2017-09-20, 21:28
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Inte för att det har med saken att göra, men han är uppenbart inte ukrainare.

Jag vet inte, men han känner bevisligen någon sorts plikt att "försvara" Ukraina. Kanske har jag fel
Om han nu inte ukrainare är det ännu värre. Man kan annars "förstå" att en hel del berodde på hans patriotiska känslor.

On-topic:
https://www.unian.info/politics/2145971-poroshenko-at-unsc-today-we-need-uns-peacekeeping-shoulder.html
Poroshenko at UNSC: "Today we need UN's peacekeeping shoulder"
Citat:
"I am proud that Ukraine has been a strong partner of this Organization in peacekeeping activities for many years. Ukrainian blue helmets have participated in UN operations throughout the world. In many cases, they indeed were instrumental in reaching peace – from the Balkans to Africa. Ukraine's involvement in UN peacekeeping did not halt even at the height of the armed attack on my country by the Russian Federation. But, today we need the UN's peacekeeping shoulder too," he said in a statement during the open debate of the UN Security Council on the reform of the UN peacekeeping in New York Council on Wednesday, September 20.

Jag hoppas att Putin går med på det.
2017-09-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag vet inte, men han känner bevisligen någon sorts plikt att "försvara" Ukraina.
Han försvarar inte Ukraina, han försvarar Kievregimen, EU-projektet, och den "fria" liberala kapitalismen.
2017-09-20, 22:06
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:

Haha, vår seriösa ukrainare med goda insyn i Naftogaz (backa inte!) och toppjobb i Sverige blev lite sur och kränkt?

Att trolla var kanske roligt, att skryta på ett anonymt forum är definitivt patetiskt, men det kommer du ju att bestrida. Ta det lugnt!

Jag får copy-pasta frågorna som du kan svara på (givetvis när du har tid )

1 Hur ser du på att alla oberoende utländska styrelseledamöter avgick häromdagen från Naftogaz?
2 Vad är Naftogaz Dealen för något. Deal I och Deal II (som ska presenteras efter domstolen LOL).
3 Vad är det för super-duper reformerna som Naftogaz/regeringen gjort?
4 Varför är LNG så bra för Ukraina och
5 Hur troligt är det enligt dig att NS2 inte blir av.

Na zdorovje!

Jag tycker mest bara att du är ointressant; ungefär som salt på en tallrik. Du saknar kunskap, du spammar inlägg frenetiskt och du gör dig till "expert" inom ämnen du inte behärskar. Istället kompenserar du med långa, upprepande och uppmärksamhetskrävande inlägg. Så klart toppar du med fåniga försök till att vara rolig och - iofs lite roligare fast inte medvetet - anklagelser om att "vara ukrainare".

Den som skriker om att bli besvarad, vilket du gör om och om igen utan ett uns av ironi, borde kanske fundera kring varför?

När det gäller dina frågor så har dom redan besvarats, och länkats, men antingen är din alternativverklighet lite för övertygande, eller också behöver du enklare svar.

Vill du inte se någonting bra i att ett bolag vänder gigantiskt underskott till stora bidrag till statskassan, kan du inte förstå de länkar som postats och är nationalpopulistiska zingers det enda du förstår så spelar det ingen roll.

Jag skulle så klart kunna peka ut allt det löjliga i att du sitter och snackar dag och natt om amerikansk politik, alldeles naken i kunskaps- och erfarenhetsbrist, men det är ditt livsval (sic!) och jag bryr mig inte.
2017-09-20, 22:10
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Han försvarar inte Ukraina, han försvarar Kievregimen, EU-projektet, och den "fria" liberala kapitalismen.

Ganska fånigt. Ungefär som att säga att du inte älskar Ryssland, utan bara älskar kortväxta pedofiler, krigsprojekt i länder som inte längre vill tillhöra Ryssland och totalitära envåldshärskare.
2017-09-20, 22:25
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Jag tycker mest bara att du är ointressant; ungefär som salt på en tallrik. Du saknar kunskap, du spammar inlägg frenetiskt och du gör dig till "expert" inom ämnen du inte behärskar. Istället kompenserar du med långa, upprepande och uppmärksamhetskrävande inlägg. Så klart toppar du med fåniga försök till att vara rolig och - iofs lite roligare fast inte medvetet - anklagelser om att "vara ukrainare".

