2017-09-21, 03:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Synd att han inte hoppade framför tåget när han hotade med det.

Synd att vi inte har dödsstraff.
Citera
2017-09-21, 04:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Bankomat-uttaget är det media syftar på.

Jävlar mig i järnet vad du verkar ha obehagliga erfarenheter av att handla i järnaffär.

Ja, från senare år... 😀
Citera
2017-09-21, 04:04
Medlem
Det blir intressant att få veta vad utredningen kommer fram till att det finns för koppling mellan MGM och BO. MGM kanske är nära bekant och varit ett flertal gånger i denna stuga. Han kanske till och med har lånat pengar av paret, vid tidigare tillfällen.
Citera
2017-09-21, 05:41
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om EG hade med sig macheten så är det kanske inte så konstigt
om det är "det värsta fallet i svensk kriminalhistoria".

Ja.. det stod väl något i Facebookannonserna i stil med "kan användas vad man nu vill använda den till"?!! Det innebär ju att hans tanke med att äga vapen inte är för det är coolt och snyggt...
Citera
2017-09-21, 05:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoblar
Jobbar på arbetsplatsen som GM sa upp sig ifrån. Lite kufig men knappast något iögonfallande i synerhet inte med tanke på att vi pratar om ett lager. Sjukt detta.

Om du jämför din EG med bilden som ligger överst på brodern Oskars facebookssida, som väl har några år på nacken kanske (anges augusti 2014), skulle du säga att han har gått ner sig betydligt fysiskt och psykiskt?

https://m.facebook.com/oskar.gyllensvaan

Låt vara att han kan ha det kämpigt med familj och jobb, men jag har annars svårt att fatta. Måste vara något katastrofalt som inträffat för att denne kille ska begå rånmord, skulle jag sagt.

Han verkar ju inte heller svagsint eller bokstavsbarn i reell mening.

Bilderna från gripandet antyder ju en ganska stor och kraftig kille, men att han skulle vara bortom allt hopp...?

Vore intressant med synpunkt från någon som sett honom eller känner honom.

Det är svårt att hitta samtida bilder på honom, vilket kunde antyda att han gått ner sig eller haft en olycklig fysisk utveckling.
Citera
2017-09-21, 07:33
Medlem
En fråga som jag funderar på: Varför tog EG.S sambo bort hans vänlista på Fejjan? Och hur mycket vet hon egentligen om saken? Jag är säker på att det är minst 2 ellar kanske så många som 4 st som är inblandade i detta. Bara min åsikt men kan inte tänka mig att en ensam GM kan ha genomfört detta helt på egen hand! Det rimmar dåligt i mina öron iallafall. Så ni som var med om detta...Jag vet att ni läser härinne. Mitt råd till er det är att gör klart det ni kan och överlämna er själva så slipper ni undra när farbror blå kommer. Dont do the Crime if you dont want to do the Time.
Citera
2017-09-21, 07:40
Medlem
Kom på en sak nu! Tänk om EG,s sambo tog bort vänlistan för att eventuella Medgärningsmän/Kvinnor skulle kunna unfrienda sig ifrån EG??? lätt att ta reda på ju ;-)) Bara en tanke som slog mig.!
Citera
2017-09-21, 08:17
Medlem
grungewhores avatar
läst igenom tråden och sett att MGM varit försvunnen under en tid, tidigare i sitt liv. finns någon slags redogörelse för hur länge och vart han hade varit under tiden?
Citera
2017-09-21, 09:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Så kan det absolut vara. Det som jag hakar upp mej på i detta fallet är den info som polisen gått ut med att det är det värsta fallet i svensk kriminalhistoria. Hade det varit ett "vanligt" rånmord så visst men just detta är helt utanför normen.

Det här med att det skulle vara det värsta fallet ska man nog inte lägga så stor vikt vid. Många landsortspoliser kanske inte har stött på så många grova brott. De poliser som såg de uppeldade barnen i stugan som deras pappa låste och tände på tycker kanske att det är det värsta fallet. Engla var skändad och vidbränd. Finns många vidriga brott.
Citera
2017-09-21, 09:47
Medlem
Har jobbat med Edvin för några år sedan. Skulle inte säga att han är svagbegåvad, utan uppfattade honom mer som något nördig och osäker. Och måste säga som GW att jag blev svårt förvånad när jag hörde att det var han som var gripen. Läste någonstans i tråden att det försvunnit pengar från hans arbetsplats, kanske är samma men vet att det försvann pengar från en restaurang han jobbade på. Alla hade gått för dagen och Edvin kom tillbaks och skulle lämna något. Han ringer sin arbetsgivare och säger att det varit inbrott. Det saknas pengar i kassan och någon har satt en kartongbit i dörrspringan till entrédörren. Det visar sig dock sedan att kartongbiten passar på en kartong som står vid omklädningsrummet. Och den som gick sist innan Edvin kom en halvtimme senare är helt säker på att han låst entrédörren, för det var det sista de pratat om innan de gick.
Det var några månader efter det som han försvann. Dök inte upp på jobbet den 30 april 2014. Han skriver på Facebook samma dag att han mår bra men kan inte berätta var han är just nu och att han kommer hem om några dagar.
Vad jag hörde hittades han i Göteborg den 2 maj och var förvirrad.
Han blev inlagd på psyk i Jönköping ett par veckor och påstår att han fått en psykos och inte minns något från det han försvann tills det att han hittades i Göteborg.
Citera
2017-09-21, 09:55
Medlem
Tippar på att Edvin är psyksjuk.

Lär väl skrivas in någonstans efter dom och hållas inspärrad i 40-50 år.

My guess.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2017-09-21 kl. 10:00. Anledning: Fel
Citera
2017-09-21, 10:44
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodan21
Det var några månader efter det som han försvann. Dök inte upp på jobbet den 30 april 2014. Han skriver på Facebook samma dag att han mår bra men kan inte berätta var han är just nu och att han kommer hem om några dagar.
Vad jag hörde hittades han i Göteborg den 2 maj och var förvirrad.
Han blev inlagd på psyk i Jönköping ett par veckor och påstår att han fått en psykos och inte minns något från det han försvann tills det att han hittades i Göteborg.
vad jag har hört ryktesvägen så gick han ut på kvällarna utklädd till en Ninja Turtle i Göteborg, så svagbegåvad kanske inte ligger alltför långt bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in