2017-09-22, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det har ju tidigare stått att pojkvännen ringde polisen (eller sjöräddningen?) först fram på småtimmarna, när han vaknat upp på natten och funnit att K inte kommit hem. Det verkar konstigt att han skulle ha ringt polisen låt oss säga klockan 21, och att de sedan inte skulle ha gjort något, utan han hade blivit tvungen att larma igen flera timmar senare?

Precis, om det där samtalet skulle stämma, så skulle rimligen pojkvännen kastat sig på telefon efteråt, var det 02 :30? Av det skulle då följa att KW typ, blivit kidnappad, och lyckats få iväg ett desperat samtal, innan han hade ihjäl henne. Alternativt var det ett sms som gick iväg, när madsen kastade mobilen i vattnet. Det senare känns troligare?
Citera
2017-09-22, 23:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du kan ju själv gå till det forumet - Allmystery på tysk domän - och kontrollera. Varför skulle jag ljuga om något som ligger öppet för alla?

Tja. Gregory Peck träffade sin andra fru så. Hon var en journalist som intervjuade honom. Även Clint Eastwood träffade en av sina fruar så. Och jag har hört om fler. Det är inte heller okänt att kvinnliga journalister mycket medvetet arbetar för att få intervjua sina idoler...

Jag gick på infon från den tidigare i denna tråd, som sa att du förvred tyskens kommentarer. Den viktigaste poängen var dock att det du ville framhålla som försvar för PM, äcklar en normalt funtad person.

Och ja, eftersom jag läser flitigt i denna tråd så har jag inte missat dina vidriga inlägg, där du låtsas att KW försökte snärja "sin idol" PM. Det är dina fria fantasier.

När allt man har är en hammare, ser allt ut som en spik. Rimligaste förklaringen är att du är avundsjuk på att KW kunde försörja sig som (resande) journalist, enär du endast kan föreställa dig att det är "avundsjuka" som gör att vi andra tycker att PM är ett monster, som kunde sex-styckmörda KW. Vidare så är det bara du som har blivit helt Stockholms-syndroms-förälskad i PM, och projicerar det på KW.
Citera
2017-09-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag gick på infon från den tidigare i denna tråd, som sa att du förvred tyskens kommentarer. Den viktigaste poängen var dock att det du ville framhålla som försvar för PM, äcklar en normalt funtad person.

Och ja, eftersom jag läser flitigt i denna tråd så har jag inte missat dina vidriga inlägg, där du låtsas att KW försökte snärja "sin idol" PM. Det är dina fria fantasier.

När allt man har är en hammare, ser allt ut som en spik. Rimligaste förklaringen är att du är avundsjuk på att KW kunde försörja sig som (resande) journalist, enär du endast kan föreställa dig att det är "avundsjuka" som gör att vi andra tycker att PM är ett monster, som kunde sex-styckmörda KW. Vidare så är det bara du som har blivit helt Stockholms-syndroms-förälskad i PM, och projicerar det på KW.
Kan bara instämma i allt .RIP KIM WALL !
Citera
2017-09-22, 23:43
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset

Citera
2017-09-22, 23:51
Medlem
Tycker det är larvigt och omoget att sitta här och märka ord DET för väl verkligen inte tråden vidare iaf.
Själv hade jag hoppats att sökningen med hundar skulle gett något resultat vid detta laget men det kanske det har vad vet jag. Tror vi får en bråkdel av information om vad polisen hittat och kommit fram till.Vi kan ju sitta här och spekulera i det oändliga utan att komma fram till något .
Citera
2017-09-23, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Tycker det är larvigt och omoget att sitta här och märka ord DET för väl verkligen inte tråden vidare iaf.
Själv hade jag hoppats att sökningen med hundar skulle gett något resultat vid detta laget men det kanske det har vad vet jag. Tror vi får en bråkdel av information om vad polisen hittat och kommit fram till.Vi kan ju sitta här och spekulera i det oändliga utan att komma fram till något .