Den som skriker om att bli besvarad, vilket du gör om och om igen utan ett uns av ironi, borde kanske fundera kring varför?

När det gäller dina frågor så har dom redan besvarats, och länkats, men antingen är din alternativverklighet lite för övertygande, eller också behöver du enklare svar.

Vill du inte se någonting bra i att ett bolag vänder gigantiskt underskott till stora bidrag till statskassan, kan du inte förstå de länkar som postats och är nationalpopulistiska zingers det enda du förstår så spelar det ingen roll.

Jag skulle så klart kunna peka ut allt det löjliga i att du sitter och snackar dag och natt om amerikansk politik, alldeles naken i kunskaps- och erfarenhetsbrist, men det är ditt livsval (sic!) och jag bryr mig inte.

Haha, kränkt?
Du kommer med påståenden (Naftogaz deals, LNG, NS2, reformer under de senaste dagarna). Jag ber gång på gång om förtydligande. Istället skriver du ett långt inlägg om 'Den som skriker om att bli besvarad, vilket du gör om och om igen utan ett uns av ironi, borde kanske fundera kring varför?'

Oh, the irony

Då pratar jag inte om de långa inläggen där du "hyllar" ukrainarna
2017-09-20, 22:26
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Även om han inte lever upp till förväntningarna, så är Trump ett mycket bättre (läs: mindre dåligt) alternativ än Clinton. En stor förbättring är att USA inte längre stödjer IS. När det gäller relationen till Ryssland försöker Trump i alla fall få in lite sunt förnuft i diskussionen. Det är inte hans fel att alla andra är i något slags psykotiskt/hysteriskt tillstånd och att ingen lyssnar, men det kan ändras med tiden. Clinton var ju helt bindgalen, så det hade kunnat sluta illa med henne vid rodret. Om det nu skulle vara sant som en del konspirationsteoretiker så fantasifullt påstår, att Putin på något sätt påverkade att Clinton förlorade valet, så borde han i så fall tilldelas Nobels fredspris.

Jag tror nog du inser att Trump är en patologisk narcissist som endast bryr sig om Trump. Och speciellt bilden av Trump, lite sykofanter som skränar på massmöten, komfortzonen av "beröm" och sina egna intressen. Han skickade missiler mot Syrien för, troligast, en påhittad attack med kemiska vapen. Han gör sitt bästa för att driva fram krig med Iran och Nordkorea. Inte för att han tror på det, utan för att han gillar sin image när han posar som en tuff ledare (i verkligheten en fegis som flytt militärtjänst och, tvärtemot vad han ljuger, nästan alltid tvingats till settlement i rättstvister kring hans bluffaffärer). Han flörtar med alt right en dagen, nästa dag blir det dealar med demokraterna. Han är ett mentalt vrak oförmögen att hålla en ståndpunkt eller artikulera ett konsekvent budskap - heja 4D-schack!

När det gäller Ryssland/Ukraina så värderas Trump som alla andra presidenter på vad som sker (inte meningslösa flörtar med "starka" "män"). Relationen med Ryssland är, enligt ryssarna själva, på en all time low. NATO rustas upp och stärks. Nya sanktioner. Ökad handel med Ukraina, förmodligen omöjliggörande av handel med Ryssland på väldigt lång tid. Så klart kan du - liksom Trump - skylla på alla andra, kongressen, deep state, Obama, whatever.

