Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
I den senaste häktningsframställan läste ju Jacob B Jespen upp vittnesförhör med ett vittne som vittnat att PM frågat om hur man gör sig av med ett lik till havs. Självklart är detta planerat.
Nu springer du kanske lite för fort till slutsatser.....
Vilken relation har/hade PM till vittnet? I vilket sammanhang hade han ställt den frågan till vittnet eller någon i dess närhet? När ställdes den frågan? ....och det finns ett antal frågor till....
De flesta med lite fantasi, kan inse att frågan kan ha ställt i många olika sammanhang, som PM verkat inom. Utan närmare kunskap om dessa och andra följdfrågor, är vittnesmålet relativt ointressant för mig att kunna fundera vidare på vad som hänt och varför.
OBS! Jag försöker inte "skydda" PM, men vill inte spekulera/diskutera på lösa grunder, för det kan fällas direkt vid ett klargörande av bakgrunden i ett vittnesmål. t.ex.
Vi spekulerar vidare, han har frågat inom sitt hängivna "hov" av följare och praktikanter, och en av lärjungarna har pratat med polisen som vittne. Det kan vara så, och OM det är så, är PM en mycket större AUTIST än jag tror att han är ( läs tidigare inlägg, de ger en försiktig antydan om att han har pekare i autist-spektrat). Han kan ha frågat i andra sammanhang också, men han har inte så många andra sociala sammanhang, eller hur!!?? Att inte förstå att en sådan fråga i hans "trygga" miljö, där ingen ifrågasatte honom, ändå skulle läcka ut, är att vara lite ute i det blå....
Detta är bara spekulationer, och vi får nog nöja oss med dom, tills RPU levererar. En del har sagt att dansk praxis skiljer sig lite från svensk, det är inte helt säkert att FUP blir offentligt, är det rätt eller fel?? För det kommer garanterat att stå i FUP, vad RPU kommit fram till.