2017-09-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Du har en mängd händelser som talar emot att det var planerat och endast en som talar för. Enligt mig är det självklart att det var oplanerat. Det är ju världens sämsta plan annars!
Haha, jo, jag håller med men i den här storyn skulle jag bli förvånad - men inte SÅ förvånad ändå, så mycket konstigheter med PM alltså..
Citera
2017-09-20, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du begår misstaget att dra en slutsats som inte behöver ha något alls med motivet att göra, nämligen att offrets yrke skulle ha något med saken att göra. Nerius Bilevicius mördade inte LH för att hon var servitris. Vad sjutton kan han då haft för motiv tro? Ett riktigt mysterium, eller hur....

Ok, det är riktigt påpekat.

Så... varför ända in i glödheta helvete skulle han planera ett mord på en människa??
Citera
2017-09-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Trevlig? Skiljer agnarna från vetet bara. Ditt citat och din länk stöder inte ditt påstående att "ubåten" inspekterats och godkänts av myndigheter.

Goddag yxskaft?

Man kan väl använda en trevlig samtalston för det.
Jag har googlat på alla sökord jag kan komma på. Det kan varit en artikel på danska i bt och då gäller det att komma på den exakta danska texten för att få en träff.Tyvärr plockas en del artiklar bort efter hand.
Det kan ju också varit så att jag drömt en väldig torr,trist faktaartikel om att Natilus är godkänd ur säkerhetssynpunkt för att framföras i danska vatten. Med tanke på att han fraktat en 1,6 ton tung raket till Bornholm och att jag inte tror att danska myndigheter är så slöa som ni anser, tror jag att jag verkligen läst om detta. Men artiklar samt Youtubevideor har svällt i omfattning. Jag tänker fortsätta leta men det tar tid att läsa igenom alla artiklar som kan komma ifråga.
Citera
2017-09-20, 22:00
Medlem
trngws avatar
Citat:

Så... varför ända in i glödheta helvete skulle han planera ett mord på en människa??

Men för h-vete

Varför tror du Bilevicius inte bara planerade utan också genomförde mordet på LH?
Citera
2017-09-20, 22:01
Medlem
Citat:

Varför inte? Om man nu KAN få lite extra spänning i sin tillvaro - typ?

Nej vars. Han kanske inte såg Kim varken som journalist eller människa utan ett intressant testobjekt. Eller bara en kvinna som han ville tygla?

Det kan förstås vara så också att han under årens lopp hade utvecklat ett kraftigt förakt gentemot journalister som han brukade bråka med och kanske sen under intervjun föddes tanken om den ultimata hämnden. Detta skulle ju skaka om hela journalistkåren - inte bara Kims närstående. Alla som någonsin hade intervjuat honom fick ju sig en tankeställare.

Antingen så eller sen personlig vendetta pga något som Kim råkade säga under intervjun.
Citera
2017-09-20, 22:03
Medlem
Citat:
Djuphavsgraven i Öresund? ROTFLMAO

De största djupen i Öresund rör sig om ca 50 meter. Det är sportdykardjup! Tvärs över sundet, i höjd med just Amager går en tröskel på max 10 meter.

Den ryska ubåten gick inte genom Öresund, den gick via Stora Bält. Guess why!

Men även den gick i övervattensläge. Guess why!
Citera
2017-09-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför inte? Om man nu KAN få lite extra spänning i sin tillvaro - typ?

Nej vars. Han kanske inte såg Kim varken som journalist eller människa utan ett intressant testobjekt. Eller bara en kvinna som han ville tygla?

Det kan förstås vara så också att han under årens lopp hade utvecklat ett kraftigt förakt gentemot journalister som han brukade bråka med och kanske sen under intervjun föddes tanken om den ultimata hämnden. Detta skulle ju skaka om hela journalistkåren - inte bara Kims närstående. Alla som någonsin hade intervjuat honom fick ju sig en tankeställare.

Antingen så eller sen personlig vendetta pga något som Kim råkade säga under intervjun.
Och riskera sitt resterande liv i frihet? Nej. Jag tror inte detta var nåt sånt. Han gjorde bort sig och misslyckades att sopa spåren efter sig. Detta var en oplanerad gärning där han tänkte med helt fel huvud. Kåthet, narcissism, begär... och försöka komma undan. Simple as that.
Citera
2017-09-20, 22:12
Medlem
[quote=jori9900|61840451]
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Det finns väl ingen utbildning, även om man får en examen, som täcker allt och gör att man är helt oberoende av andra.

PM har två abrutna utbildning, en ingenjörs och en svetskurs. Märkbar skillnad mot Begtssons som hade dels en gymnasieutbildning inriktad mot just rymdvetenskap, universitetsutbildning som en master med inriktning mot detsamma samt avancerad yrkeserfarenhet inom detsamma. Jag tror vare sig EFA eller NASA omger sig av annat än specialkompetens.

PM och Bengtssons konflikt där den siste gick segrande ur tyder också på det, samt hans framgångar därefter. De mest kompetenta i teamet följde också med teamet till Bengtsson.
Citera
2017-09-20, 22:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men även den gick i övervattensläge. Guess why!

Jag behöver inte gissa, jag vet. Frågan är om du gör, som tror att det finns "djuphavsgravar" i Öresund.

Djuphavsgravar är många tusen meter djupa. Å en sådan tror du finns i Öresund, och sen låtsas du som du vet varför ubåten gick i övervattensläge genom Stora Bält. Den enda djuphavsgraven här i närheten, måste vara den bakom ditt pannben
Citera
2017-09-20, 22:16
Medlem
trngws avatar
[quote=Remark|61841313]
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900

PM har två abrutna utbildning, en ingenjörs och en svetskurs. Märkbar skillnad mot Begtssons som hade dels en gymnasieutbildning inriktad mot just rymdvetenskap, universitetsutbildning som en master med inriktning mot detsamma samt avancerad yrkeserfarenhet inom detsamma. Jag tror vare sig EFA eller NASA omger sig av annat än specialkompetens.

PM och Bengtssons konflikt där den siste gick segrande ur tyder också på det, samt hans framgångar därefter. De mest kompetenta i teamet följde också med teamet till Bengtsson.

Nu har jag sett EFA upprepas flera gånger i sammanhang med Bengtsson. Ni tror alltså på fullaste allvar att europeiska rymdorganisationen förkortas EFA. Ni är ju helt obetalbart okunniga!
Citera
2017-09-20, 22:27
Medlem
[quote=Remark|61841313]
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900

Det där har jag inte skrivit (?)
Men jag håller med dig vem du än svarar
Citera
2017-09-20, 22:32
Medlem
Citat:
Jag behöver inte gissa, jag vet. Frågan är om du gör, som tror att det finns "djuphavsgravar" i Öresund.

Djuphavsgravar är många tusen meter djupa. Å en sådan tror du finns i Öresund, och sen låtsas du som du vet varför ubåten gick i övervattensläge genom Stora Bält. Den enda djuphavsgraven här i närheten, måste vara den bakom ditt pannben

Tack! Det var rart skrivet. Så länge jag levt har den kallats Öresunds "djuphavsgrav." Förmodligen skämtsamt. Sedan är det fakta att främmande Ubåtar måste passera i övervattensläge genom sundet.
Hur ska man annars ha koll på dem? mvh Otto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in