodde att han var i Mjölby och upptäcker sitt misstag när han klev av. Då borde han ju bara gått in på stationen eller Pressbyrån och bett om hjälp och allt hade löst sig. Om han inte var i så dåligt skick att det blev droppen och förvirringen total vilket låter långsökt med tanke på hur klar och medveten han var på tåget. Nej, det är nåt som inte stämmer 🤔

Ja precis ,det är ju det jag tyckt hela tiden ,tack för att ännu en uppfattar det hela så ! Nåt lurt e det med detta .

Vad är det vi har missat ?
Citera
2017-09-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ja precis ,det är ju det jag tyckt hela tiden ,tack för att ännu en uppfattar det hela så ! Nåt lurt e det med detta .

Vad är det vi har missat ?
Det är många som tycker allt är helskumt. Vi har för lite information. Det är svårt att lägga ett 30-bitars puzzel när 28 bitar saknas 😐
Citera
2017-09-23, 19:11
Medlem
Aquarellies avatar
Citat:
Ja jag undrar verkligen detsamma !

Han gick upp i rök . Jättekonstigt !
Finns det absolut inte någon mer observation på att han setts vidare den morgonen ?

Hörrni ,var det inte någon som sagt att han dök upp i Hallsberg senare på dagen /kvällen igen , den 22 maj , efter att han lagt sina väskor ute i industriområdet (om det nu var han vill säga ) ? Kan det vara då den där festen infann sig ?

Någon mobil verkade han ju inte ha som var aktiv , så han måste ha råkat på både fester och folk utan att behöva meddela sig ett dugg ...

Men som Ni tidigare skrivit ,vem är på humör för fest när man är trött av resande och längtar hem ?
En fest gör ju att man verkligen blir jättetrött ...

Fortfarande ar det så konstigt att , när han gått för att hitta sitt tåg ,som han då inte gjorde ,vad sjutton gick han ut ur pylontunneln för då ? För att traska vidare utmed åkermark och industriområde? Verkar ju helgalet .

Fattar inte varför han inte , när han såg att tågen inte stämde , frågade en sådan där tågvärd (orange väst på sig ) ,vad som försigick ,och då fått svaret att han var på fel station (om han nu var så förvirrad ) , och därigenom fått hjälp utav tågvärden att finna bästa möjliga lösningen på vidare färd hem .

Ny här men föjt tråden under en lång tid. Jag vill bara komma in för att poängtera möjligheten att ha flera telefoner. Det är inte helt ovanligt att unga (och inte heller äldre) har flera mobiltelefoner/simkort. Dessa kan man ju dölja eller lägga i andras namn för att de inte ska associeras med en själv. Patrik skulle alltså kunnat haft en annan telefon som han kontaktade sina vänner/festen med. Nu tror jag däremot inte på teorin att Patrik befann sig på festen, samtidigt som jag har något litet hopp om att han finns där ute någonstans och mår relativt bra.. men en lång tid har gått nu och jag hoppas Patrik aldrig medvetet skulle utsätta sin familj för den sorgen, att byta identitet och försvinna. Hoppas och tror däremot att han snart återfinns! för familjens skull!
Citera
2017-09-23, 19:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag uttryckte mig nog lite otydligt ser jag nu…

Jag menade att om det verkligen var Patrik som befann sig på festen så borde någon festdeltagare, förr eller senare, ”koppla ihop” denne okände ”Mr X” på festen med Patrik när hans försvinnande blev mer eller mindre riksbekant. Men hittills har ingen, vad vi känner till, gjort detta.

En fest kan givetvis säkert ha ägt rum i nämnda geografiska område, men vid tidpunkten för festen så var ju Patrik ännu inte försvunnen, (om han nu var med på festen, vill säga) och alltså något som folk inte funderade över, eller la märke till och då är det svårare att minnas en person. Men visst… Festdeltagarna kan givetvis ha en del att tillföra.

Men har de gjort det? Det vet vi inte. Och vi vet inte heller om festen ens ägt rum. Man bör dock vara både kritisk och misstänksam när sådana uppgifter kommer i ljuset.

