2017-09-22, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, kan det vara så? För det VAR konstigt att polisen hade så bråttom att sy in M..

Ja det gick av bara den. Så på nåt vis får man känslan att något brådskande fått polis att agera så tidigt. PM anhölls på Fredagen den 11/8 och U-båten bärgades så gott som direkt med sin början på lördagen den 12/8 och redan på söndagen den 13/8 var den på land varvid den tekniska undersökningen var i full gång. Inte gratis att bärga dennna skuta inte.

Nu har jag fått hjälp av en trevlig filur så vi får väl återkomma om detta om det finns substans att ett samtal inkom till pojkvännen från KW.
Citera
2017-09-22, 21:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Vet inte om denna bild varit uppe tidigare men gjorde en bildsökning på Raketmadsen och då dök denna bild upp

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRL1V3m781eN2DDCg3n1DZtXf547nXN1 FtuTWMCixNP4znyR6hd

början av texten till bilden är "Peters wonderful wife has got her husband in his spaceship tattooed on her arm - what...."

Bilden verkar var borttagen men dyker upp vid en bildsökning.

Så dumt. Hur roligt är det att ha den tatueringen när förhållandet tar slut, liksom? Man måste tänka lite framåt, livet är långt. M verkar ha varit omgiven av fnoskiga personer.
Citera
2017-09-22, 21:44
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ja, jag håller med. M är ju en person som har mycket att ge också. Även om han inte kan fortsätta med sina fantastiska projekt, så kan jag se honom som ledare på någon verkstad med daglig sysselsättning för ungdomar på glid eller arbetslösa ("Fas 3-sysselsättning"). Han kan ju motivera och inspirera.

Vad har han åstadkommit som enligt dig är så fantastiskt? Har han uppfunnit något? Gjort någon fantastisk upptäckt?

Såvitt jag vet är det enda han "åstadkommit" att bråka till sig en primitiv ubåt som inte ens kan navigera under vatten och som andra byggt åt honom.

Citat:
Jag tror fortfarande att det är mycket avundsjuka och skadeglädje mot Madsen med i spelet här. Han är för mångsidigt begåvad och har fått leva ut för många typiskt manliga fantasier, för att andra män ska kunna tåla honom.

Ja, vem hade inte velat bli av med oskulden i 30-årsåldern liksom? Eller att bara få till det med avvikande perversa människor med ofördelaktigt utseende på äckliga sexklubbar?
Fått hänga med nördar och bygga raketer i nördklubben? Alla mäns hemliga dröm. Egentligen.

Tanken har inte slagit dig att man äcklas av det här äcklet dels för själva gärningen, att ha sexmördat, styckat och totalt skändat en ung söt tjej mitt i livet, och för det sjukt provocerande beteendet med alla uppenbara lögner och den arroganta uppblåsta attityden vid domstolsförhandlingarna?

Men du är ju tydligen störtförälskad i denna tragiska våldtäktsstyckmördare. Funderat på att besöka honom i fängelset?
Citera
2017-09-22, 21:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förmodligen kände han till en optimal plats där det gick att sänka ubåten tryggt och där den låg still på botten. Han var ju i nedsänkt läge ca 2 timmar, gissningsvis för styckning av kroppen.
Vågar man gissa på att det är de två timmarna som PM påstår sig ha tagit en tupplur? Jäkligt korkad sak att säga annars att man tog en tupplur på två timmar.
Citera
2017-09-22, 21:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Hittade en bild på båten som Madsen och hans fru enl Expressen skulle bott ombord på

http://www.gettyimages.com/event/premises-of-rocket-developer-and-submarine-inventor-peter-madsen-775028920#the-premises-of-peter-mad sen-who-is-accused-for-killing-swedish-kim-picture-id837973452

