2017-09-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Nej, det jag menar att det tidigare inte skrivits om nån fest utan har blivit en trådsanning.
Kanske beroende på att det bodde en grabb Hallsberg som tydligen gått i skola i Luleå!
Ingen har ju hittat något skrivet om nån fest förutom från sista veckan.

Nej han hade gått i skola i Falun (inte Luleå som du skrev) , samma år som Patrik . De gick ur till våren båda två . ,så var det ,utbildade sig till NC-operatör .
Och den killen som var skriven ute vid kapellet i ett eget hus lite vid sidan om kursgården ,han bodde inneboende hos dennes familj (pappa och mamma ) som hade denne son som gick yrkesutbildning i Falun .

Om sen Patrik kände honom förtäljer ju inte historien alls + att den kille som är skriven ute vid kapellet ,honom hade ju ingen vetat om ,ej heller den andre killen , om inte det där RÅDJURET hade gått och dött precis bredvid .

Så alla de där personerna är nog oskyldiga i det hela .
Sen det där om fest ,tror jag har att göra med en helt annan händelse ,för fest i kyrkolokalerna vet jag inte ens om att det någonsin gjorts ,vem tror det ?

Verkligen konstigt ,jag tror inte på det alls faktiskt .

Lika bra vi glömmer både Rådjur ,Kapell ,folk runt omkring där + fester i de omgivningarna . Punkt slut .
Senast redigerad av evaveva 2017-09-23 kl. 16:44.
Citera
2017-09-23, 16:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Nej han hade gått i skola i Falun (inte Luleå som du skrev) , samma år som Patrik . De gick ur till våren båda två . ,så var det ,utbildade sig till NC-operatör .
Och den killen som var skriven ute vid kapellet i ett eget hus lite vid sidan om kursgården ,han bodde inneboende hos dennes familj (pappa och mamma ) som hade denne son som gick yrkesutbildning i Falun .

Om sen Patrik kände honom förtäljer ju inte historien alls + att den kille som är skriven ute vid kapellet ,honom hade ju ingen vetat om ,ej heller den andre killen , om inte det där RÅDJURET hade gått och dött precis bredvid .

Sen det där om fest ,tror jag har att göra med en helt annan händelse ,för fest i kyrkolokalerna vet jag inte ens om att det någonsin gjorts ,vem tror det ?

Lika bra vi glömmer både Rådjur ,Kapell ,folk runt omkring där + fester i de omgivningarna . Punkt slut .

Tror du har helt rätt.
Att folk började intressera sig för husen runt om från början berodde ju på liklukten, som visade sig vara ett dött rådjur. Någon ville få oss att tro att det fanns ett samband.....
Citera
2017-09-23, 17:03
Medlem
Citat:

Håller med dig helt. Det där leder nog bara till villospår. Har själv kört fast helt i mina spekulationer och just nu hoppas jag bara att nån av killarna på tåget kan träda fram och berätta om hur han upplevde att P betedde sig när han gick av. Vi får nog tyvärr inga fler ledtrådar i det här mysteriet. Det känns som man jobbar i motvind med det lilla man vet 😞
Citera
2017-09-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Håller med dig helt. Det där leder nog bara till villospår. Har själv kört fast helt i mina spekulationer och just nu hoppas jag bara att nån av killarna på tåget kan träda fram och berätta om hur han upplevde att P betedde sig när han gick av. Vi får nog tyvärr inga fler ledtrådar i det här mysteriet. Det känns som man jobbar i motvind med det lilla man vet 😞

Men det där om att folk (ungdomar ) faktiskt sett en kille som liknade Patrik på en fest första kvällen ,den 22 maj ,kan ju faktiskt vara sant .Inte alls där vid Kapellet utan mer i de centralare delarna .

För då skulle ju den där bakfulla slitna trötta killen som kvinnan såg där vid vägen morgonen därpå , kunna vara Patrik ,efter en helkväll på fyllan ,men borttappat bagage ...vad gör man då ? Jo då tänker man nog att ,det bästa är att fort som sjutton få tag på lift ,lifta hem och få i sig en huvudvärkstablett
Vad tror ni om det händelseförloppet ?
Men som sagt ,då borde han ju ha kommit hem vid det här laget ...

Fick förresten ett PM från den som forskat om HULT 16 ,att det var utifrån liklukten som denne forskat vidare på vilka som bodde däromkring ,och nu när Rådjuret hittades ,var inget av forskandet omkring allt där , av någon större vikt längre.

Så nu vet vi det . Bra !
Senast redigerad av evaveva 2017-09-23 kl. 17:36.
Citera
2017-09-23, 17:13
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.
Självklart skulle de som var med på festen kunna tillföra en hel del. De skulle kunna ge mycket info t ex om han kom tillsammans med några och vilka de var isf. Kände han personer på festen, att han var vid liv på kvällen osv.
Att de inte visste att han var försvunnen spelar ingen roll, de fick ju reda på det några dagar senare och kom ihåg honom. De obs som gjorts direkt efter försvinnandet är gjorda innan det blev känt.

