Citat:
Ursprungligen postat av
Prepper
Nej det funkar inte.
Det som funkar är att kvinnan och mannen värdesätter varandra mer och får upp så mycket kärlek att de ej vill skada varandra. Och att de frivilligt är ihop för att det ger dem tillfredsställelse.
Det som inte funkar är att tvinga kvinnor om man gör det kommer de inte gilla dig speciellt mycket utan bara ha en attityd att gilla dig och hur kul är det.
Vill du inte ha skilsmässa måste du alltså tänka på hur din kvinna känner och få henne att hela tiden vilja bibehålla en bra känsla för dig och helst utveckla den. Du bör alltså egna en avsevärd tid åt detta.
Älskar man varandra så
Fast ibland går det inte istället för att kärleken går upp eller bibehålls sjunker den och då är man tvungen att avsluta och analysera vad som gick fel och vad man kan göra nästa gång så det blir bättre.
Att vara den som styr ett förhållande innebär inte att man tvingar sin partner.
Mer det blir bättre om mannen är den som sätter gränserna. För ni är såna känslomänniskor och ofta impulsiva. Lätt att allt inte blir så genomtänkt då.
Alltså måste vi alltid styra upp när vi vet att det är kommer bli galet.
Älskar man varandra så är det naturligt att man värdesätter varandra. Men skulle jag tillåta min tjej att sitta vid rodret så skulle inte vårt förhållande fungera. För att dra exempel så kan jag inte skriva kärleksbrev en gång i veckan till henne, jag orkar inte se på romantiska filmer hela tiden. Jag orkar inte att finnas o umgås med henne så fort de passar henne mao jag hade inte kunnat göra något annat än att ge henne uppmärksamhet de tiderna hon inte är upptagen med annat.
sen hade de varit tvunget att renovera hemma in i idiotin.
Hon hade förvandlat mig till nån fjantig jävla människa som pratar med bäbisspråk till henne och alltid kräva att jag blir mer och mer romantisk. Mer än vad som är fysiskt möjligt.
Vid detta läge hade hon haft full kontroll och då hade hon förbjudit mig att ha vänner. Hon hade krävt att jag börjar i nån jävla sallads diet och att jag ska bli supervältränad. Även fast de inte finns tid för träning då jag behöver finnas hos henne. Härifrån hade hon även tagit över min ekonomi och så nånting hade det slutat om hon fick bestämma.
Jag måste vara den som alltid säger ifrån till hennes idiotideer. Jag är romantisk när det är tid för romans. Jag renoverar när det behövs renovera. Jag bestämmer vad vi har råd med.
När jag som man säger ifrån så är det attraherande för henne med och hon känner sig på så vis ändå stimulerad. Vi båda mår bättre att jag för de mesta säger hur saker och ting ska vara. Och ja, jag för det mesta är den som bestämmer i vårt sexliv.. det är så man har sex på bästa sätt.
Kvinnor vet överlag inte hur man har bra sex.
Nån form av tvång handlar det inte om.
Vår uppgift är att få er att fatta att ni ska lyssna på oss.. vi har för det mesta rätt.
Visst måhända att hon är expert på sina egna känslor, trots det är hon ändå dålig koll på sina känslor.
Om hon själv är osäker och ingen annan kan ha koll så är det ju låter det hela rätt ostabilt.
Ska säga dig att det är ofta som jag får säga ifrån till min sambo när hennes känslor börjar tappa kontroll. Hon vet inte alltid bäst och jag känner henne soppas väl nu så jag vet vad som är bäst för henne och vad hon egentligen vill.. annars slutar det bara med något som hon ångrar sig för så kommer hon försöka vända de till att allt är mitt fel.. så är det. Gäller att säga ifrån tidigt.
Jag önskar att ni inte var så opålitliga av er. Att ni faktiskt säger vad ni tycker o vill.
Inte direkt kul att man ska behöva tolka för vad ni egentligen menar och alltid veta vad ni vill utan att ni säger något.
Skulle inte förvåna mig om feminism grundades enbart när hon egentligen bara ville ha kuk o drog i gång rörelsen i ren frustration.