2017-09-21, 00:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ja det verkar misstänkt. Bara att vänta och se vad som kommer fram.
Bilden av honom som gärningsman stämmer inte men vi ser ju bara ytan, ingen vet vad som döljer sej under fasaden.

Han körde bil till bankomaten och parkerade slarvigt efteråt vid parets hus. Han var en av 13 som köpte den här tejpen med bankkort, och det är alltså två olika tejper som använts för att binda paret som är inköpt. Hans DNA matchar det som finns på brottsplatsen. Polisen har säkrat spår att han befann sig i Borensberg (correns uppg).

Sen säger dom att dom har mer än vad dom går ut med. Han är rökt och det är case closed. Jag personligen tror inte han har haft medhjälp utan han har själv dödat och rånat paret. Jag håller fast vid min tidigare teori om att han har inte alla hästar på plats, och då menar jag inte psykoser eller andra allvarliga psykiska störningar.
Citera
2017-09-21, 01:02
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ja, jag tror att det var,som jag skrivit tidigare, en annons på den mintgröna bilen några besök för att visa upp den hos Tore vissa förhandlingar om priset osv, som drog igång tanken att nu har Tore varit och hämtat pengar för att köpa bilen, nu tar vi dom. Sen kan det vara andra än den mintgröna bilens ägare som fått nys om affären och begått rånmordet men det var nog starten på ideerna.
Visst kan det vara så, alla teorier är bra.
Citera
2017-09-21, 01:10
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han körde bil till bankomaten och parkerade slarvigt efteråt vid parets hus. Han var en av 13 som köpte den här tejpen med bankkort, och det är alltså två olika tejper som använts för att binda paret som är inköpt. Hans DNA matchar det som finns på brottsplatsen. Polisen har säkrat spår att han befann sig i Borensberg (correns uppg).

Sen säger dom att dom har mer än vad dom går ut med. Han är rökt och det är case closed. Jag personligen tror inte han har haft medhjälp utan han har själv dödat och rånat paret. Jag håller fast vid min tidigare teori om att han har inte alla hästar på plats, och då menar jag inte psykoser eller andra allvarliga psykiska störningar.
Jo han är nog körd. Och spåren är många.
Fattar bara inte hur han orkade rent fysiskt att mörda dem och varför på ett sådant grymt sätt? Han ser verkligen inte ut att orka med att göra så mycket hemskt ensam och på så kort tid. Jag tror att det ligger mer bakom och att han inte var ensam.
Citera
2017-09-21, 01:48
Medlem
Jobbar på arbetsplatsen som GM sa upp sig ifrån. Lite kufig men knappast något iögonfallande i synerhet inte med tanke på att vi pratar om ett lager. Sjukt detta.
Senast redigerad av Skoblar 2017-09-21 kl. 01:50. Anledning: Autocorrect
Citera
2017-09-21, 02:08
Medlem
Kruger76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag håller fast vid min tidigare teori om att han har inte alla hästar på plats, och då menar jag inte psykoser eller andra allvarliga psykiska störningar.

Pommesen går inte att fritera helt enkelt.

Ne. Personligen övertygad om att han utfört detta under hot är min gissning. För att gottgöra någon spelskuld eller liknande.
Han utför dådet, den alternativt de andra tar eventuella pengar.

Så beroende på hans psyke, så sitter det minst en person och följer utvecklingen i förhörsrummet.
Citera
2017-09-21, 03:02
Medlem
Citat:
Ja det verkar misstänkt. Bara att vänta och se vad som kommer fram.
Bilden av honom som gärningsman stämmer inte men vi ser ju bara ytan, ingen vet vad som döljer sej under fasaden.

Att bilden av denne gök inte stämmer med en GM, är han inte ensam om. Det delar han med ganska många. Han är inte den ende skötsamme familjeförsörjare som har ertappats med fingrarna i fel syltburk.

Sedan kanske det inte är så många fall där de gör sig skyldiga till mord, likt detta fall.
Om uppsåtet var att döda BO vet vi inte. Det kan ha varit situationen som gick över styr.
Citera
2017-09-21, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Skämtar du? Han är ju häktad på sannolika skäl.

Nu ja men inte då. Jag skämtar inte.
Citera
2017-09-21, 03:27
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Att bilden av denne gök inte stämmer med en GM, är han inte ensam om. Det delar han med ganska många. Han är inte den ende skötsamme familjeförsörjare som har ertappats med fingrarna i fel syltburk.

Sedan kanske det inte är så många fall där de gör sig skyldiga till mord, likt detta fall.
Om uppsåtet var att döda BO vet vi inte. Det kan ha varit situationen som gick över styr.
Så kan det absolut vara. Det som jag hakar upp mej på i detta fallet är den info som polisen gått ut med att det är det värsta fallet i svensk kriminalhistoria. Hade det varit ett "vanligt" rånmord så visst men just detta är helt utanför normen.
Citera
2017-09-21, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag citerar mig själv angående att MGM har en koppling till Borensberg.

Som sagt, det finns en Lekander i Borensberg, kan MGM ha en koppling till denna Lekander, hur i så fall?

I vart fall kan BO ha en koppling dit. Dessa är väl boende i närheten av bankomaten. Hustrun verkar ha någon form av smyckes eller guldbutik.
Citera
2017-09-21, 03:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Så kan det absolut vara. Det som jag hakar upp mej på i detta fallet är den info som polisen gått ut med att det är det värsta fallet i svensk kriminalhistoria. Hade det varit ett "vanligt" rånmord så visst men just detta är helt utanför normen.

Om EG hade med sig macheten så är det kanske inte så konstigt
om det är "det värsta fallet i svensk kriminalhistoria".
Senast redigerad av gloriouslife 2017-09-21 kl. 03:46.
Citera
2017-09-21, 03:45
Medlem
Citat:

Vad polisen menar med detta vet vi inte. Det kan dock tolkas som att ett besinningslöst våld har förekommit. När offren ser för jävliga ut brukar det inte vara vapen i form av knivar eller pistol inblandat. Det orsakar största förödelsen brukar vara medelst handkraft kanske i kombination med ett tillhygge. Här kan offren närmast liknas vid en köttlåda. Tillhygge finns det dessutom gått om i en bostad.
Citera
2017-09-21, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
OM EG hade med sig macheten så är det kanske inte så konstigt
om det är "det värsta fallet i svensk kriminalhistoria".

Har verkar ju ha sådana i sin samling. Kanske även knogjärn.
Är sedan MGM begåvad med någon form av bokstavskombination och adrenalinet rinner till, är nog inte denne gentleman att leka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in