2017-07-20, 23:51
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
90-100 timmar är inte illa pinkat, strax över 100 tog det för mig och då besökte jag mer eller mindre alla ställen och lekte lite med settlements.
Ja, det blev väl något sådant, svårt att skatta ordentligt i och med att jag var klar med spelet när Robotics kom. Jag har aldrig känt att det behövs spelas om heller så fanken vet om det inte till och med blir så att det kommer ligga tills ren nostalgi kickar in.
Citera
2017-07-21, 05:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Jag har aldrig känt att det behövs spelas om heller så fanken vet om det inte till och med blir så att det kommer ligga tills ren nostalgi kickar in.
Jag bestämde mig rätt tidigt för att spela det minst 2 gånger, en gång när allt släpptes och nu ska jag spela det igen men denna gången med mods...mängder av mods...men förstår va du menar, känner mer sug efter F3 som jag kört från början till slut 4-5 gånger.

F4 är inget dåligt spel men det är ett överlevnadsspel, inte fallout.
Citera
2017-08-26, 19:49
Medlem
Darwins avatar
Jag gav F4 en chans till nu i sommar, och det är knepigt att förhålla sig till det. Det är ett mycket bra spel i sig, men det är inte ett bra Fallout spel. Ungefär som ICA:s "Salsa med Guacamole-karaktär" är det ett öppenvärldspel med Fallout-karaktär.

Min största invändning är att allting, från nivå- och egenskapssystemet till manus och dialog är dummare och simplare än tidigare Fallout, och jag saknar verkligen hur smarta och välskrivna tidigare spel varit, och hur de helt smärtfritt kunde växla mellan ironi och skämt och blodigt allvar. Det känns också bekymmersamt eftersom det är svårt att tro att de inför kommande spel skulle kunna anstränga sig att skriva smartare manus...

Ett annat problem är att de satsat på kvantitet över kvalité. T.ex. med boplatserna som man ska rekrytera åt "Minutemens", det är typ 35 stycken, och jag minns kanske 4 stycken, medan resten flyter ihop. Då tycker jag det hade varit mycket bättre att ha max 8-10 stycken, som har sin unika prägel och som har fler unika uppdrag kopplade till sig.

Det som jag gillade starkt var å andra sidan "The Glowing Sea", som är en riktigt stark, gripande och välgjord mardrömsvision av ett atombombat landskap. Jag tycker gott de kunde ha utnyttjat det mer, typ att man i början av spelet måste göra en kortare utflykt i utkanterna av det, för att få en känsla hur farligt och otäckt det är där.

Och förstås; DOGMEAT! Den bästa och finaste NPC som någonsin tassat över en monitor eller TV-skärm (och då är jag ändå kattmänniska!). Jag började grina när jag såg honom i första teaser-trailern, och jag höll på att dampa ut fullständigt när han försvann och jag inte kunde hitta honom. Men sen satt han och var så söt och duktig i en hundkoja i Sanctuary.

De borde seriöst resa en stor bronsstaty över Dogmeat i Boston, för det är verkligen en förebild vi alla (oavsett ras och religion) kan ställa oss bakom!
Citera
2017-08-27, 14:44
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Jag gav F4 en chans till nu i sommar, och det är knepigt att förhålla sig till det. Det är ett mycket bra spel i sig, men det är inte ett bra Fallout spel. Ungefär som ICA:s "Salsa med Guacamole-karaktär" är det ett öppenvärldspel med Fallout-karaktär.

Min största invändning är att allting, från nivå- och egenskapssystemet till manus och dialog är dummare och simplare än tidigare Fallout, och jag saknar verkligen hur smarta och välskrivna tidigare spel varit, och hur de helt smärtfritt kunde växla mellan ironi och skämt och blodigt allvar. Det känns också bekymmersamt eftersom det är svårt att tro att de inför kommande spel skulle kunna anstränga sig att skriva smartare manus...

Ett annat problem är att de satsat på kvantitet över kvalité. T.ex. med boplatserna som man ska rekrytera åt "Minutemens", det är typ 35 stycken, och jag minns kanske 4 stycken, medan resten flyter ihop. Då tycker jag det hade varit mycket bättre att ha max 8-10 stycken, som har sin unika prägel och som har fler unika uppdrag kopplade till sig.

Det som jag gillade starkt var å andra sidan "The Glowing Sea", som är en riktigt stark, gripande och välgjord mardrömsvision av ett atombombat landskap. Jag tycker gott de kunde ha utnyttjat det mer, typ att man i början av spelet måste göra en kortare utflykt i utkanterna av det, för att få en känsla hur farligt och otäckt det är där.