Men tycker det känns lite udda att någon väldigt trovärdig person hävdar att han synts på en fest men personen vet inte var festen var och förmodligen inte vilka som känt igen honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det är en intressant uppgift om det kommer fram att det måndagen den 22 maj var en fest någonstans i Hallsberg där P kan ha varit närvarande.

Att det inte är säkert att det verkligen var P som var där gör inte saken ointressant.

Frågorna blir: Stämmer uppgiften om en fest i Hallsberg den 22 maj? Var hölls denna fest? Vilka personer var där? Vem eller vilka av dessa såg en blond kille där som de inte visste vem det var?

Jag uttryckte mig nog lite otydligt ser jag nu…

Jag menade att om det verkligen var Patrik som befann sig på festen så borde någon festdeltagare, förr eller senare, ”koppla ihop” denne okände ”Mr X” på festen med Patrik när hans försvinnande blev mer eller mindre riksbekant. Men hittills har ingen, vad vi känner till, gjort detta.

En fest kan givetvis säkert ha ägt rum i nämnda geografiska område, men vid tidpunkten för festen så var ju Patrik ännu inte försvunnen, (om han nu var med på festen, vill säga) och alltså något som folk inte funderade över, eller la märke till och då är det svårare att minnas en person. Men visst… Festdeltagarna kan givetvis ha en del att tillföra.

Men har de gjort det? Det vet vi inte. Och vi vet inte heller om festen ens ägt rum. Man bör dock vara både kritisk och misstänksam när sådana uppgifter kommer i ljuset.
Citera
2017-09-23, 17:23
Medlem
Citat:
Men det där om att folk (ungdomar ) faktiskt sett en kille som liknade Patrik på en fest första kvällen ,den 22 maj ,kan ju faktiskt vara sant .Inte alls där vid Kapellet utan mer i de centrala delarna .

Fick ett pm från den som forskat om Hult 16 ,att det var utifrån liklukten som denne forskat vidare på vilka som bodde däromkring ,och nu när Rådjuret hittades ,var inget av forskandet omkring allt där,av någon större vikt . så nu vet Vi det . Bra !

För då skulle ju den där bakfulla slitna trötta killen som kvinnan såg där vid vägen morgonen därpå , kunna vara Patrik ,efter en helkväll på fyllan ,men borttappat bagage ...vad gör man då ? Jo då tänker man nog att ,det bästa är att fort som sjutton få tag på lift ,lifta hem och få i sig en huvudvärkstablett ...

Vad tror ni om det händelseförloppet ?
Men som sagt ,då borde han ju ha kommit hem vid det här laget ...
Nja, hade folk träffat honom på fest borde de ha lagt ihop ett och ett vid det här laget när försvinnandet uppmärksammades. Jag tror på kranförarens observation och möjligtvis den som kvinnan gjorde dagen efter men sen kan man undra var P tog vägen.
Citera
2017-09-23, 17:39
Medlem
Citat:
Nja, hade folk träffat honom på fest borde de ha lagt ihop ett och ett vid det här laget när försvinnandet uppmärksammades. Jag tror på kranförarens observation och möjligtvis den som kvinnan gjorde dagen efter men sen kan man undra var P tog vägen.

Ja jag undrar verkligen detsamma !

Han gick upp i rök . Jättekonstigt !
Finns det absolut inte någon mer observation på att han setts vidare den morgonen ?

Hörrni ,var det inte någon som sagt att han dök upp i Hallsberg senare på dagen /kvällen igen , den 22 maj , efter att han lagt sina väskor ute i industriområdet (om det nu var han vill säga ) ? Kan det vara då den där festen infann sig ?

Någon mobil verkade han ju inte ha som var aktiv , så han måste ha råkat på både fester och folk utan att behöva meddela sig ett dugg ...

Men som Ni tidigare skrivit ,vem är på humör för fest när man är trött av resande och längtar hem ?
En fest gör ju att man verkligen blir jättetrött ...

Fortfarande ar det så konstigt att , när han gått för att hitta sitt tåg ,som han då inte gjorde ,vad sjutton gick han ut ur pylontunneln för då ? För att traska vidare utmed åkermark och industriområde? Verkar ju helgalet .

Fattar inte varför han inte , när han såg att tågen inte stämde , frågade en sådan där tågvärd (orange väst på sig ) ,vad som försigick ,och då fått svaret att han var på fel station (om han nu var så förvirrad ) , och därigenom fått hjälp utav tågvärden att finna bästa möjliga lösningen på vidare färd hem .
Senast redigerad av evaveva 2017-09-23 kl. 18:17.
Citera
2017-09-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ja jag undrar verkligen detsamma !

