2017-09-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag såg en video (som jag antar är autentisk) om en äldre man som hade svår Parkinsons och han rökte några bloss och alla skakningar och okontrollerade rörelserna nästan försvann.

Jag såg en video om en ung man som mådde skit för att han hade förlorat sin familj, hade skulder och barnen ville inte veta av honom. Han tog en spruta heroin och alla hans bekymmer var som bortblåsta.

Vad vill du bevisa?
Citera
2017-09-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag såg en video (som jag antar är autentisk) om en äldre man som hade svår Parkinsons och han rökte några bloss och alla skakningar och okontrollerade rörelserna nästan försvann.
ja precis vanliga nikotincigaretter kan vara lugnande mot skakningar.
Inte hasch el cannabis-
det fungerar inte på något som drabbats av Parkinson. Tro mig.
(Men Ms- drabbade har vittnat om att cannabis, hasch känns bra att nyttja.)
Citera
2017-09-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag förstår inte varför man betalar en sak med kort när man tänkt använda saken vid rån eller mord. Det känns som att det är självklart att man inte gör så. Men inte första gången det hänt. Och inte sista gången heller. Fast tack och lov att han gjorde det. Hade han betalat kontant hade han varit väldigt svår för polisen att hitta.

Nu har det ännu inte framkommit vad tanken bakom detta tejpköp var. Avsikten vid inköpet kanske var något annat än vad den senare användes till.
Citera
2017-09-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja precis vanliga nikotincigaretter kan vara lugnande mot skakningar.
Inte hasch el cannabis-
det fungerar inte på något som drabbats av Parkinson. Tro mig.
(Men Ms- drabbade har vittnat om att cannabis, hasch känns bra att nyttja.)
Hm det sies motsatt her http://www.parkinson.org/understanding-parkinsons/treatment/complementary-treatment/medical-marijuana-and-parkinsons-disease
Citera
2017-09-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Hm det sies motsatt her http://www.parkinson.org/understanding-parkinsons/treatment/complementary-treatment/medical-marijuana-and-parkinsons-disease
ok- jag läste- är det seriöst återgivet så ok-jag får acceptera.
Men vi i Sverige vi har uppfattningen att detta gäller Ms-drabbade.
Citera
2017-09-21, 23:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu har det ännu inte framkommit vad tanken bakom detta tejpköp var. Avsikten vid inköpet kanske var något annat än vad den senare användes till.

Han hade nyligen flyttat, han hade ev. servat svågern vid cykelloppet – det är klart att det kan finnas goda skäl att köpa tejp.
Citera
2017-09-21, 23:48
Medlem
Om vi kunde resonera kring VARFÖR i hela världen bilen är tillbaka hos Lekanders efter bankomatbesök kanske vi får lite mer perspektiv på det hela.

Som jag ser det kan det bara handla om att bilen är tillbaka pga något av följande.

1. Åka tillbaka och slutföra dådet. (om båda ligger fasttejpade)
Vill man verkligen chansa på att de inte tar sig loss ? Granne eller anhörig skulle ju dessutom kunna dyka upp.

2. Åka tillbaka och mörda en eller båda. (om en redan är mördad-pressad på bankomatkod)
Är någon så iskall att man våga lämna en död och en fasttejpad ensamma ? Granne eller anhörig skulle ju kunna dyka upp.

3. Åka tillbaka med en av makarna som då under hot ev varit med GM till bankomaten.

4. Åka tillbaka och hämta kumpan/er och slutföra det hela genom mord.
Och sedan ta sig därifrån på ena eller andra sättet, förmodligen med bil som stått på annan plats-eller bli upphämtad.

5. En av makarna har själv kört bilen och plockat ut pengar genom hot att gärningsmannen mördar den andre maken/makan. Vågar någon verkligen chansa på att Polisen inte blir kontaktad ?

Det är mycket märkligt varför bilen är tillbaka och jag tycker det lutar mer och mer åt EG inte var ensam. Annars hade det varit lätt att dumpa bilen på annan plats eller ännu bättre bränna upp den för att utplåna spår/DNA.

Jag är mer och mer inne på nr 4.

Ni med huvudet på skaft kan ju fundera på vad det finns för rimlig orsak till att GM och bilen åkt tillbaka till Lekanders.
Citera
2017-09-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hon påstås förekomma på en övervakningsfilm från Lördagen. Vilket verkar mycket märkligt. Morden på paret Lekander skedde först dagen efter. Att de var vid liv på lördagen är belagt då en anhörig samtalde med en på Lördagskvällen.

En märklig film om den existerar. Eller är det en konstig bygd?
nej det är inte en konstig bygd, bor ca 1 mil från Mantorp och dottern bor i byn, filmen från hästgården har jag bara hört om i denna tråd, har en bekant som jobbat med kvinnliga bo tidigare, beskriver familjen som fullt normal, och nästan nykterister, däremot ska trav vinst stämma, men vem har inte vunnit skapligt på travet,
Citera
2017-09-21, 23:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Ponera att Tor hade Parkinson, många menar att de blivit förbättrade av Cannabis. Naturligtvis ville han vara diskret genom att använda säljare långt hemifrån. GM är kock, men med en bisyssla. GM får inte betalt av någon anledning, något kanske gick snett i leveransen.

Andra försäljare försöker utöka sin kundkrets, inte skära ned på den. Vad skulle vara vitsen med att ritualmörda en garanterad livstidskund så att halva Sverige stannar?

För att han ville slå sig in på marknaden för de riktigt tunga drogerna och ville sätta sig i respekt hos den etablerade konkurrensen? :

https://m.facebook.com/oskar.gyllensvaan
Citera
2017-09-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Om vi kunde resonera kring VARFÖR i hela världen bilen är tillbaka hos Lekanders efter bankomatbesök kanske vi får lite mer perspektiv på det hela.

Som jag ser det kan det bara handla om att bilen är tillbaka pga något av följande.

Ni med huvudet på skaft kan ju fundera på vad det finns för rimlig orsak till att GM och bilen åkt tillbaka till Lekanders.

För att hämta sin egen bil som han inte ville åka med när han tog ut pengar?
Citera
2017-09-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
För att hämta sin egen bil som han inte ville åka med när han tog ut pengar?

Vad skulle vitsen med det vara ? Granne eller anhörig skulle ju kunna reagera på främmande bil parkerad.

Dessutom så skulle man väl vilja sticka direkt efter bankomatbesök. inte åka tillbaka.
Citera
2017-09-21, 23:59
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om EG hade med sig macheten så är det kanske inte så konstigt
om det är "det värsta fallet i svensk kriminalhistoria".
Mycket bra tänkt, det hade jag faktiskt inte tänkt på alls .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in