2017-09-22, 20:15
Medlem
Jisses så rörigt det verkar bli när tankereserven spånar fritt utan någon som helst insikt, koll och faktabaserad vetskap.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Vi tar det en gång till.

"På torsdagen valde chefsåklagare Pär Andersson, som leder förundersökning, att gå ut med helt nya uppgifter.

– Rättsläkarens bedömning är att makarna blev mördade på söndagseftermiddagen den 11 juni. Det rör sig om ett oerhört brutalt dåd.

Enligt chefsåklagaren tog gärningsmannen eller gärningsmännen samma dag som dubbelmordet skedde ut pengar från makarnas gemensamma konto i en bankomat på Husbyvägen i Borensberg. Gärningsmännen verkar ha tagit sig till Borensberg genom att STJÄLA brottsoffrens bil – en grå Volvo S40 av 2005 års modell"

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
######Och det här har jag faktiskt missat- Det skedde FLERA uttag ! ! Mycket intressant.######
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
"– Det första av FLERA uttag gjordes klockan 16.09 den 11 juni i Swedbanks bankomat i Borensberg. Tyvärr var bankomatens övervakningskamera avstängd, säger Pär Andersson.

Förundersökningsledaren vädjar nu till eventuella vittnen att kontakta polisen"

"Chefsåklagaren utesluter inte att brottsoffren KAN ha blivit tvingade att köra till Borensberg – men håller det för mest troligt att det var gärningsmannen/gärningsmännen som körde Volvon till Borensberg för att sedan återvända till parets hus utanför Mantorp"

Källa-
http://www.corren.se/nyheter/bilen-som-kan-losa-dubbelmordet-om4737654.aspx

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------
Och något helt annat om vil man vara riktigt konspiratorisk.

Citera
2017-09-22, 20:17
Medlem
Måste erkänna att det är lite halvtrist när det inte läcker så mkt från en sån hör utredning..
Citera
2017-09-22, 20:39
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Måste erkänna att det är lite halvtrist när det inte läcker så mkt från en sån hör utredning..
Verkligen, det är locket på så att säga. Någonting har inträffat så att inte ens poliser läcker, då är det allvarligt enligt mina erfarenheter. Sen kan det bero på att det är en kvinna som leder utredningen, då finns det inget att läcka. Bara kritik mot henne, som media inte ens är intresserade av.
Citera
2017-09-22, 20:55
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Jisses så rörigt det verkar bli när tankereserven spånar fritt utan någon som helst insikt, koll och faktabaserad vetskap.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Vi tar det en gång till.

"På torsdagen valde chefsåklagare Pär Andersson, som leder förundersökning, att gå ut med helt nya uppgifter.

– Rättsläkarens bedömning är att makarna blev mördade på söndagseftermiddagen den 11 juni. Det rör sig om ett oerhört brutalt dåd.

Enligt chefsåklagaren tog gärningsmannen eller gärningsmännen samma dag som dubbelmordet skedde ut pengar från makarnas gemensamma konto i en bankomat på Husbyvägen i Borensberg. Gärningsmännen verkar ha tagit sig till Borensberg genom att STJÄLA brottsoffrens bil – en grå Volvo S40 av 2005 års modell"

######Och det här har jag faktiskt missat- Det skedde FLERA uttag ! ! Mycket intressant.######
"– Det första av FLERA uttag gjordes klockan 16.09 den 11 juni i Swedbanks bankomat i Borensberg. Tyvärr var bankomatens övervakningskamera avstängd, säger Pär Andersson.

Förundersökningsledaren vädjar nu till eventuella vittnen att kontakta polisen"

"Chefsåklagaren utesluter inte att brottsoffren KAN ha blivit tvingade att köra till Borensberg – men håller det för mest troligt att det var gärningsmannen/gärningsmännen som körde Volvon till Borensberg för att sedan återvända till parets hus utanför Mantorp"

Källa-

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------
Och något helt annat om vil man vara riktigt konspiratorisk.

Hur gick det med den där Pär A, fick han sparken från utredningen sen?
Citera
2017-09-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej du har fel- det är om man lider av MS-som en del brukar Cannabis.
Denne Lekander hade Parkinsons och då är inte cannabis nåt man använder.
Vanligt nikotin i snus el cigaretter kan en del använda- om man har Parkinson.
Nej ingen knarkhandel låter trolig mellan kocken o Lekanders.
Varför använder du inte google innan du svarar? Googla cannabis och Parkinson. Medicinsk mariujana används sedan ett tag i USA vid Parkinson.
Citera
2017-09-22, 21:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nej

Vad gör det så säkert att paret visste att de skulle bli mördade bara för att de kände varann?
Citera
2017-09-22, 21:33
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad gör det så säkert att paret visste att de skulle bli mördade bara för att de kände varann?
Om de kände varann i biblisk mening kanske de skulle ha förstått det - jag kan inte tolka det påståendet på annat sätt. Men om de kände varann i vanlig mening vore de nog än mer utsatta offer. Fast det spelar ingen roll egentligen, ingen kan väl räkna med att bli brutalt mördad helt plötsligt.
Citera
2017-09-22, 21:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Blir man rånad av någon som man vet vem det är så brukar man berätta det för polisen sen.
Citera
2017-09-22, 21:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om de kände varann i biblisk mening kanske de skulle ha förstått det - jag kan inte tolka det påståendet på annat sätt. Men om de kände varann i vanlig mening vore de nog än mer utsatta offer. Fast det spelar ingen roll egentligen, ingen kan väl räkna med att bli brutalt mördad helt plötsligt.

Nej. Jag tänker snarare tvärtom. Skulle jag få besök av en främling skulle jag känna mer faraför mitt liv än om det vore en bekant till mig. Den bekante hade förmodligen gett mig en starkare känsla av trygghet.
Citera
2017-09-22, 21:40
Medlem
Lonnrots avatar
Hur är det, är skimning eller vad det heter, något som ungarna sysslar med nuförtiden? Tänkte det kunde ha varit ett sätt att välja offer.
Citera
2017-09-22, 21:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Blir man rånad av någon som man vet vem det är så brukar man berätta det för polisen sen.

Då förstår jag hur du tänker. Det låter mer rimligt.
Citera
2017-09-22, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfamiso
Det första MGM gjorde vid bankomaten var att spraya kameran? Den blir då "ur funktion".

Har själv varit inne på precis samma linje, att man gjort kameran obrukbar, för hur fan skulle penning-uttagaren kunna veta att just den kameran var tillfälligt ur funktion?

Innan har det bara låtit från polisen att kameran var ej fungerande, utan någon vidare kommentar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in