2017-09-22, 01:01
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Feminist = Latteflator, lattebögar med diverse diagnoser, socialbidrag och som vill skylla sina livsproblem på andra (vita män).

Antifeminst = Någon som står för jämställdhet och harmoni.

Kvinnor ska inte ha mansjobb.
Vi gav dom rösträtt och se hur jävla illa det blev.
Och det är vårt fel.. kvinnor behöver man ha pli på och aldrig ge vika. Mannen är den som ska bestämma. Så enkelt är det bara för det är så vi är skapta.
Citera
2017-09-22, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Alltså grejen med feminism är att det gått för långt. Det räcker liksom inte att säga att det finns bra feminister. Det är självklart. Men feminism måste raseras. För det är en död ideologi. Den fungerar inte längre.
Det behövs något nytt ex jämnstäldism eller liknande och den ska fungera precis som feminism egentligen borde ha varit.
Ni feminister måste förstå att ni kan aldrig uppnå jämnstäldhet när ni bara breakar kvinnor barn och minoriteter. Spelar ingen roll om vissa håller med om detta. För feminismen i sig fungerar inte så rent praktiskt och kommer aldrig att göra det.

Citat:
Och det är vårt fel.. kvinnor behöver man ha pli på och aldrig ge vika. Mannen är den som ska bestämma. Så enkelt är det bara för det är så vi är skapta.

Citat:
Kvinnor förstår egentligen inte ett skit.

Jag tror att vi börjar närma oss ett svar här på vad antifeminismen vill.
Citera
2017-09-22, 05:24
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du får gärna utveckla
Citera
2017-09-22, 06:50
Medlem
Citat:

Det där låter mer som en Muslim.

Av den anledning att de flesta män ogillar att kontrollera kvinnor , vill att de ska bestämma saker själv.

Att inte kvinnor skulle få bestämma saker skulle innebära att män hade dem som slavar och det gör faktiskt en stor skada , män skulle bli slavägare och skulle knappast vara speciellt lyckliga.
Senast redigerad av Prepper 2017-09-22 kl. 06:56.
Citera
2017-09-22, 07:27
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:

Helt rätt.

Citat:

Nejdå slavinna, han har bara anammat den nya kulturen i Sverige som araberna tagit med sig. Den där vi män styr och ställer, den som kommer ta över ju fler araber som kommer. Vi män ska faktiskt se det positiva i att vi kommer få en jävla massa privilegier. Flera fruar, sex när vi vill och jobbiga kvinnor (som dig) stenade på torget. En vinnande situation för oss män och en som fått mig att se framemot att fler araber kommer till Sverige. Dessutom är arabiska kvinnor riktigt vilda så några sådana som fruar, perfekt!
Citera
2017-09-22, 08:23
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det där låter mer som en Muslim.

Av den anledning att de flesta män ogillar att kontrollera kvinnor , vill att de ska bestämma saker själv.

Att inte kvinnor skulle få bestämma saker skulle innebära att män hade dem som slavar och det gör faktiskt en stor skada , män skulle bli slavägare och skulle knappast vara speciellt lyckliga.

Jag är inte 100% seriös, för det är så jävla roligt att provocera feminister. Så jävla allvarliga och arga människor som inte fattar skämt.
Förstår inte varför det kan va så svårt för vissa att slappna av lite i livet.

Om en man går fram till en feminist o kallar henne för slyna så får man nästan räkna med att helvetet brakar lös.
Men hade en kvinna gått fram till en man o sagt något liknande så hade han förmodligen inte brytt sig. Vilket säger en del tycker jag.

