2017-09-22, 20:25
Medlem
Jävligt mycket snack om sågar i denna tråd. Spelar det någon roll med vilken typ av eventuell såg dåren styckat KW med?

F.ö. har PM haft fantasier om död, styckningar, s/m och fan vet allt. Nu har han gjort det, den självgode idioten trodde dock att han skulle komma undan. Sicken dåre!
Citera
2017-09-22, 20:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nåja. Intelligensmässigt står han ljusår över Linda Rosing (Big Brother-deltagare).

Sådant här blir ju bara fånigt och drar ner tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jo, det där pådraget redan från början kändes inte helt rimligt. Det kan gå att få fram artikeln innan den redigerades, har du länken? Det var ju några som var inne på det i den här tråden också, att KW skulle ha ringt pojkvännen, men kommer inte ihåg om det vara lösa spekulationer eller om det handlade om den artikeln.

Detta är i.a.f inget som pojkvännen ordat om på Facebook, det sista han såg/hörde var när han vinkade av dom skriver han.

Skulle vara väldigt intressant om det gick att få fram!

Han har ju sluten Facebook. Om du inte är vän med honom?
Citera
2017-09-22, 20:36
Medlem
Citat:
Jo, det där pådraget redan från början kändes inte helt rimligt. Det kan gå att få fram artikeln innan den redigerades, har du länken? Det var ju några som var inne på det i den här tråden också, att KW skulle ha ringt pojkvännen, men kommer inte ihåg om det vara lösa spekulationer eller om det handlade om den artikeln.

Detta är i.a.f inget som pojkvännen ordat om på Facebook, det sista han såg/hörde var när han vinkade av dom skriver han.

Jag har också noterat, lite oklart, att KW ringde pojkvännen, oklart när. Om det var inför ett dyk, kan det ha handlat om både det, och kanske annat. Jag är ganska säker på att polisen har koll på detta, då blir spekulationen inte något som driver iden framåt, vad som kan ha hänt.

Jag passar på att upprepa min fråga, som få har agerat på, och som jag ställt för flera veckor sedan.

Den centrala frågan är; vad var motivet med resan?
Citera
2017-09-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Och, hur mycket brydde du dig om min öppna, fråga, den om likstelhet, som faktiskt kan vara en faktor?

Jo, jag noterade den samtidigt som jag undrade över när styckningen faktiskt skedde och det verkar vara som under den längre (2 timmar) dykningen vid Köge bukt ca 10-12 timmar senare än dödsolyckan och då borde rigor mortis vara på sitt maxläge då hade styckning krävts för att få ut henne. Om däremot upptagning ur båten hade skedde snart efter dödsolyckan skulle styckning pga rigor mortis inte krävts pga att rigor mortis då var under tidig utveckling.

Efter ytterligare 12 timmar avvecklas rigor mortis, givet jag förstått korrekt.

Källa. https://kriminalteknikern.wordpress.com/dodstecken
Citera
2017-09-22, 20:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag har också noterat, lite oklart, att KW ringde pojkvännen, oklart när. Om det var inför ett dyk, kan det ha handlat om både det, och kanske annat. Jag är ganska säker på att polisen har koll på detta, då blir spekulationen inte något som driver iden framåt, vad som kan ha hänt.

Jag passar på att upprepa min fråga, som få har agerat på, och som jag ställt för flera veckor sedan.

Den centrala frågan är; vad var motivet med resan?

Tysken trodde ju att det hade tänt till mellan dem - "Alfa-man möter Alfa-kvinna" som han uttryckte det. Och att de åkte ut för att beundra den romantiska solnedgången och sedan lägga sig på botten och "röka intressanta saker och prova olika saker". Och det är väl en gissning så god som någon, när en man och en kvinna väljer att ordna tid på tu man hand framåt kvällen.

Jag undrar förresten om dansk polis har frågat ut tysken om han VET att M rökte hasch (gissar jag att det var frågan om i så fall). I så fall kan han ju ha fått en haschpsykos, och DÅ kan det stämma att förträngda önskningar om att sexmörda någon bröt igenom alla vallar. För när han var sig själv skulle han inte ha gjort det under dom omständigheterna att han skulle bli den förste att bli misstänkt. Då skulle han, OM han velat göra något sådant, smygit undan med ett offer som ingen skulle söka efter i första taget.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-22 kl. 20:56.
Citera
2017-09-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sådant här blir ju bara fånigt och drar ner tråden.

Skulle vara väldigt intressant om det gick att få fram!

Han har ju sluten Facebook. Om du inte är vän med honom?

Han är belagd med tystnadsplikt.
Citera
2017-09-22, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror du att det är detta motiv polisen arbetar efter? .

Vilken del av "den information vi har vid handen" förstod du inte? Har vi samma information som polisen, så vi kan räkna ut vilket motiv dom arbetar efter, och komma fram till samma slutsatser?
Citera
2017-09-22, 21:06
Medlem
Citat:
Argumentet mot det var att om det varit en annan båt inblandad så skulle även den synts på radar. Vet inte hur liten den skulle behöva vara för att den inte skulle registreras. Blev fundersam över att dykbåten tydligen varit inne i västra delen av köge bukt. Madsen sänkte ju dykbåten strax nedanför refshalvöns sydspets, nordöstra delen av bukten, så han måste alltså varit inne i köge bukt, vänt, och åkt tillbaka. Frågan är ju vad han hade därinne och göra.

Förmodligen kände han till en optimal plats där det gick att sänka ubåten tryggt och där den låg still på botten. Han var ju i nedsänkt läge ca 2 timmar, gissningsvis för styckning av kroppen.
Citera
2017-09-22, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lägg av det där.

Nej, verkligen inte, länken är ju för böveln i inlägget han just kommenterade. Det är fler än han som bör stänga av datorn och ta en nypa frisk luft, och syresätta hjärnan härinne. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-09-22, 21:17
Medlem
Min brors kusins avatar
Vet inte om denna bild varit uppe tidigare men gjorde en bildsökning på Raketmadsen och då dök denna bild upp

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRL1V3m781eN2DDCg3n1DZtXf547nXN1 FtuTWMCixNP4znyR6hd

början av texten till bilden är "Peters wonderful wife has got her husband in his spaceship tattooed on her arm - what...."

Bilden verkar var borttagen men dyker upp vid en bildsökning.
Citera
2017-09-22, 21:21
Medlem
Citat:
Nej, verkligen inte, länken är ju för böveln i inlägget han just kommenterade. Det är fler än han som bör stänga av datorn och ta en nypa frisk luft, och syresätta hjärnan härinne. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Vem är han? Om du menade mig så är jag fortfarande kvinna.
Citera
2017-09-22, 21:35
Medlem
Min brors kusins avatar
Hittade en bild på båten som Madsen och hans fru enl Expressen skulle bott ombord på

http://www.gettyimages.com/event/premises-of-rocket-developer-and-submarine-inventor-peter-madsen-775028920#the-premises-of-peter-mad sen-who-is-accused-for-killing-swedish-kim-picture-id837973452
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in