Han gick upp i rök . Jättekonstigt !
Finns det absolut inte någon mer observation på att han setts vidare den morgonen ?
Jag har funderat lite mer kring det här med psykosen efter att jag såg videon med Lars Mittank som plötsligt sprang ut från flygplatsen i Bulgarien och försvann spårlöst 2014. Har återvänt i tanken att P greps av panik eller kände sig förföljd när killarna satte sig omkring honom där i vagnen. Samtidigt gick han ju så lugnt på perrongen som om han inte alls var illa berörd men sånt kanske inte syns? Vet alldeles för lite om psykoser, tyvärr.
Citera
2017-09-23, 18:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har funderat lite mer kring det här med psykosen efter att jag såg videon med Lars Mittank som plötsligt sprang ut från flygplatsen i Bulgarien och försvann spårlöst 2014. Har återvänt i tanken att P greps av panik eller kände sig förföljd när killarna satte sig omkring honom där i vagnen. Samtidigt gick han ju så lugnt på perrongen som om han inte alls var illa berörd men sånt kanske inte syns? Vet alldeles för lite om psykoser, tyvärr.

Ja, när man ser Patrik gå på perrongen, ser han ju inte alls ut som en kille som några timmar senare (eller mindre) kommer att försvinna i tomma intet.

Kanske det började med bara en känsla av obehag (när han kliver av tåget), som stegrades och slutligen blev det ett psykosutbrott? Eller var det en röst som sa åt honom att han måste stiga av?

- Hur upplevde kompisarna honom på Gotlandsresan, mer i detalj.
- De fyras gäng, hur upplevde de Patrik på tåget?

Minns också ett inlägg från en man här på tråden för länge sedan.
Han berättade ju om sin fru som åka vilse med bussar i ett psykosliknande anfall.
Citera
2017-09-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, när man ser Patrik gå på perrongen, ser han ju inte alls ut som en kille som några timmar senare (eller mindre) kommer att försvinna i tomma intet.

Kanske det började med bara en känsla av obehag (när han kliver av tåget), som stegrades och slutligen blev det ett psykosutbrott? Eller var det en röst som sa åt honom att han måste stiga av?

Han berättade ju om sin fru som åka vilse med bussar i ett psykosliknande anfall.

Ja den bussresan minns jag också ..
Men du /ni , han trodde ju sig ha kommit fram till slutstationen för det tåget (jag tror fortfarande på det ,trots alla andra ideer härinne ) ,självklart knatar han på i den tron ,vidare på perrongen utan några som helst varken rädslor ej heller psykoser . Men tänk på att vi har inte en aning om hur han reagerade senare utanför kameran ,när han insåg att 2 minuter senare åker kvinnan med den tillgängliga mobilen iväg , och han inser att det för tusan är fel station, och att han skulle ha suttit kvar på tåget för vidare färd .

Han kan ha blivit alldeles utom sig ,vad vet vi ....
Så synd att vi inte hade kamera på honom vidare så allt hade kunnat bevisas ,då när han slog sig i pannan och insåg sitt misstag med att gå av där han gick av .

Så himla läskiga kan väl inte de där killarna ha varit så det var värt att behöva spendera massa timmar i en helt random stad för honom ?(nu kommer en del härinne skriva ,att ,jag vet väl inte ifall staden var random för honom .Okej jag vet att han säkert kände ett antal folk där , men tror ändock att i hans fall ,ville han faktiskt bara hem ,efter lång tid uppe i Falun ,och med en längtan hem till sina nära och kära . )
Ett gäng kompisar i Hallsberg kan han ju alltid träffa någon annan gång ,nu var det ju hemfärd som var prio ett för honom .
Senast redigerad av evaveva 2017-09-23 kl. 18:30.
Citera
2017-09-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Ja, de som känner honom närmast kan kanske ana vad som hänt. Vi andra har tyvärr inte mycket att gå på; en suddig videofilm och övergivet bagage. Vi står fortfarande på ruta 1 men engagemanget är det inget fel på 😊
Citera
2017-09-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ja, de som känner honom närmast kan kanske ana vad som hänt. Vi andra har tyvärr inte mycket att gå på; en suddig videofilm och övergivet bagage. Vi står fortfarande på ruta 1 men engagemanget är det inget fel på 😊

ja men nu måste vi ju seriöst tänka till .
Om han stuckit till någon kompis för att komma ifrån allt ett tag ,ja då e det ju fint med det . Då kan vi lägga ner härinne ...
Om han är utomhus ,så tror jag inte han lever ,för nu är det inte ens trevligt utomhus ,och märk ,att på de här månaderna ,om han inte träffat på en människa , så har han blivit som en stenåldersmänniska ,och det verkar inte ligga för honom ,utifrån klädstil och finess .
Vad har vi kvar ?

Finns det något mer scenario som ni kan komma på ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in