2017-09-22, 22:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hamrén till Elfsborg? Han var i alla fall i Borås idag.

Man har ju inga höga tankar om honom sedan FK-tiden men jag tror faktiskt att han hade kunnat leverera rätt bra i Allsvenskan om han tar något av topplagen. Ge honom en taktiskt driven assisterande så löser Hamrén resten. Det är en omvittnat bra ledare.
Citera
2017-09-22, 22:40
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Stoppa in Mjällby från Västerås som ass., Majstorović som sportchef. Pavey på säkerhetsansvar, Mutumba på PR, Bojan som VD. Sedan är Isak pengarna borta.
Edit: Alm som strategisk rådgivare.
Nja, bra tränare och ledarskap genererar pengar från spelarförsäljningar, bra resultat och turneringar. Förstår ironin men nog fan skulle Mutumba vara kul på AIK Play! In med Alm på något hörn också så vi får se lite ungdomar - strategisk rådgivare vetefan dock.

Vad jag hört är Stefanelli den enda värvningen vi använt oss av Isak-pengarna till ännu. Finansieringen av Taylor, Lindkvist och Obasi kom genom Europaspel.
Citera
2017-09-22, 23:41
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Man har ju inga höga tankar om honom sedan FK-tiden men jag tror faktiskt att han hade kunnat leverera rätt bra i Allsvenskan om han tar något av topplagen. Ge honom en taktiskt driven assisterande så löser Hamrén resten. Det är en omvittnat bra ledare.
Som klubblagstränare har han meriter som man knappast kan fnysa åt. Det var ju därför han blev FK. Inte så konstigt om han skulle vara aktuell då han är boende i Gbg-regionen.
Citera
2017-09-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Som klubblagstränare har han meriter som man knappast kan fnysa åt. Det var ju därför han blev FK. Inte så konstigt om han skulle vara aktuell då han är boende i Gbg-regionen.
Fast han verkar vara uppbunden till Öis säsongen ut.
http://www.gp.se/sport/fotboll/klart-hamrén-går-in-i-öis-direkt-skall-bli-väldigt-spännande-1.4662709
Citera
2017-09-26, 19:34
Medlem
gato12s avatar
Omar Eddhari nära Djurgården enligt AB och FD. Men helst går han väl utomlands såklart.

Synd, hade ju gärna sett honom i Bajen. Hellre honom än Tankovic...
Senast redigerad av gato12 2017-09-26 kl. 19:42.
Citera
2017-09-26, 22:06
Medlem
Haglund får lämna, agerar de för sent?
http://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/uppgifter-elfsborg-sparkar-haglund/
Citera
2017-09-27, 07:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Haglund får lämna, agerar de för sent?
http://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/uppgifter-elfsborg-sparkar-haglund/

Ska dom ta tillbaka Lennartsson?

Försent i vilken mening? Ur/kvala lär dom inte få göra så ur den synvinkeln spelar det ingen roll, lika bra att ha en lösning klar i tid. Får han gå direkt lär det bli nån intern lösning så länge.
Citera
2017-09-27, 08:34
Avslutad
När det kommer till Elfsborg så tror jag att det antingen blir Thelin från J-Södra eller en "intern" lösning, Miljanovic och Linderoth möjligtvis (dock vet jag inte hur sugen han är på att spela andrafiol.).

Mellberg-ryktet tror jag inte på, visserligen passar nog Elfsborgs trupp bättre för den fotboll han vill att laget ska spela, ganska tveksamt att han flyttar västerut nu när han rotat sig i Stockholmsområdet.
Citera
2017-09-27, 10:28
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
När det kommer till Elfsborg så tror jag att det antingen blir Thelin från J-Södra eller en "intern" lösning, Miljanovic och Linderoth möjligtvis (dock vet jag inte hur sugen han är på att spela andrafiol.).

Mellberg-ryktet tror jag inte på, visserligen passar nog Elfsborgs trupp bättre för den fotboll han vill att laget ska spela, ganska tveksamt att han flyttar västerut nu när han rotat sig i Stockholmsområdet.

Thelin känns som ett bra alternativ, likaså Miljanovic. Mellberg vore riktigt häftigt, men inte heller jag tror på det ryktet.

Hoppas nu bara att spelarna steppar upp, man kan inte enbart skylla våra katastrofala prestationer på Haglund. Spelarna måste verkligen börja visa lite hjärta och jävlar anamma.

Edit: Miljanovic/Mian säsongen ut känns som ett klokt beslut.
Senast redigerad av civilian 2017-09-27 kl. 10:49.
Citera
2017-09-27, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Thelin känns som ett bra alternativ, likaså Miljanovic. Mellberg vore riktigt häftigt, men inte heller jag tror på det ryktet.

Hoppas nu bara att spelarna steppar upp, man kan inte enbart skylla våra katastrofala prestationer på Haglund. Spelarna måste verkligen börja visa lite hjärta och jävlar anamma.

Tycker ni borde göra er av med Mian också. Han känns lika mycket ansvarig som Haglund.
Citera
2017-09-27, 10:55
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tycker ni borde göra er av med Mian också. Han känns lika mycket ansvarig som Haglund.

Vet inte vad jag ska tycka om Mian riktigt faktiskt. Dock tydligt att vi behöver en nystart och kanske borde man rensa rätt så rejält bland ledarna. Nu blir det ju Mian och Miljanovic som tar över säsongen ut som sagt, men jag hoppas det blir Miljanovic som får huvudansvaret.
Citera
2017-09-27, 17:53
Medlem
Readyfreddies avatar
AIK ska presentera en nyhet i morgon. Gissningarna hittills rör mest att Obasi förlänger, vilket skulle kännas riktigt fint. Kan ju också röra att Nisse förlänger.

@aikfotboll
"Med anledning av en nyhet i spelartruppen sänder AIK Play imorgon live från Karlberg. Sändningen sker på Facebook och startar kl 1330."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in