Ohhhh! Sök information i väntan på att bli serverad av polis och åklagare. Vad fan dessa söker med men inget säger att du inte kan söka. Finns hur mycket som helst om Peter Madsen.

Avskyr lata och gnälliga människor.

Sök Peter Madsen s/m eller bonage. Äskarinnornas namn. Våga sök på engelska, Denmark fetish (valfritt "snusk" ord) osv. Sysselsätt dig för fan istället för att endast söka #Mervinna eller invänta att bli serverad.
Senast redigerad av proximac 2017-09-23 kl. 00:11.
Citera
2017-09-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Ohhhh! Sök information i väntan på att bli serverad av polis och åklagare. Vad fan dessa söker med men inget säger att du inte kan söka. Finns hur mycket som helst om Peter Madsen.

Sök Peter Madsen s/m eller bonage. ÅÄskarinnornas namn. Våga sök på engelska, Denmark fetish(valfritt "snusk" ord) osv. Sysselsätt dig för fan istället föratt endast söka #Mervinna.
Öhh var det en kommentar på mitt inlägg ??
Citera
2017-09-23, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur funkar det? Av vem, åklagaren eller polisen? Är det ett dokument pojkvännen skrivit under? Kan han straffas om han snackar med t ex media? Gäller tystnadsplikten gentemot alla inkl Madsens försvarare, och har även hon 'belagts med tystnadsplikt'?

Eller gissar du lite?

Nej, jag gissar inte även om jag var lite slarvig med språkbruket. Det är framförallt

Förundersökningssekretess

Det innebär att uppgifterna i en förundersökning inte lämnas ut eftersom detta skulle kunna skada utredningen.

För att en utredning inte ska förstöras eller försvåras är det inte sällan viktigt att de misstänkta inte vet vad vittnen och målsäganden har sagt. Det kan annars finnas risk för att misstänkta försöker anpassa sina berättelser till vad andra personer har berättat. Det kan också leda till att misstänkta eller andra personer försöker påverka målsäganden och vittnen att lämna felaktiga uppgifter till polisen.
Källa.https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/forundersokningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/

Yppandeförbud
Även om det råder förundersökningssekretess i en brottsutredning omfattar sekretessen inte andra personer än de offentliga tjänstemännen, vilket innebär att bland annat vittnen kan berätta om de förhör som de har deltagit i. Åklagare har rätt att besluta om yppandeförbud vid polisförhör.

Ett beslut om yppandeförbud utvidgar och förstärker skyddet för uppgifter som omfattas av sekretess. Inte bara myndighetspersoner, utan alla som deltagit vid förhandlingen eller förhöret, förbjuds att berätta om det som sekretessen ska skydda.
Källa. https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/forundersokningen/yppandeforbud/

Hoppas det blev klarare.
Citera
2017-09-23, 00:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac

Sök Peter Madsen s/m eller bonage. Äskarinnornas namn. Våga sök på engelska, Denmark fetish (valfritt "snusk" ord) osv. Sysselsätt dig för fan istället för att endast söka #Mervinna eller invänta att bli serverad.
????
Citera
2017-09-23, 02:10
Medlem
Peter Domenie , Madsen??

https://twitter.com/TenebrisKitty/status/776499844164747264
Citera
2017-09-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jo, för att dölja eventuella avsiktligt tillfogade fysiska skador på kroppen, som efter strypning t.ex.
Ja exakt pga mord.
Citera
2017-09-23, 03:37
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=oRdyNPyqLkA

Hittade det här, det är en ung kvinnlig journalist som gör reportage nere i en svensk ubåt, och även får vara med på ett dyk ner på bottnen. Så här kan det ha sett ut när K och M började sin resa! Det som slår mig är att man fysiskt kommer väldigt, väldigt nära varandra... väldigt lätt för feromoner att börja hoppa emellan en man och en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in