2017-09-21, 22:47
Medlem
Ponera att Tor hade Parkinson, många menar att de blivit förbättrade av Cannabis. Naturligtvis ville han vara diskret genom att använda säljare långt hemifrån. GM är kock, men med en bisyssla. GM får inte betalt av någon anledning, något kanske gick snett i leveransen.
Citera
2017-09-21, 22:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Ponera att Tor hade Parkinson, många menar att de blivit förbättrade av Cannabis. Naturligtvis ville han vara diskret genom att använda säljare långt hemifrån. GM är kock, men med en bisyssla. GM får inte betalt av någon anledning, något kanske gick snett i leveransen.

Fast det finns inget som visar på att det var på det viset, så det är ju fantasier eller spekulationer bara eftersom man är manisk att söka kopplingar. Killen ser inte ut som en knarklangare och med den hittills uppvisade intelligensen, så skulle han nog varit inlåst för knarkbrott för länge sedan.
Citera
2017-09-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast det finns inget som visar på att det var på det viset, så det är ju fantasier eller spekulationer bara eftersom man är manisk att söka kopplingar. Killen ser inte ut som en knarklangare och med den hittills uppvisade intelligensen, så skulle han nog varit inlåst för knarkbrott för länge sedan.
GM ser inte ut som någon mördare heller.
Citera
2017-09-21, 22:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Så han var på förhör några dagar innan och topsades alltså och BOM fick dom träff.
Tejpen som är speciell hade köpts av 13 personer med kort och han var alltså en av dom och där kom dom honom på spåren. In på förhör topsas och sen fick dom träff. Så nu ska han förklara sig hur hans DNA hamnat på brottsplatsen. Vilken typ av DNA är fortfarande okänt men det kan vara kontaktspår och då blir det väldigt knepigt att påstå att han hälsat på några dagar innan eller liknande.

Han var förmodligen nervös efter den 13 sept om han inte är allt för bakom flötet så att säga.

Jag förstår inte varför man betalar en sak med kort när man tänkt använda saken vid rån eller mord. Det känns som att det är självklart att man inte gör så. Men inte första gången det hänt. Och inte sista gången heller. Fast tack och lov att han gjorde det. Hade han betalat kontant hade han varit väldigt svår för polisen att hitta.
Citera
2017-09-21, 22:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag förstår inte varför man betalar en sak med kort när man tänkt använda saken vid rån eller mord. Det känns som att det är självklart att man inte gör så. Men inte första gången det hänt. Och inte sista gången heller. Fast tack och lov att han gjorde det. Hade han betalat kontant hade han varit väldigt svår för polisen att hitta.

He he, nä, precis och därför är det så att alla hästar inte finns hemma där.
Fast han kanske inte tänkte på vilken slags tejp han köpte och jag vet inte riktigt när den köptes, men är det i anslutning till brottet är det ganska så svagbegåvat.
Inte nog med det han har varit på brottsplatsen också, och förmodligen kopplad till bankomaten och uttaget vid det här laget.

Han är på utflykt 20 juni... och skriver.
Citat:
Fint väder i stadsparken, lyckliga barn och trötta föräldrar. Bra combo.
Citera
2017-09-21, 23:01
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bilar och hästar ger ju onekligen lite anknytning.

Känns ändock som en vag koppling. Jag har spekulerat tidigare om att GM inte fanns i parets absoluta närhet - på grund av det nästintill omänskliga våldet de utsatts för(märk väl att jag enbart har att gå på vad som framkommit i media och i tråden). Jag har haft svårt att tro på att man behandlar en person man har en relation till på det sättet. Personerna tycks vara objekt inför en sjuk fantasi som antagligen funnits där länge.

Även Råbo-fallet har tagits upp som en referenspunkt; jag tror personligen vår GM delar mycket med SP. I fallet med SP bottnar ju det mordet primärt i en ickeexisterande psykvård, vi får väl se vart vi landar här. Men psykvården fungerar under all kritik - SP sa mer eller mindre att han hade fantasier om att döda någon, psykologen avfärdade det hela som tvångstankar (OCD)

Boomen av bestialiska mord (seriemord) i USA under tidigt 70-tal har ibland inom den akademiska litteraturen tillskrivits en i grunden alltför optimistisk tro på rehabilitering - så personer som borde suttit inspärrade var ute i frihet och fick utlopp för sin rovdjursdrift.
Citera
2017-09-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Precis. Du menar V*ct*r L****er* som verkar vara EG's sambos systers sambo (svåger kanske det kallas) boende i Huskvarna. De verkar umgås enligt FB en del. Dessutom samma arbetsgivare innan EG sa upp sig. Vad gjorde han under helgen 10-11/6? Och vem umgicks han med då? EG?

Han känns mer som dubbelmördartypen än Ed*in om du frågar mig.
Citera
2017-09-21, 23:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Han känns mer som dubbelmördartypen än Ed*in om du frågar mig.

Fast som tur är går domstolarna inte på feeling utan på vad för bevis åklagaren lägger fram vid förhandlingen. Dessutom så fick dom igenom 1 månad direkt och det efter snabbt beslut av Tingsrätten. Det talar för att dom har mer än vad dom ger sken av. Så några L släktingar eller liknande får därmed anses som tagna fritt ur luften och förpassas in till deckarnas värld.
Citera
2017-09-21, 23:13
Medlem
Citat:
Nej du har fel- det är om man lider av MS-som en del brukar Cannabis.
Denne Lekander hade Parkinsons och då är inte cannabis nåt man använder.
Vanligt nikotin i snus el cigaretter kan en del använda- om man har Parkinson.
Nej ingen knarkhandel låter trolig mellan kocken o Lekanders.
Citera
2017-09-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej du har fel- det är om man lider av MS-som en del brukar Cannabis.
Denne Lekander hade Parkinsons och då är inte cannabis nåt man använder.
Vanligt nikotin i snus el cigaretter kan en del använda- om man har Parkinson.
Nej ingen knarkhandel låter trolig mellan kocken o Lekanders.

Jag såg en video (som jag antar är autentisk) om en äldre man som hade svår Parkinsons och han rökte några bloss och alla skakningar och okontrollerade rörelserna nästan försvann.
Citera
2017-09-21, 23:23
Medlem
Citat:
Så han var på förhör några dagar innan och topsades alltså och BOM fick dom träff.
Tejpen som är speciell hade köpts av 13 personer med kort och han var alltså en av dom och där kom dom honom på spåren. In på förhör topsas och sen fick dom träff. Så nu ska han förklara sig hur hans DNA hamnat på brottsplatsen. Vilken typ av DNA är fortfarande okänt men det kan vara kontaktspår och då blir det väldigt knepigt att påstå att han hälsat på några dagar innan eller liknande.

Han var förmodligen nervös efter den 13 sept om han inte är allt för bakom flötet så att säga.

Eller också var han glad. I tron att han klarat sig. Det beror på besökarnas agerande.
Citera
2017-09-21, 23:25
Medlem
Citat:
GM ser inte ut som någon mördare heller.

Hur ser en typisk mördare ut? Tycker MGM passar ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in