2017-09-22, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nu handlade inte min ide om vad han måste eller inte måste känna/"spela", den var underbyggd från en ide om neuropsykiatriskt funktionshinder. Slutsatsen, helt kort, var att OM han ligger i det spektrat, behöver han inte ens spela, det är helt naturligt för honom ( läs gärna några inlägg bakåt, så får du analysen)
Hur tror du att en "normal" person hade agerat i det läget, om det gick till exakt så som PM påstår? Jag är relativt säker på att du hade sett ungefär samma beteende. Det naturliga är knappast att bryta ihop på kajen framför kamerorna och berätta vad som hände. Om man känner en viss skuld till olyckan så försöker man nog hålla skenet uppe så långt det går och undvika att prata om det offentligt.
Senast redigerad av tasksaft 2017-09-22 kl. 01:39.
Citera
2017-09-22, 01:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det finns ju en vittnesuppgift från en tjej om att PM ville ha med henne ensam i ubåten men hon hade avböjt. Han hade tom messat henne några månader senare igen om samma sak och hon tyckte att det var lite märkligt men att han ändå verkade trevlig. Detta kan ju tyda på att PM ville ha med ensamma tjejer i ubåten för att ragga på de. Det känns ju ändå rätt långsökt att tänka på att det var ett mord i ubåten han planerade över lång tid.

Var finns den uppgiften, om den tjejen? Jag har nämligen endast läst det här i tråden, och ingen har presenterat någon källa.
Citera
2017-09-22, 01:41
Medlem
Citat:
Men snälla du, beskriv KONKRET vad som bekymrar dig! Då kan jag hjälpa till att förklara, kanske be om ursäkt, kanske tala om för dig hur du måste förstå det.....men utan konkreta fraser eller något, ingen möjlighet att hjälpa dig....

Är du helt omedveten om att istället för att ta en skribents citat och kanske markera vad du vill fråga så hittar du på något eget (vänt i häcken 10 ggr om) och ställer en helt obegriplig fråga.
Skribenten känner inte igen vad du talar om överhuvudtaget.
Det kallas för att bygga en halmgubbe.
Det är inte ok att lägga ord i munnen på en skribent,
Det är inte ok att förfalska ord,
Det är inte ok att själv förändra innehållet i ett inlägg,
Det är ojust debattstil.
Är detta konkret nog för dig?
Ps. Använd din ordbok och slå upp ordet konkret innan du använder dig av det.
Citera
2017-09-22, 01:49
Medlem
Er PM skyldig eller ikke ?
Citera
2017-09-22, 02:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hagamannen. Sambo och barn. Ändå (el kanske just därför?) kände han ett behov att få dominera över en kvinna helt och hållet och dessutom ska henne otroligt allvarligt. Helt enkelt visa att hennes (deras) liv var i hans händer..

Ja, fast "bunkerläkaren" var å andra sidan ett typexempel på den gärningsman som är så vanlig i fiction. Ensam, utan kvinnor, lite eljest i sitt sätt att vara. Det finns förmodligen kunskap om vilken personlighetstyp som är vanligast för den här typen av brott, någonstans i facklitteraturen.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Även ett av dessa "misstag" skulle vara nog..

Men ändå. Oavsett vad han sen må ha gjort för ont då borttar det inte allt det goda han också ha gjort under sin livstid.

Vårt kriminalvårdssystem bygger på att folka så småningom kommer ut och ska anpassa sig i samhället igen. Helst skulle vi skattebetalare slippa försörja dessa killar och tjejer och därför önskar jag att han kommer att bli anställningsbar när han väl muckar.

Ja, jag håller med. M är ju en person som har mycket att ge också. Även om han inte kan fortsätta med sina fantastiska projekt, så kan jag se honom som ledare på någon verkstad med daglig sysselsättning för ungdomar på glid eller arbetslösa ("Fas 3-sysselsättning"). Han kan ju motivera och inspirera.

Jag undrar varför just M väcker så här mycket hat och blodtörst - inte bara här utan även i kommentarer från hela världen under Youtubefilmerna t.ex.. Så mycket hat brukar endast typ folk som dödat sina egna barn eller styvbarn få utstå, samt pedofiler. Medel-Janne som råkar klippa till sin kärring lite för hårt under lördagsruset så hon slår huvudet i spisen och avlider, väcker ju inte ett sådant här hat. Folk rycker på axlarna, antecknar bara mentalt att ännu en kvinna dödats av en man, en av många varje år. Jag tror fortfarande att det är mycket avundsjuka och skadeglädje mot Madsen med i spelet här. Han är för mångsidigt begåvad och har fått leva ut för många typiskt manliga fantasier, för att andra män ska kunna tåla honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
PM påstår att de aldrig har setts tidigare och att KW ringer upp honom på eftermiddagen 10 aug och vill ha en intervju. Det är möjligt att det finns mejl också men de har aldrig setts tidigare enligt PM iaf.

Det är mail som finns. Något telefonsamtal har aldrig ägt rum, vad vi vet. Du får sluta fabulera fritt!
Citera
2017-09-22, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er PM skyldig eller ikke ?