Och förstås; DOGMEAT! Den bästa och finaste NPC som någonsin tassat över en monitor eller TV-skärm (och då är jag ändå kattmänniska!). Jag började grina när jag såg honom i första teaser-trailern, och jag höll på att dampa ut fullständigt när han försvann och jag inte kunde hitta honom. Men sen satt han och var så söt och duktig i en hundkoja i Sanctuary.

De borde seriöst resa en stor bronsstaty över Dogmeat i Boston, för det är verkligen en förebild vi alla (oavsett ras och religion) kan ställa oss bakom!
Jepp, +1 på allt du skriver, två tummar upp och väl sammanfattat. Det är precis så jag känner för spelet också. Fast jag tycker att Dogmeat, så trevligt som det än var att han var med igen, hade en kass AI som sabbade en massa i trängda situationer.
Citera
2017-08-31, 18:15
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Jag skulle lira lite Fallout 4 igår tänkte jag men så grinades det om att F4se krävde en uppdatering... Så att, hur lång tid brukar man få vänta på dessa uppdateringar tro?
Citera
2017-09-01, 14:18
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Jag skulle lira lite Fallout 4 igår tänkte jag men så grinades det om att F4se krävde en uppdatering... Så att, hur lång tid brukar man få vänta på dessa uppdateringar tro?
Du kunde inte starta spelet alls? Är det via Steam, eller? Normalt sett skall uppdateringar finns ute innan sådant händer...
Citera
2017-09-01, 18:46
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Allt från nån dag upp till en vecka, typ?
Citera
2017-09-02, 07:45
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Du kunde inte starta spelet alls? Är det via Steam, eller? Normalt sett skall uppdateringar finns ute innan sådant händer...

Nä då kunde jag inte det... Nu kan jag starta spelet men f4se säger "unsupported version" och mig veterligen har jag allting uppdaterat, inte för att det i sig säger något. Det är kukigt detta eftersom jag inte kan leva utan moden Place everywhere som kräver f4se.
Citera
2017-09-02, 12:22
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Nä då kunde jag inte det... Nu kan jag starta spelet men f4se säger "unsupported version" och mig veterligen har jag allting uppdaterat, inte för att det i sig säger något. Det är kukigt detta eftersom jag inte kan leva utan moden Place everywhere som kräver f4se.
Ahaaa, det är en mod. Ok, då är jag med. Verkar som Fallout släppte en uppdatering och Script Extender har inte hängt med:

https://steamcommunity.com/app/377160/discussions/0/1473095331508079720/

Jag trodde det var själva spelet som var fubar. Det är ju risken när man kör med moddar, jag tror du kan stänga av autouppdateringar i Steam.
Citera
2017-09-20, 23:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Bumpish sammanställer en lista på mods jag ska ha när jag installerar f4 igen, när jag körde skyrim hade jag en mod som la till grymt bra ljud för regn och även lite djurläten, rätt mäktigt att gå runt i bergen och höra örnar, finns det något liknande till f4?

Några fler mods att titta på?

armorsmith extended
full dialogue interface
true storms
lowered weapons
enchanched blood textures
improved map with visible roads
craftable ammo
unofficial fallout 4 patch
more where that came from
easy hacking
def_ui
robot home defence
nanosuit 6.2
shaikujins better warning for sewttlements being attacked
scrap everything
beast master
vendor caps
beantown interiors project
conelrad 640-1240
weapons of fate
Citera
2017-09-20, 23:44
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Bumpish sammanställer en lista på mods jag ska ha när jag installerar f4 igen, när jag körde skyrim hade jag en mod som la till grymt bra ljud för regn och även lite djurläten, rätt mäktigt att gå runt i bergen och höra örnar, finns det något liknande till f4?

Några fler mods att titta på?

Förutom en del av dina moddar så använder jag även CBBE tillsammans med Bodyslide and Outfit Studio. Och Looks Menu.
Citera
2017-09-21, 00:13
Medlem
Andersdamaans avatar
Tog mig i kragen och gav spelet en till chans, klarade ut det och roade mig sedan med mina Minutemen-polare, men till slut så ledsnade jag efter att ha räddat samma jävla tant från illasinnade raiders fyra gånger! När kärringjäveln gick och blev kidnappad en femte gång så funderade jag först på att personligen nacka fanskapet och dumpa hennes kropp i The Glowing Sea men pallade inte ens det, så nu åker min kopia av Fallout 4 in i det dystopiska arkiv som inget spel har lyckats att ta sig ut ifrån! Hoppas att nästa installation i serien blir bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in