Men Trump är president och som sådan, om man ska ta hans lismande ord framför verklig handling, har han alldeles uppenbarligen misslyckats.
2017-09-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ganska fånigt. Ungefär som att säga att du inte älskar Ryssland, utan bara älskar kortväxta pedofiler, krigsprojekt i länder som inte längre vill tillhöra Ryssland och totalitära envåldshärskare.
Det är ju bara felaktigt. Min lojalitet till Ryssland har inget att göra med vem som styr (och framför allt inte den personens längd), vilken utrikespolitik de för, eller vilket politiskt system de för närvarande har. Jag älskade Ryssland även när fylle-Jeltsin styrde, men du älskade ju inte Ukraina när Janukovytj styrde.
2017-09-20, 22:29
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Haha, kränkt?
Du kommer med påståenden (Naftogaz deals, LNG, NS2, reformer under de senaste dagarna). Jag ber gång på gång om förtydligande. Istället skriver du ett långt inlägg om 'Den som skriker om att bli besvarad, vilket du gör om och om igen utan ett uns av ironi, borde kanske fundera kring varför?'

Oh, the irony

Då pratar jag inte om de långa inläggen där du "hyllar" ukrainarna

Ungefär som den där ensamma killen som druckit nån lakritshot för mycket och sedan sluddrar till bruden bredvid, blir avvisad, och bittert mumlar för sig själv om "jävla hora" innan han vinglar hem ensam.

Jag har redan svarat på dina frågor, postat länkar som i detalj beskriver t.ex. problembilder med NS2, klargjort kring de frågor du ställer. Men du verkar inte förstå det. Så jag låter det bero.
2017-09-20, 22:32
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Det är ju bara felaktigt. Min lojalitet till Ryssland har inget att göra med vem som styr (och framför allt inte den personens längd), vilken utrikespolitik de för, eller vilket politiskt system de för närvarande har. Jag älskade Ryssland även när fylle-Jeltsin styrde, men du älskade ju inte Ukraina när Janukovytj styrde.

Vad vet du om det? Jag var i Ukraina då, jag älskade landet precis lika mycket, och som jag skrev häromdagen så ogillade jag instinktivt Euromaidan i början. På samma sätt som jag ogillade Occupy-tramset.

Jag tycker bara, då jag i alla fall tror jag sett lite mer av Ukraina än du, att landet blivit bättre nu. Jag känner mig mer hemma.
2017-09-20, 22:34
Medlem
Citat:
Jag tror nog du inser att Trump är en patologisk narcissist som endast bryr sig om Trump.
Och vad är skillnaden mot Obama och Clinton?

Citat:
Relationen med Ryssland är, enligt ryssarna själva, på en all time low. NATO rustas upp och stärks. Nya sanktioner. Ökad handel med Ukraina, förmodligen omöjliggörande av handel med Ryssland på väldigt lång tid. Så klart kan du - liksom Trump - skylla på alla andra, kongressen, deep state, Obama, whatever.
Kan jag då be dig förklara på vilket sätt den dåliga relationen med Ryssland är Trumps fel?

När det gäller den fantastiskt omfattande handeln med Ukraina, kan du hjälpa mig hitta var det står "United States" i den här bilden? Jag kan tyvärr inte hitta mitt förstoringsglas.

https://tradingeconomics.com/ukraine/exports-by-country
2017-09-20, 22:36
Medlem
Citat:
Vad vet du om det? Jag var i Ukraina då, jag älskade landet precis lika mycket
Okej, det var trevligt att höra. Jag litar på vad du säger och konstaterar då att jag hade fel på den punkten.
2017-09-20, 22:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ungefär som den där ensamma killen som druckit nån lakritshot för mycket och sedan sluddrar till bruden bredvid, blir avvisad, och bittert mumlar för sig själv om "jävla hora" innan han vinglar hem ensam.

Jag har redan svarat på dina frågor, postat länkar som i detalj beskriver t.ex. problembilder med NS2, klargjort kring de frågor du ställer. Men du verkar inte förstå det. Så jag låter det bero.
Haha, skillnaden att jag kallade dig 'jävla hora' från början

Eh, nej. Ingen har sagt att NS2 inte har några problem. Det du skrev i det fösta inlägget stämde helt enkelt inte. Detsamma gällde 'riktig bra deals' för Naftogaz. LNG bemötte du inte alls. Osv.

Men som sagt blir det en meningslös diskussion då du aldrig svarar på frågorna trots dina goda insyn i Naftogaz

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in