Men visst.. viss sanning finns det i det jg säger för de flesta av män uppfattar nog kvinnor som ologiska människor.
Ska man som man inte helt fått sina bollar avskurna samt förlora all form av egen värdighet så måste man som man hålla pli på sin kvinna och alltid vara den som styr relationen. Det är avgörande för ett lyckligt förhållande. Viker vi härdan slutar de antingen i skilsmässa eller att ni kör över er partner förmodligen kommer de sluta med att kvinnan är otrogen en massa eftersom en man som inte har någon värdighet kvar är inte attraktivt men bra att styra som en slav.
Så ni ser i ett lyckligt förhållande så måste mannen vara den som bestämmer.
Det är bara att inse. Ni kan liksom inte ens bestämma vad ni vill äta.

Det är alltså avgörande att mannen bestämmer. Det är vår roll här i livet. Er roll är känslor och barnuppfostran för det är ni bra på. Det ska inte va tvärtom. Förstå att vi är olikt skapta och därför är har olika kvaliteer.

Det är rent sagt farligt att ge kvinnor för mycket att säga till om. Sånt utnyttjar ni så det bara blir bättre och bekvämt som möjligt för er själva. Ni vill helst ha oss män som slavar förutom de män som de mest attraktiva.
Det är sanningen.. den som inte håller med att ni beter er såhär det är ni feminister då ni inte är kapabla att tala klarspråk.

Först gav vi er chansen för att kunna skapa karriär. Men då var det inte nog tydligen och man får höra ord som patriarkat och massa annat trams om hur orättvist det är. Vilket översätts Att det är för svårt. Ni har precis samma möjligheter som oss andra. Kan ni inte bara erkänna istället att ni inte riktigt klarar med mannens miljö. Och inte babbla om könskvotering för det är så idiotiskt.
Senast redigerad av Peyz 2017-09-22 kl. 08:50.
Citera
2017-09-22, 08:47
Medlem
Citat:
Jag skämtar för det är så jävla roligt att provocera feminister. Så jävla allvarliga och arga människor som inte fattar skämt.

Om en man går fram till en feminist o kallar henne för slyna så får man nästan räkna med att helvetet brakar lös.
Men hade en kvinna gått fram till en man o sagt något liknande så hade han förmodligen inte brytt sig. Vilket säger en del tycker jag.

Men visst.. viss sanning finns det i det jg säger för de flesta av män uppfattar nog kvinnor som ologiska människor.
Ska man som man inte helt fått sina bollar avskurna samt förlora all form av egen värdighet så måste man som man hålla pli på sin kvinna och alltid vara den som styr relationen. Det är avgörande för ett lyckligt förhållande. Viker vi härdan slutar de antingen i skilsmässa eller att ni kör över er partner förmodligen kommer de sluta med att kvinnan är otrogen en massa eftersom en man som inte har någon värdighet kvar är inte attraktivt men bra att styra som en slav.

Nej det funkar inte.

Det som funkar är att kvinnan och mannen värdesätter varandra mer och får upp så mycket kärlek att de ej vill skada varandra. Och att de frivilligt är ihop för att det ger dem tillfredsställelse.

Det som inte funkar är att tvinga kvinnor om man gör det kommer de inte gilla dig speciellt mycket utan bara ha en attityd att gilla dig och hur kul är det.

Vill du inte ha skilsmässa måste du alltså tänka på hur din kvinna känner och få henne att hela tiden vilja bibehålla en bra känsla för dig och helst utveckla den. Du bör alltså ägna en avsevärd tid åt detta.

Fast ibland går det inte istället för att kärleken går upp eller bibehålls sjunker den och då är man tvungen att avsluta och analysera vad som gick fel och vad man kan göra nästa gång så det blir bättre.

Det bästa sätt att bibehålla kärleken borde vara att fråga sin partner frågor typ:

Hur ska vi bära oss åt för att vi ska stabilt gilla varandra och låta henne fundera ut det och så kommer hon på ett sätt efter ett tag. Det är hon som är expert på sina egna känslor.
Senast redigerad av Prepper 2017-09-22 kl. 09:16.
Citera
2017-09-22, 09:40
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej det funkar inte.

Det som funkar är att kvinnan och mannen värdesätter varandra mer och får upp så mycket kärlek att de ej vill skada varandra. Och att de frivilligt är ihop för att det ger dem tillfredsställelse.