Jag tror att PM är skyldig till styckning samt skändning, vilket på svenska heter brott mot griftefriden.
I början trodde jag PM var skyldig till vållande till annans död genom olyckshändelse eller oaktsamhet.
Men efter allt som kommit fram under ca 5 veckor så känner jag mig ganska säker på att han är skyldig till mord. Men för att vara säker bortom allt tvivel så hoppas jag att de finner KW:s kvarlevor och att det går att fastställa dödsorsak. Men PM har verkligen lagt ned mycket jobb på att förstöra bevis samt att försvåra att de någonsin återfinns. Vilket väl tyder på att han är väldigt skyldig.
Vad tror du själv?
Citera
2017-09-22, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att PM är skyldig till styckning samt skändning, vilket på svenska heter brott mot griftefriden.
I början trodde jag PM var skyldig till vållande till annans död genom olyckshändelse eller oaktsamhet.
Men efter allt som kommit fram under ca 5 veckor så känner jag mig ganska säker på att han är skyldig till mord. Men för att vara säker bortom allt tvivel så hoppas jag att de finner KW:s kvarlevor och att det går att fastställa dödsorsak. Men PM har verkligen lagt ned mycket jobb på att förstöra bevis samt att försvåra att de någonsin återfinns. Vilket väl tyder på att han är väldigt skyldig.
Vad tror du själv?

Ja jeg er helt enig med deg
Citera
2017-09-22, 02:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nu handlade inte min ide om vad han måste eller inte måste känna/"spela", den var underbyggd från en ide om neuropsykiatriskt funktionshinder. Slutsatsen, helt kort, var att OM han ligger i det spektrat, behöver han inte ens spela, det är helt naturligt för honom ( läs gärna några inlägg bakåt, så får du analysen)

Nja, jag har också lite erfarenhet av folk med Aspergers syndrom eller, som det ska heta numera, "högfungerande autism". Och det är två saker som de alla har gemensamt:

1. De kan inte ljuga. De säger alltid sanningen, till och med när den skadar dom själva, och till och med när den är väldigt oförskämd. Det GÅR inte att nå fram till dem, med varför det är olämpligt att gå fram till en främmande äldre kvinna på busshållplatsen och säga: "du ser ut som att du ska dö snart". (True story.) Svaret blir: "jag var ju bara ärlig. Man ska vara ärlig". Till detta hör också en upptagenhet med regler, vad man får och vad man inte får göra. Och att leka polis mot folk som bryter reglerna.

Detta är ju inte M alls, han har inga problem med att ljuga, han är en naturbegåvning på det - och regler skiter han i, han kör sitt eget race!

2. Det andra de har gemensamt, är att de inte kan känna vibbar och atmosfärer, inte kan se högre syften, utan bara ser det mest konkreta, och delarna och inte helheten. De förstår inte konst eller romantik. Pekar man på en vacker solnedgång så får man en föreläsning om vad som händer när jorden snurrar runt sin egen axel. De aspergare jag har känt skulle inte ha sett något romantiskt i Kapten Nemo - det är bara en påhittad figur - eller något spektakulärt och eggande i en konstföreställning på vattnet - det är bara människor som står och gör fåniga rörelser, väcker inga känslor alls. "Måste man stå här och bara vänta på att det ska ta slut?", typ.

Och detta är ju inte M heller, han är ju en drömmare, en romantiker i allra högsta grad!
Citera
2017-09-22, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja jeg er helt enig med deg

Är du norsk eller dansk?
Citera
2017-09-22, 02:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad tror du själv?

Men hur kunde han glömma trosorna och strumpbyxorna? De viktigaste plaggen att få undan om en man dödat en kvinna, tycker man.
Citera
2017-09-22, 02:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Alltså det verkar som att PM har gjort som jag har trott hela tiden. Han har inte hissat upp kroppen/delarna genom tornet utan han har burit upp de på nåt sätt.

Citat:
Han baerer hende derfor op gennem lugen. Hun mister sine sko og sine strømpebukser. Han forholder sig ikke til kønnet på hende. Han havde gjort det samme, hvis det havde vaeret en mand. Der foregår ikke noget seksuelt. Han giver hende strips på, bl.a. om anklerne, så han kan baere hende. Han løfter hende op i tårnet og saetter hende over bord.

Finns det någon dansk här som kan tolka det där? Har varit jäkligt misstänksam mot att där skulle ha funnits ett perfekt rep hela tiden.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-22 kl. 02:28.
Citera
2017-09-22, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast "bunkerläkaren" var å andra sidan ett typexempel på den gärningsman som är så vanlig i fiction. Ensam, utan kvinnor, lite eljest i sitt sätt att vara. Det finns förmodligen kunskap om vilken personlighetstyp som är vanligast för den här typen av brott, någonstans i facklitteraturen.

Ja, jag håller med. M är ju en person som har mycket att ge också. Även om han inte kan fortsätta med sina fantastiska projekt, så kan jag se honom som ledare på någon verkstad med daglig sysselsättning för ungdomar på glid eller arbetslösa ("Fas 3-sysselsättning"). Han kan ju motivera och inspirera.

Jag undrar varför just M väcker så här mycket hat och blodtörst - inte bara här utan även i kommentarer från hela världen under Youtubefilmerna t.ex.. Så mycket hat brukar endast typ folk som dödat sina egna barn eller styvbarn få utstå, samt pedofiler. Medel-Janne som råkar klippa till sin kärring lite för hårt under lördagsruset så hon slår huvudet i spisen och avlider, väcker ju inte ett sådant här hat. Folk rycker på axlarna, antecknar bara mentalt att ännu en kvinna dödats av en man, en av många varje år. Jag tror fortfarande att det är mycket avundsjuka och skadeglädje mot Madsen med i spelet här. Han är för mångsidigt begåvad och har fått leva ut för många typiskt manliga fantasier, för att andra män ska kunna tåla honom.

Det är mail som finns. Något telefonsamtal har aldrig ägt rum, vad vi vet. Du får sluta fabulera fritt!
Ovanliga och brutala brott framkallar ofta mycket skriverier och därmed mycket hat. Du skulle aldrig påstå att hat mot pedofiler beror på avundsjuka. Att vardagligt våld får folk att rycka på axlarna beror enbart på att det är just vardagligt. Det krävs något unikt eller åtminstone ovanligt för att väcka reaktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in