2017-09-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nej. Jag tänker snarare tvärtom. Skulle jag få besök av en främling skulle jag känna mer faraför mitt liv än om det vore en bekant till mig. Den bekante hade förmodligen gett mig en starkare känsla av trygghet.

Vilket återknyter till mitt inlägg några sidor bak.
Är det bekräftat att det fanns blod i hallen? Om BO och GM känt varandra eller GM hade annan anledning att komma dit så hade man inte behövt tillfoga offret skador redan i hallen.
Citera
2017-09-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Verkligen, det är locket på så att säga. Någonting har inträffat så att inte ens poliser läcker, då är det allvarligt enligt mina erfarenheter. Sen kan det bero på att det är en kvinna som leder utredningen, då finns det inget att läcka. Bara kritik mot henne, som media inte ens är intresserade av.

Det är helt rätt av polisen att lägga locket på just nu, annat skulle förmodligen bara störa utredningen just nu. Svaren kommer att utkristalliseras inom en snar framtid skulle jag tippa.
Citera
2017-09-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hur gick det med den där Pär A, fick han sparken från utredningen sen?

Det tror jag inte. Han är chefsåklagare, pratkvarnen Eva Nemec Nordh är "bara" åklagare.

Kan ju vara så att Polis och chefsåklagare gett någon bassning för att släppa för mycket info ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------

Man kan ju fundera på när EG ska försöka rädda det som räddas kan.
En anledning att han håller tyst skulle ju kunna vara att han skyddar någon- kanske närstående...
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------

Jag återkomer till bilen. VARFÖR var det så viktigt att åka tillbaka till Lekanders efter bankomatbesök ?

Som jag ser det kan det bara handla om att antingen hämta upp en medbrottsling eller (om EG var ensam) avsluta dådet med att mord/morden.

Alla andra anledningar känns uteslutna- normalt skulle man väl vilja dra så långt bort som möjligt-så snabbt som möjligt.
Citera
2017-09-22, 22:08
Moderator
OYs avatar
Det borde gå att dra en slutsats av att offren var tejpade.

Varför tejpa innan man mördar?

Det var kanske så att MGM tejpade, begärde bankkkort samt kod, torterade offren för att få kort och kod, kör iväg för att ta ut pengar, återvänder till offren för att döda dem.

?
Citera
2017-09-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Blir man rånad av någon som man vet vem det är så brukar man berätta det för polisen sen.

Skulle ju kunna bli problem med själva berättandet om man är lite mördad.
Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av Ferdinand666 2017-09-22 kl. 22:16.
Citera
2017-09-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det var kanske så att MGM tejpade, begärde bankkkort samt kod, torterade offren för att få kort och kod, kör iväg för att ta ut pengar, återvänder till offren för att döda dem.

?

EXAKT.
Det har jag varit inne på några dagar nu. MEN- vågar man lämna offer tejpade med risk att grannar eller anhörig kommer ? Eller att de tar sig loss ?
Troligen har en kumpan stannat och tvingat fram kod och meddelat den andre vid bankomaten via telefon..
Citera
2017-09-22, 22:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Blir man rånad av någon som man vet vem det är så brukar man berätta det för polisen sen.

Liket skvallrar för polisen?

Hur går ditt resonemang, låt höra?

Makarna Lekander kan mycket väl ha känt till MGM, de har dock inte pratat bredvid mun, tysta som muren, tyvärr.
Citera
2017-09-22, 22:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nej. Jag tänker snarare tvärtom. Skulle jag få besök av en främling skulle jag känna mer faraför mitt liv än om det vore en bekant till mig. Den bekante hade förmodligen gett mig en starkare känsla av trygghet.
Det var precis vad jag menade med:

"om de kände varann i vanlig mening vore de nog än mer utsatta offer"

Citat:
Ursprungligen postat av OY

?
Det är hur som helst för lite pengar man kan få ut på bankomaten. Så frågan är: Varför dödade han dem? Hur och när han tejpade dem vet vi ingenting om.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-09-22 kl. 22:23.
Citera
2017-09-22, 22:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
EXAKT.
Det har jag varit inne på några dagar nu. MEN- vågar man lämna offer tejpade med risk att grannar eller anhörig kommer ? Eller att de tar sig loss ?
Troligen har en kumpan stannat och tvingat fram kod och meddelat den andre vid bankomaten via telefon..

EXAKT!

Och just det scenarito har jag varit inne på några veckor nu.

Media har under det senaste halvåret uppmärksammat detta fenomen som är relativt nytt för Sverige.

Inte osannolikt att knölsvanen har fått uppslaget till det perfekta brottet via media.
Citera
2017-09-22, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det är hur som helst för lite pengar man kan få ut på bankomaten. Så frågan är: Varför dödade han dem. Hur och när han tejpade dem vet vi ingenting om.

Vadå för lite pengar?

Kedjeröker man med sina småbarn i famnen, pysslar med machetes och säljer pistoler på Blocket, så är man sannolikt inte medveten om hur bankomater fungerar och vilka beloppsgränser som finns.

MGM fick sig en tråkig överraskning helt enkelt.
Citera
2017-09-22, 22:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Vilket återknyter till mitt inlägg några sidor bak.
Är det bekräftat att det fanns blod i hallen? Om BO och GM känt varandra eller GM hade annan anledning att komma dit så hade man inte behövt tillfoga offret skador redan i hallen.

Enligt någon så ska ryktet ha sagt att dottern inte ville gå in huset pga blod i hallen, varvid sambon till henne gjorde det istället och fann paret döda. Det är dock bara ryktesspridning.

Dock så behöver inte blod i hallen betyda att någon blivit överfallen där med en gång, eller att skador tillfogats där överhuvudtaget. Någon av dom, eller båda, kan ha tagit sig dit i ett senare skede, blödande.
Senast redigerad av Netherworld 2017-09-22 kl. 22:38.
Citera
2017-09-22, 22:38
Medlem
Citat:

Det är hur som helst för lite pengar man kan få ut på bankomaten. Så frågan är: Varför dödade han dem? Hur och när han tejpade dem vet vi ingenting om.

Det enkla svaret först. De mördades för att inte kunna identifiera förövarna.

Min teori är att EG kände till eller trodde det fanns mycket pengar hos Lekanders- kanske rykte om travvinst eller annat.

När det inte stämde så gick EG´s kumpan "bananas" och ville åtminstående få ut något av det hela och bankomatbesök blir aktuellt. Kumpanen är troligen den våldsamma av de två (eller fler) kanske missbrukare dessutom. Ryktas ju att även sprit stulits. Vem i he--te bryr sig om lite sprit vid rånmord -oavsett spritsort och kvalité.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in