Det som inte funkar är att tvinga kvinnor om man gör det kommer de inte gilla dig speciellt mycket utan bara ha en attityd att gilla dig och hur kul är det.

Vill du inte ha skilsmässa måste du alltså tänka på hur din kvinna känner och få henne att hela tiden vilja bibehålla en bra känsla för dig och helst utveckla den. Du bör alltså egna en avsevärd tid åt detta.
Älskar man varandra så

Fast ibland går det inte istället för att kärleken går upp eller bibehålls sjunker den och då är man tvungen att avsluta och analysera vad som gick fel och vad man kan göra nästa gång så det blir bättre.

Att vara den som styr ett förhållande innebär inte att man tvingar sin partner.
Mer det blir bättre om mannen är den som sätter gränserna. För ni är såna känslomänniskor och ofta impulsiva. Lätt att allt inte blir så genomtänkt då.
Alltså måste vi alltid styra upp när vi vet att det är kommer bli galet.

Älskar man varandra så är det naturligt att man värdesätter varandra. Men skulle jag tillåta min tjej att sitta vid rodret så skulle inte vårt förhållande fungera. För att dra exempel så kan jag inte skriva kärleksbrev en gång i veckan till henne, jag orkar inte se på romantiska filmer hela tiden. Jag orkar inte att finnas o umgås med henne så fort de passar henne mao jag hade inte kunnat göra något annat än att ge henne uppmärksamhet de tiderna hon inte är upptagen med annat.
sen hade de varit tvunget att renovera hemma in i idiotin.
Hon hade förvandlat mig till nån fjantig jävla människa som pratar med bäbisspråk till henne och alltid kräva att jag blir mer och mer romantisk. Mer än vad som är fysiskt möjligt.
Vid detta läge hade hon haft full kontroll och då hade hon förbjudit mig att ha vänner. Hon hade krävt att jag börjar i nån jävla sallads diet och att jag ska bli supervältränad. Även fast de inte finns tid för träning då jag behöver finnas hos henne. Härifrån hade hon även tagit över min ekonomi och så nånting hade det slutat om hon fick bestämma.

Jag måste vara den som alltid säger ifrån till hennes idiotideer. Jag är romantisk när det är tid för romans. Jag renoverar när det behövs renovera. Jag bestämmer vad vi har råd med.
När jag som man säger ifrån så är det attraherande för henne med och hon känner sig på så vis ändå stimulerad. Vi båda mår bättre att jag för de mesta säger hur saker och ting ska vara. Och ja, jag för det mesta är den som bestämmer i vårt sexliv.. det är så man har sex på bästa sätt.
Kvinnor vet överlag inte hur man har bra sex.

Nån form av tvång handlar det inte om.
Vår uppgift är att få er att fatta att ni ska lyssna på oss.. vi har för det mesta rätt.

Visst måhända att hon är expert på sina egna känslor, trots det är hon ändå dålig koll på sina känslor.
Om hon själv är osäker och ingen annan kan ha koll så är det ju låter det hela rätt ostabilt.

Ska säga dig att det är ofta som jag får säga ifrån till min sambo när hennes känslor börjar tappa kontroll. Hon vet inte alltid bäst och jag känner henne soppas väl nu så jag vet vad som är bäst för henne och vad hon egentligen vill.. annars slutar det bara med något som hon ångrar sig för så kommer hon försöka vända de till att allt är mitt fel.. så är det. Gäller att säga ifrån tidigt.

Jag önskar att ni inte var så opålitliga av er. Att ni faktiskt säger vad ni tycker o vill.

Inte direkt kul att man ska behöva tolka för vad ni egentligen menar och alltid veta vad ni vill utan att ni säger något.

