Citat:
Ursprungligen postat av
Grodan21
Har jobbat med Edvin för några år sedan. Skulle inte säga att han är svagbegåvad, utan uppfattade honom mer som något nördig och osäker. Och måste säga som GW att jag blev svårt förvånad när jag hörde att det var han som var gripen. Läste någonstans i tråden att det försvunnit pengar från hans arbetsplats, kanske är samma men vet att det försvann pengar från en restaurang han jobbade på. Alla hade gått för dagen och Edvin kom tillbaks och skulle lämna något. Han ringer sin arbetsgivare och säger att det varit inbrott. Det saknas pengar i kassan och någon har satt en kartongbit i dörrspringan till entrédörren. Det visar sig dock sedan att kartongbiten passar på en kartong som står vid omklädningsrummet. Och den som gick sist innan Edvin kom en halvtimme senare är helt säker på att han låst entrédörren, för det var det sista de pratat om innan de gick.
Det var några månader efter det som han försvann. Dök inte upp på jobbet den 30 april 2014. Han skriver på Facebook samma dag att han mår bra men kan inte berätta var han är just nu och att han kommer hem om några dagar.
Vad jag hörde hittades han i Göteborg den 2 maj och var förvirrad.
Han blev inlagd på psyk i Jönköping ett par veckor och påstår att han fått en psykos och inte minns något från det han försvann tills det att han hittades i Göteborg.
Tack. Det var på restaurangen i Mullsjö kommuns ålderdomshem Margareta Park som pengarna skulle ha försvunnit enligt uppgift som jag fick.
Stämmer det antyder det väl kanske någon som är omogen och ofärdig och som inte funnit sig i att plötsligt vara småbarnsförälder och familjeförsörjare, och inte förstår sig på riktigt vad han kan eller borde ta sig till.
Jag fastnade för att pressen pratade om GM som i "arbetsför ålder", möjligen antydande att han inte var arbets- och familjemogen. Han kan ju kanske också uppfatta sig som lurad in i familjelivet av sin omgivning kanske.
Men vägen därifrån till rånmord går väl i så fall i alla fall via något fatalt ekonomiskt misstag på vägen (spelskuld etc).