2017-09-20, 21:35
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och hur ska jag veta det (corren). Eftersom den är bakom betalvägg har jag inte kunnat läsa något. Du kom med helt ny info. Ska man "förstå" att det är senast nämnda källa om ingen källa ges?

Nå, bra om han är kopplad till bankomatuttaget i Borensberg. Står det så i Corren?
Att de spårar honom digitalt så mycket de kan, går att räkna ut med arslet.

Corren är inte så tydlig på kopplingen. Läser man mellan raderna så verkar de ha bevis för att han varit i Borensberg men exakt hur de kommit fram till detta framgår inte. Sen nämner man hans mobil man tagit i beslag och att man ska kolla om den bilen han använde har GPS. Det där vet man nog redan men man vill inte gå ut med det än eftersom man vill förhöra MGM först angående det man hittat.
Citera
2017-09-20, 21:39
Medlem
Anonymares avatar
Givet att polisen har rätt mycket bevis, både enligt Corren och GW, så borde väl ett erkännande komma rätt snabbt. Så fort han fattar att han är körd och får livstid så kan han ju lika gärna lätta på trycket och erkänna. Men man vet ju aldrig, en del blånekar in i det sista.
Citera
2017-09-20, 21:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kopplingar till Borensberg- vad kan det vara för kopplingar-
Sambon kom från Hultsfred? Familjen har stuga i Lysekil? Vad är hans anknytning till Borensberg?
Bråda dagar - dessa tre dagar-han kört runt och varit borta från familjen.
Lånat raggarbil-var ?

Bankomat-uttaget är det media syftar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
För tjugo år sedan gjorde mördarna också andra misstag. Mördarhjärnan ligger av ngn anledning lyckligtvis precis lagom mycket efter för att de till slut ska åka dit med metoderna för dagen. Ganska praktiskt om man ser det så.

För tjugo-tretti-fyrtio år sedan hade han fått köa i rader till bankluckor med bankboken i handen och offret då under armen med en pistol mot tinningen.

Ger lite annat scenario....

Köpa tre olika sorters tejp i enda järnhandeln i sydvästra Östergötland med 12 fulltränade manliga expediter med armar som karl-Alfred och 2 tumstockar bakom varje öra, och 100-procentig kunskap om all upptänklig manlig verksamhet från månfärder till halvsulning och spackeltorktider och snöskyffelmomentstabeller och slagborrsbränder hade omedelbart lett till en tipsning till brorsan polisen om ett typiskt fjollmongo på förmodad mordturné som vart och handlat och som vi kan förfölja uppför länsvägen om du möter upp vid böölslätta där man har fri sikt över alla vägalternativen.

Var tid har sin speciella charm.

Jävlar mig i järnet vad du verkar ha obehagliga erfarenheter av att handla i järnaffär.
Citera
2017-09-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Av någon anledning så missade jag det citatet när jag läste sidan, sorry.

Inga som helst problem, retades lite tillbaka bara.

Men det är ju faktiskt intressant att den pratglada åklagaren avslöjar att han stulit/lånat offrens bil samt tankat och parkerat osv..

Det har väl inte framkommit någon info var Lekanders bil tagit vägen eller ?
Citera
2017-09-20, 21:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Stod inte den på deras uppfart, lite slarvigt parkerad? Kan minnas fel i och för sig.
Citera
2017-09-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Om du nu har pratat med stallägaren, vem var det som gick in i stallet halvnaken,någon de kände igen eller en okänd

Det är ingen som är bekant för ägaren. De lämnade över övervakningsfilmen samt blev förhörda kring eventuella iakttagelser första veckan efter mordet
Citera
2017-09-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Stod inte den på deras uppfart, lite slarvigt parkerad? Kan minnas fel i och för sig.

Rätt "Parkerad åt fel håll" sas det, när dottern kom till platsen.
Citera
2017-09-20, 21:54
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Inga som helst problem, retades lite tillbaka bara.

Men det är ju faktiskt intressant att den pratglada åklagaren avslöjar att han stulit/lånat offrens bil samt tankat och parkerat osv..

Finns med på bild här. Antyder att den fanns på plats då de hittades.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-om-dubbel-mordet-avrattning/
Citera
2017-09-20, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då finns det en koppling på något vis, noterar även att det finns en Lekander(53) i Borensberg.

Jag citerar mig själv angående att MGM har en koppling till Borensberg.

Som sagt, det finns en Lekander i Borensberg, kan MGM ha en koppling till denna Lekander, hur i så fall?
Citera
2017-09-20, 22:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag citerar mig själv angående att MGM har en koppling till Borensberg.

Som sagt, det finns en Lekander i Borensberg, kan MGM ha en koppling till denna Lekander, hur i så fall?
Travet - nej, jag vet inte. Men kopplingen är väl till bankomaten ur som helst?
Citera
2017-09-20, 22:03
Medlem
Bilen är nog på teknisk
Citat:
Maken till knallkorkar och helt snurriga teorier saknar nästan motstycke här på FB.
Mycket nya medlemmar som kommer med makalösa påståenden.. Jisses.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----
Men.
Han har ju bevisligen använt offrens bil för att ta sig till bankomat i Borensberg.

Men det går ju dessutom att förstå att han tankat bilen. (inte OM han tankat)

"– Vi har tagit hans telefon och vi kollar om den bil han använt är utrustad med gps. Vi tar reda på var han har tankat och var han har parkerat. Vi undersöker allt vi kan få tag på för att ta reda på hur han har rört sig, säger Eva Nemec Nordh "

Hans DNA måste ju finnas även i bilen- och var är den nu ?
Bilen är nog inne på teknisk undersökning-
var det inte någon som skrev att när anhöriga/dottern dök upp så reagerade de/hon på att föräldrarnas bilar stod slarvigt parkerade ute på gårdsplanen, på annorlunda sätt än vad föräldrarna brukade parkera- då måste mördaren/mördarna ha flyttat på bägge bilarna- så spår bör finnas i bägge bilarna.
Citera
2017-09-20, 22:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Är han GM så har du antagligen rätt. Vidare så kommer polisen slå hål på hans berättelser ganska fort.

Dansk polis, åklagare och domstol hade antagligen kunnat göra det, nu befinner vi oss dock i Sverige med allt vad det innebär av acceptans för allsköns märkliga förklaringar i rättssäkerhetens namn.

Jag tror att MGM kommer att delge polisen en förklaring som går ut på att han har befunnit sig i Lekanders bostad i ett visst ärende och att någon annan måste ha mördat dem vid ett tillfälle därefter.

Knäppgökarnas standardförklaring så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in