Skulle inte förvåna mig om feminism grundades enbart när hon egentligen bara ville ha kuk o drog i gång rörelsen i ren frustration.
Senast redigerad av Peyz 2017-09-22 kl. 10:31.
Citera
2017-09-22, 15:01
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Det har väl framgått tydligt i många tidigare inlägg vad de som benämns antifeminister vill .
Jämlikhet är väl det vanligaste.....

Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jag är för att bägge kön ska ha samma rättigheter och skyldigheter .

Alltså är jag mot feminism som den praktiseras i Sverige .

Jag är för att vuxna människor som skaffar barn tillsammans själva ska få besluta hur de vill dela upp föräldraledigheten mellan sig eftersom de själva vet hur just deras livspussel ser ut .

Jag är för att tjänster ska tillsättas strikt baserat på meriter , dvs den bäst lämpade ska få jobbet oavsett den sökandes kön .

Jag är för att invandrade våldtäktsmän ska utvisas direkt eftersom varenda våldtäkt är en för mycket och vi inte behöver importera fler förövare .

Jag är mot att skattemiljoner slösas på pseudovetenskaplig dynga som lär de närmast religiöst troende följarna att man exempelvis kan dejta växter .
https://liu.se/artikel/dejta-en-vaxt-eller-yoga-ihop-med-en

Jag är mot att muslimskt hedersvåld och barngifte tillåts förekomma här i landet och att de som protesterar brunmålas och förföljs .

Jag är för att våra brandmän , oavsett kön , ska klara av att släcka bränder även i fortsättningen

Jag är för att lön ska baseras på meriter och inte på kön

Alltså är jag mot feminism som den praktiseras i Sverige

Citera
2017-09-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Helt rätt.

Nejdå slavinna, han har bara anammat den nya kulturen i Sverige som araberna tagit med sig. Den där vi män styr och ställer, den som kommer ta över ju fler araber som kommer. Vi män ska faktiskt se det positiva i att vi kommer få en jävla massa privilegier. Flera fruar, sex när vi vill och jobbiga kvinnor (som dig) stenade på torget. En vinnande situation för oss män och en som fått mig att se framemot att fler araber kommer till Sverige. Dessutom är arabiska kvinnor riktigt vilda så några sådana som fruar, perfekt!

Ja, det är konstigt att det bara är kvinnor som anklagas för att vilja ha mångkultur.

Citat:
Jag är inte 100% seriös, för det är så jävla roligt att provocera feminister. Så jävla allvarliga och arga människor som inte fattar skämt.

Det är alltså avgörande att mannen bestämmer. Det är vår roll här i livet. Er roll är känslor och barnuppfostran för det är ni bra på. Det ska inte va tvärtom. Förstå att vi är olikt skapta och därför är har olika kvaliteer.

Det är rent sagt farligt att ge kvinnor för mycket att säga till om. Sånt utnyttjar ni så det bara blir bättre och bekvämt som möjligt för er själva. Ni vill helst ha oss män som slavar förutom de män som de mest attraktiva.
Det är sanningen.. den som inte håller med att ni beter er såhär det är ni feminister då ni inte är kapabla att tala klarspråk.

Först gav vi er chansen för att kunna skapa karriär. Men då var det inte nog tydligen och man får höra ord som patriarkat och massa annat trams om hur orättvist det är. Vilket översätts Att det är för svårt. Ni har precis samma möjligheter som oss andra. Kan ni inte bara erkänna istället att ni inte riktigt klarar med mannens miljö. Och inte babbla om könskvotering för det är så idiotiskt.

Hela det här forumet är ett bevis på att män inte bryr sig om vad kvinnor säger. :P
Citera
2017-09-22, 15:25
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ja, det är konstigt att det bara är kvinnor som anklagas för att vilja ha mångkultur.

Hela det här forumet är ett bevis på att män inte bryr sig om vad kvinnor säger. :P
Överlag är det så överallt nästan.
Vi försöker oss dock på det titt som tätt oavsett. Fattar inte att vi aldrig lär oss.
Citera
2017-09-22, 15:36
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Feminismen som ideologi talar inte direkt för något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in