2017-09-21, 10:50
Medlem
Peyzs avatar
Hade feminism arbetat för jämnstäldhet för både män och kvinnor så hade ni stått för jämnstäldhet och då hade inte gruppen antifeminism existerat.
Citera
2017-09-21, 10:58
Medlem
Ego-Legos avatar
Vad är detta för konstlat försök att få "antifeminism" att framstå som någon enhetlig ideologi?

De med gott minne vet att antifeminism som term myntades av tredje-vågen-feminister med Maria Sveland i bräschen strax efter Breivik-terrorattacken, som feministerna f.ö. inte drog sig för att använda som hävstång för att utmåla alla meningsmotståndare - riktiga eller inbillade - som brunskjortor och fascister under paraplybegreppet "antifeminist".

Jag minns när begreppet "jämställdism" började rota sig, och det var också just den termen som skulle mördas med hjälp av begreppet "antifeminism". Det lyckades, tyvärr.

Så om "antifeminism" verkar lite luddig som ideologi, så har det att göra med att det aldrig har varit en ideologi, bara en term som feminister har hittat på för att skjuta ner alla som inte sållar sig till den rätta skolan.
Citera
2017-09-21, 14:10
Medlem
Peyzs avatar
Helt rätt ego-lego.
Som vanligt kommer helt ologiska argument från kvinnan (som bara förvirrar alla).
Tänk vad lätt det vore om vi inte tillät kvinnor i politiken så hade allt varit mycket enklare.
Så skapar vi ett prov för de kvinnor som vill ha rösträtt och rätt att yttra sig i politiska frågor där bl.a. Iq test hade varit inkluderad. Tänker mig 1.7 på högskoleprovet, iq test samt intervju så vi kan se att det är en vettig person.
Så kan ni hålla er till att fostra barnen ta hand om hemmet. Precis som de ska vara.

Edit: självklart ska de kvinnor som vill ha en karriär ha den möjligheten.

Kallas evolution.
Senast redigerad av Peyz 2017-09-21 kl. 14:33.
Citera
2017-09-21, 16:30
Medlem
Peyzs avatar
Alltså grejen med feminism är att det gått för långt. Det räcker liksom inte att säga att det finns bra feminister. Det är självklart. Men feminism måste raseras. För det är en död ideologi. Den fungerar inte längre.
Det behövs något nytt ex jämnstäldism eller liknande och den ska fungera precis som feminism egentligen borde ha varit.
Ni feminister måste förstå att ni kan aldrig uppnå jämnstäldhet när ni bara breakar kvinnor barn och minoriteter. Spelar ingen roll om vissa håller med om detta. För feminismen i sig fungerar inte så rent praktiskt och kommer aldrig att göra det.
Senast redigerad av Peyz 2017-09-21 kl. 16:35.
Citera
2017-09-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Alltså grejen med feminism är att det gått för långt. Det räcker liksom inte att säga att det finns bra feminister. Det är självklart. Men feminism måste raseras. För det är en död ideologi. Den fungerar inte längre.
Det behövs något nytt ex jämnstäldism eller liknande och den ska fungera precis som feminism egentligen borde ha varit.
Ni feminister måste förstå att ni kan aldrig uppnå jämnstäldhet när ni bara breakar kvinnor barn och minoriteter. Spelar ingen roll om vissa håller med om detta. För feminismen i sig fungerar inte så rent praktiskt och kommer aldrig att göra det.

Så länge det finns idioter som dig kvar på denna planet och i Sverige, så behöva feminism.
Citera
2017-09-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Vad är detta för konstlat försök att få "antifeminism" att framstå som någon enhetlig ideologi?

De med gott minne vet att antifeminism som term myntades av tredje-vågen-feminister med Maria Sveland i bräschen strax efter Breivik-terrorattacken, som feministerna f.ö. inte drog sig för att använda som hävstång för att utmåla alla meningsmotståndare - riktiga eller inbillade - som brunskjortor och fascister under paraplybegreppet "antifeminist".

Jag minns när begreppet "jämställdism" började rota sig, och det var också just den termen som skulle mördas med hjälp av begreppet "antifeminism". Det lyckades, tyvärr.

Så om "antifeminism" verkar lite luddig som ideologi, så har det att göra med att det aldrig har varit en ideologi, bara en term som feminister har hittat på för att skjuta ner alla som inte sållar sig till den rätta skolan.

Vem försöker vadå?
Jag frågade...om antifeminsiterna på forumet såg antifeminism som en ideologi.

Sen måste jag verkligen garva häcken av mig....du tror "antifeminism" som begrepp myntades 2011???
Citera
2017-09-21, 21:28
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så länge det finns idioter som dig kvar på denna planet och i Sverige, så behöva feminism.
Jämnstäldhet är inte att exkludera vissa människor. Ska de va jämnstäldhet så inkluderar man alla.
Enligt feminism är inte alla lika värda..
egentligen mobbar feminister män och vill få dom att må dåligt för att dom föds som män. Vilket ni har lyckats med till viss del.. hur kan ni vara stolta som människor?
Lärde inte dina föräldrar dig att det är elakt att mobbas?
Senast redigerad av Peyz 2017-09-21 kl. 21:40.
Citera
2017-09-21, 21:31
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Vem försöker vadå?

Sen måste jag verkligen garva häcken av mig....du tror "antifeminism" som begrepp myntades 2011???
Poängen är att de som du anser vara antifeminister när det egentligen är jämnställdister. Det är en grupp som arbetar för äkta jämnstäldhet.
Citera
2017-09-22, 00:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad ska feminismen göra för eller emot honom då?
Hur löser feminismen problemet?
Är det jämställdhetsivrande feminismen som vill utrota denne man från jordens yta för att han tycker ni gått för långt?
Du vet ju för helvete själv att ni gått för långt, för länge sen!

Men, "derpiderp", "rinse and repeat", precis som en gammal kommunist eller 70-årig hora som
ingen vill betala för längre, är du tillbaks och vill ha mer...
Citera
2017-09-22, 00:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vem försöker vadå?

Jag garvar häcken av mig, jag orkar inte!
Antifeminism är inte en ideologi. Det är en antiideologi. Tar du bort ideologin, finns inget att vara anti emot.
Citera
2017-09-22, 00:38
Medlem
BugsyFloyds avatar
Feminist = Latteflator, lattebögar med diverse diagnoser, socialbidrag och som vill skylla sina livsproblem på andra (vita män).

Antifeminst = Någon som står för jämställdhet och harmoni.
Citera
2017-09-22, 00:52
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag garvar häcken av mig, jag orkar inte!
Antifeminism är inte en ideologi. Det är en antiideologi. Tar du bort ideologin, finns inget att vara anti emot.

Vill nog påstå att det mer är ett mellanting av dessa två ytterligheter feminism och maskulism.. när feminismen äntligen försvinner så kommer "antifeminismen" fortsätta driva sina frågor. Antifeminism är alltså inte passande och jämnstäldism passar bättre in.
Senast redigerad av Peyz 2017-09-22 kl. 01:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in