Intressant, men nu på senare tid har de bott i en hangar eller? På omhäktningförhöret sades det (minns inte om det direkt var M som sa det) att han efter landstigningen i Dragör ljög för att han ville hem till frun och katterna som bodde i hangaren. Det sparar ju in hyran - några tusen varje månad!
Citera
2017-09-22, 21:56
Bannlyst
Jo, det är en sågsvans. Ett hett tips till alla deltagare, ser ni den lilla grå pilen bredvid namnet på den som citeras.
Här? Jo, klickar man på den förstår ni, så kan man gå bakåt och se vad det är som diskuteras, bra va!
\
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Suck, nej verkligen inte!
Sågen som användes vid styckningen heter fogsvans på svenska och är enhands. Tycks inte finnas någon vettig användning för en sån i ubåten, så Madsen kan ju fundera på hur han ska förklara varför han tog med den..
Citera
2017-09-22, 21:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Nu har jag fått hjälp av en trevlig filur så vi får väl återkomma om detta om det finns substans att ett samtal inkom till pojkvännen från KW.
När skulle ett samtal ha inkommit menar du? De dök ju ca 2100 vid Middelgrundsfort och att KW skulle göra ett samtal efter det verkar ju helt osannolikt. Telefonen funkar ju inte i uläge iaf och det är ju under dyket som dramat har inletts. Även om KW skulle leva efter dyket så lär hon ju isf vara tillfångatagen och kan inte ringa nåt samtal. Skulle KW ringt ett samtal efter 2100 så hade det ju varit rent av sensationell information.
Citera
2017-09-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vågar man gissa på att det är de två timmarna som PM påstår sig ha tagit en tupplur? Jäkligt korkad sak att säga annars att man tog en tupplur på två timmar.

Knappast. Han hade nog fullt upp med kroppen, nu hade han inget val om han inte ville möta polisen med ett lik ombord på ubåten, där endast två personer befunnit sig.
Citera
2017-09-22, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
När skulle ett samtal ha inkommit menar du? De dök ju ca 2100 vid Middelgrundsfort och att KW skulle göra ett samtal efter det verkar ju helt osannolikt. Telefonen funkar ju inte i uläge iaf och det är ju under dyket som dramat har inletts. Även om KW skulle leva efter dyket så lär hon ju isf vara tillfångatagen och kan inte ringa nåt samtal. Skulle KW ringt ett samtal efter 2100 så hade det ju varit rent av sensationell information.

Vi vet inte när dramat inletts.

Ja den informationen finns att pojkvännen mottagit ett samtal från KW och det är just det som föranlett pådraget. Huruvida den stämmer eller inte är inte jag brud att avgöra men en dansk polis skall i ett annat forum citerats direkt från dansk media där han säger att pojkvännen tog emot ett samtal och efter det kontaktat polis. Länk finns i den tråden där polis bekräftar detta men har sedan redigerats av media.
Citera
2017-09-22, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[ad hominem] Sedan är det bra att stödja sina påståenden med länkar. Men skulle det bara vara 100% länkar vad är det då för mening att läsa här? Då kan man ju läsa tidningar dagar i ända istället.

Med tanke på att länken till hela artikeln, vilken du efterfrågade, fanns fullt synlig i inlägget du kommenterade, så tycker jag du bör läsa dagstidningar istället!
Citera
2017-09-22, 22:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vilken del av "den information vi har vid handen" förstod du inte? Har vi samma information som polisen, så vi kan räkna ut vilket motiv dom arbetar efter, och komma fram till samma slutsatser?
Jag har tidigare tyckt att både "gigantisk kriminell händelse" och "falskt reportage" har låtit som helt snurriga motiv men sen har det framkommit saker som gör att man kan fanimig inte utesluta nåt av de. Hur jäkla virrigt det än låter. När så många vet att de är tillsammans i ubåten och ändå dödas KW. Det vanliga i såna situationer brukar ju vara typ fyllebråk men detta skulle ju bara vara en rundtur på runt två timmar med två helt nyktra personer. Oavsett vilket motiv det är så är det ju ändå skumt att PM ändå inte kan behärska sig. Och därför kan man heller inte helt utesluta att det var ett planerat mord, även om det är jäkligt klantigt utfört isf.
Citera
2017-09-22, 22:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Vi vet inte när dramat inletts.

Ja den informationen finns att pojkvännen mottagit ett samtal från KW och det är just det som föranlett pådraget. Huruvida den stämmer eller inte är inte jag brud att avgöra men en dansk polis skall i ett annat forum citerats direkt från dansk media där han säger att pojkvännen tog emot ett samtal och efter det kontaktat polis. Länk finns i den tråden där polis bekräftar detta men har sedan redigerats av media.
KW har väl isf ringt innan 2100. Man kan med nästan 100%ig säkerhet säga att dramat inleds ca 2100. Om inget hänt där under dyket så hade man ju bara åkt tillbaka till Refshaleön igen ju. Precis allting tyder på att dramat inleds under dyket vid Middelgrundsfort. KW kan ha levt efter det man har isf varit tillfångatagen. Det verkar helt osannolikt att det skulle finnas ett samtal från KW efter dyket. PMs luckhistoria skulle ju åka all världens väg till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in