Ja, det verkar oerhört konstigt att de på festen håller tyst. Även om endast en person känt igenom när han blev eftersökt borde ju den personen kontakta andra från samma fest för att höra om de också tror att det kan vara den eftersökta personen. Menar rykten går snabbt så jag kan inte tänka mig att P går av tåget av misstag, dumpar väskor på 2 ställen för att senare gå på fest där ingen trätt fram och bekräftat att de tror P var där.

Men när allt annat är konstigt så varför inte obsen om ev. en fest, då följer de åtminstone samma mönster. Så många om, så många frågetecken och så mycket konstigheter.

Även om spekulationerna runt "116" startade ungefär samtidigt med liklukten så tror inte jag att de hör ihop.

Saknar Livingmyownlife. Om du fortfarande läser så saknar vi dina kloka ord och vakna spekulationer och inte minst ditt starka engagemang. Hoppas vi får se dig igen senare <3

Nicotinella kan du inte höra lite mer med din kontakt?
Citera
2017-09-23, 19:43
Medlem
Vad gäller rykten om P på fest så hörde jag det rätt tidigt. Det snackades om att några ungdomar sökt upp MPS under ett sök, och sagt att P varit på fest med dem samma kväll som han försvann. Ungdomarna ska då ha blivit hänvisade till Polisen så det spåret är nog utrett och avfört.
Citera
2017-09-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Vad gäller rykten om P på fest så hörde jag det rätt tidigt. Det snackades om att några ungdomar sökt upp MPS under ett sök, och sagt att P varit på fest med dem samma kväll som han försvann. Ungdomarna ska då ha blivit hänvisade till Polisen så det spåret är nog utrett och avfört.

Tack cacarina69 för den informationen.Då vet vi åtminstone att det var en fest på riktigt.
Kan man fråga MPS om var den festen var ?
Det borde de väl ha sagt till MPS ?

Finns ingen av de ungdomarna härinne och läser om Patriks försvinnande ?
Kan ingen av dessa skriva mer info om var festen var,och om vad de uppfattade omkring Patrik,när de såg honom,vem han umgicks med osv. , härinne.?
Senast redigerad av evaveva 2017-09-23 kl. 20:05.
Citera
2017-09-23, 19:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Tack, då gick han förmodligen av för att träffa någon.
Om det är så att han frivilligt försvunnit och lever någonstans. Då är jag övertygad om att han är i big big trouble och bör verkligen hittas snabbt
Citera
2017-09-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack, då gick han förmodligen av för att träffa någon.
Om det är så att han frivilligt försvunnit och lever någonstans. Då är jag övertygad om att han är i big big trouble och bör verkligen hittas snabbt

Eller så konstaterade man att det inte var P som varit på festen. Det skulle väl ha läckt ut om det faktiskt var P, tänker jag.
Citera
2017-09-23, 21:30
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Eller så konstaterade man att det inte var P som varit på festen. Det skulle väl ha läckt ut om det faktiskt var P, tänker jag.

Ja, det håller jag med om. Allt är så konstigt i hela historien
Citera
2017-09-23, 22:00
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Ja, de som känner honom närmast kan kanske ana vad som hänt. Vi andra har tyvärr inte mycket att gå på; en suddig videofilm och övergivet bagage. Vi står fortfarande på ruta 1 men engagemanget är det inget fel på 😊

Den suddiga bilden gör mig förvirrad, tycker mig tydligt kunna se att han har mörka jeans men pappan har hela tiden hävdat att han hade ljusa byxor.
Kan vissa obs blivit avfärdade bara för personen inte haft ljusa byxor och blommiga skor
Citera
2017-09-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Den suddiga bilden gör mig förvirrad, tycker mig tydligt kunna se att han har mörka jeans men pappan har hela tiden hävdat att han hade ljusa byxor.
Kan vissa obs blivit avfärdade bara för personen inte haft ljusa byxor och blommiga skor
Jag skrev om det här när videon blev offentlig men minns inte exakt var i tråden. Hade en tanke om P bytt kläder innan han gick av tåget eftersom signalementet inte stämde med det som gått ut från början. Men jag vet inte, kanske var det signalementet bara baserat på de kläder han brukar ha? Det var ju nån eventuell observation av honom där det var väldigt likt men att vittnet hävdade att det var blå jeans och därför avfärdades. Tror det var då det skrevs så mycket om Köping. Man griper efter halmstrån sen dag ett och det blev ju inte lättare när signalementet inte stämde efter några månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in