2017-09-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tredje posten i rad men ska lägga mig så vill få detta sagt, när jag tittar på familjebilder av tex hans mamma så verkar det som att Edvin och hans familj måhända står lite vid sidan om? Utstötta? Själva hållt lite distans? Hon verkar ha bättre kontakt med alla andra barn och barnbarn.
Edvin verkar ha bäst relation med sin sambos syster och hennes man (pojkvän/sambo) V*ctor B

Precis. Du menar V*ct*r L****er* som verkar vara EG's sambos systers sambo (svåger kanske det kallas) boende i Huskvarna. De verkar umgås enligt FB en del. Dessutom samma arbetsgivare innan EG sa upp sig. Vad gjorde han under helgen 10-11/6? Och vem umgicks han med då? EG?
Citera
2017-09-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Precis. Du menar V*ct*r L****er* som verkar vara EG's sambos systers sambo (svåger kanske det kallas) boende i Huskvarna. De verkar umgås enligt FB en del. Dessutom samma arbetsgivare innan EG sa upp sig. Vad gjorde han under helgen 10-11/6? Och vem umgicks han med då? EG?

Ja menar givetvis V*ctor L, inte B. Tänkte på flickvännens efternamn. Ja de verkar stå varandra nära. Kommenterar varandras bilder överallt, taggar varann och har internhumor. Vad vet han?
Citera
2017-09-20, 23:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
På gränsen till OT men här är hela släktlinjen på manssidan:
Edvin 1993
Pehr 1962
Rolf Paul Lennart 1937
Paul Levin Mauritz 1911
Thure 1882
Kasper 1855
August Elg Gs 1833
Henrik 1780

Av en slump hittade jag både farfar, farfars far och farfars farfar här:
http://runeberg.org/spf/vg/0433.html
Nästa år blir släktforskning gratis så då blir det enklare.

Nuvarande ägare till Västanå slott har samma anfader, Henrik (Rosenquist af Åkershult) Gyllensvaan som MGM men har olika anmödrar.
Fan Rosenqvist af... har jag också i mitt släktträd! Alla har en historia, frågan är mer vad man gör av sin egen.
Citera
2017-09-20, 23:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Njae. Kanske om han är släkt/familj med övriga förövare.

(Svågern andr*é ses f.ö. med ett jaktgevär (det är bara geväret som syns) på en nätbild som jag inte kunde länka till. Men "alla" jagar kanske i di där trakterna.)
Även om jag tänkt i de banorna, mest kring den misstänkta jenkarbilen, så är det inte uteslutet att EG lurats dit av helt andra idioter som fått veta för mycket om vad Tore hade för pengar hemma för att köpa bil !?
Citera
2017-09-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är logiskt att han inte var helt ensam i det här- det kräver nog att någon annan fanns med-att det var minst två som drev på varandra-ja är det en ensam GM så har han haft tur att ingen av släktingarna dök upp. ATt det är ett spontant rån av en person- nej viss planering och kontroll måste ha funnits.

Precis! Det är väldigt mycket aktivitet på begränsad tid.
Och tänk att ha utfört moment A och B och grannen kommer söndag morgon och ska låna mjölk och slutmålet C är borta med vinden. Att ha torterar, bundit, kört och fixar helt i onödan. Vem tar en sådan risk?
Citera
2017-09-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja menar givetvis V*ctor L, inte B. Tänkte på flickvännens efternamn. Ja de verkar stå varandra nära. Kommenterar varandras bilder överallt, taggar varann och har internhumor. Vad vet han?

Det lär visa sig. En medhjälparkandidat är han hur som helst om det är som jag tror att EG inte är ensam GM. Han bör vara eller bli förhörd och topsad.
Citera
2017-09-20, 23:55
Medlem
Har inte läst igenom allt men ser att det står på några ställen att EG varit psykotisk i sitt liv. Hittar dock inte om det är en gissning eller om någon som "vet" har skrivit det?
Citera
2017-09-21, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Har inte läst igenom allt men ser att det står på några ställen att EG varit psykotisk i sitt liv. Hittar dock inte om det är en gissning eller om någon som "vet" har skrivit det?
Han var uppenbarligen inte psykotisk vid mordtillfället- det är för mycket som har klaffat-för att tro på psykosgenombrott just där och då.
Citera
2017-09-21, 00:13
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja ofta går det lite fort och dom ska hänga med i presskonferenser och inledningsvis brukar det sällan var alla rätt. Men det tyder på att han fick lite bråttom att avsluta sitt vikariat. Han kanske hade så pass mycket stålar så han kunde sluta arbeta. Vilket så här i efterskott med den högsta misstankegraden på sig ser suspekt ut. Det kommer vi säker få läsa om i en FU.
Ja det verkar misstänkt. Bara att vänta och se vad som kommer fram.
Bilden av honom som gärningsman stämmer inte men vi ser ju bara ytan, ingen vet vad som döljer sej under fasaden.
Citera
2017-09-21, 00:20
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men har de inte avskrivit jenkaren nu? Nu "vet" de ju vem det är, det gäller bara å ta fram tillräckligt. Vore väldigt korkat att åka dit i den bilen, den är lite iögonenfallande.
Det har inte gått ut någon info som säger att polisen avskrivit den , innan de vet vem så är den säkert ett hett tips eftersom den sågs så nära inpå morden.
Citera
2017-09-21, 00:27
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det har inte gått ut någon info som säger att polisen avskrivit den , innan de vet vem så är den säkert ett hett tips eftersom den sågs så nära inpå morden.
Ja, jag tror att det var,som jag skrivit tidigare, en annons på den mintgröna bilen några besök för att visa upp den hos Tore vissa förhandlingar om priset osv, som drog igång tanken att nu har Tore varit och hämtat pengar för att köpa bilen, nu tar vi dom. Sen kan det vara andra än den mintgröna bilens ägare som fått nys om affären och begått rånmordet men det var nog starten på ideerna.
Citera
2017-09-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Tror det finns 1-3 personer som är nervösa nu! Och jag vet att ni läser härinne! Mitt råd till er är:Förbered er för ett lååångt fängelsestraff och red ut det ni kan reda ut INNAN ni åker in. För att de kommer få tag i er! DET är bara en tidsfråga innan farbror blå hämtar in er.Beror på hur länge EG kan tiga. Men prata det kommer han göra, Så förbered er för att åka in. O jag hoppas ni får livstid era jävla svin!!!!!!!!!
Läste det här nu och tänkte att det blir avslutningen för mig ikväll.
Badasskickers !!-att du återkommer med substans i din information
det som du har möjlighet att förmedla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in