2017-09-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Hennes tidigare roll som åklagare borde ge henne en fördel, men jag kan hålla med om att hon inte ger intryck av att "ha koll".
Absolut borde det ge henne en enorm fördel. Hon vet hur åklagaren kan tänkas agera. Hur åklagaren tänker. Hon borde kunna sätta sig in i både åklagarens och advokatens roll och därmed se från båda sidar. Vilken styrka! Men hon tar den inte tillvara
Citera
2017-09-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
I den senaste häktningsframställan läste ju Jacob B Jespen upp vittnesförhör med ett vittne som vittnat att PM frågat om hur man gör sig av med ett lik till havs. Självklart är detta planerat.

Nu springer du kanske lite för fort till slutsatser.....

Vilken relation har/hade PM till vittnet? I vilket sammanhang hade han ställt den frågan till vittnet eller någon i dess närhet? När ställdes den frågan? ....och det finns ett antal frågor till....

De flesta med lite fantasi, kan inse att frågan kan ha ställt i många olika sammanhang, som PM verkat inom. Utan närmare kunskap om dessa och andra följdfrågor, är vittnesmålet relativt ointressant för mig att kunna fundera vidare på vad som hänt och varför.

OBS! Jag försöker inte "skydda" PM, men vill inte spekulera/diskutera på lösa grunder, för det kan fällas direkt vid ett klargörande av bakgrunden i ett vittnesmål. t.ex.

Vi spekulerar vidare, han har frågat inom sitt hängivna "hov" av följare och praktikanter, och en av lärjungarna har pratat med polisen som vittne. Det kan vara så, och OM det är så, är PM en mycket större AUTIST än jag tror att han är ( läs tidigare inlägg, de ger en försiktig antydan om att han har pekare i autist-spektrat). Han kan ha frågat i andra sammanhang också, men han har inte så många andra sociala sammanhang, eller hur!!?? Att inte förstå att en sådan fråga i hans "trygga" miljö, där ingen ifrågasatte honom, ändå skulle läcka ut, är att vara lite ute i det blå....

Detta är bara spekulationer, och vi får nog nöja oss med dom, tills RPU levererar. En del har sagt att dansk praxis skiljer sig lite från svensk, det är inte helt säkert att FUP blir offentligt, är det rätt eller fel?? För det kommer garanterat att stå i FUP, vad RPU kommit fram till.
Senast redigerad av Whyback 2017-09-20 kl. 15:06.
Citera
2017-09-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag är mest nyfiken på hur PM agerar när han konfronteras med bevis på att styckningen utförts på ubåten (vilket känns ytterst sannolikt, både att den utförts ombord och att den efterlämnat bevis). Kommer han att fortsätta att tokneka och hålla fast vid att kroppen var hel när han dumpade den? Trots att det kan bevisas vara en lögn?

Njae, fan vet om han inte kommer köra en Mats Alm. Alltså hitta på en galen historia som helt friskriver honom samtidigt som det gör honom själv till ytterligare ett offer. Exempelvis att dom blev bordade av en galning som mördade KW, styckade (eller ännu bättre tvingade PM att, snorgråtandes, göra det) och lämnade ubåten efter att ha hotat med att utplåna hela PM:s släkt och bekantskapskrets om han någonsin avslöjade vad som skett. (Eller, för att ge PM en patriotisk hjältegloria, att mördaren skulle spränga en bomb och mörda en massa oskyldiga danskar...)
Han har ju nekat i sten att han styckat någon. Han slängde i henne hel. Det är en sak som han har vidhållit hela tiden. HUR skall han kunna ändra den historian nu, utan att få ännu mer misstro från rättsväsendet? Det går ju bara inte.
Att rätten friade Alm kommer jag aldrig begripa. Den gången tappade jag en hel del tro på svensk rätt. En riktigt duktig advokat där. Men med Betina Held så lär Madsen få livstid . Så vi hoppas att hon inte byts ut.
Citera
2017-09-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har ju nekat i sten att han styckat någon. Han slängde i henne hel. Det är en sak som han har vidhållit hela tiden. HUR skall han kunna ändra den historian nu, utan att få ännu mer misstro från rättsväsendet? Det går ju bara inte.
Att rätten friade Alm kommer jag aldrig begripa. Den gången tappade jag en hel del tro på svensk rätt. En riktigt duktig advokat där. Men med Betina Held så lär Madsen få livstid . Så vi hoppas att hon inte byts ut.

Jag lutar åt att han håller sig till sjöbegravning i helt skick, han kan bli dömd mot sitt nekande, om bevis för styckning fanns i båten. MEN, och MEN, det spelar ingen större roll för HUVUDFRÅGAN, hur dog KW!!! Det är där, det blir riktigt intressant, och "utmanande" för åklagaren.....
Citera
2017-09-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag lutar åt att han håller sig till sjöbegravning i helt skick, han kan bli dömd mot sitt nekande, om bevis för styckning fanns i båten. MEN, och MEN, det spelar ingen större roll för HUVUDFRÅGAN, hur dog KW!!! Det är där, det blir riktigt intressant, och "utmanande" för åklagaren.....
Där krävs att huvud och hals hittas. Är kraniet intakt så kan man åtminstone bevisa lögnen att luckan slagit i hennes huvud. Om tungben är brutet kan man i princip anta att hon blivit strypt. Så låt oss hoppas att denna del hittas.

Idioten själv lär ju inte erkänna. Eller så börjar han gråta och säger "Jag var tvungen att döda henne, hon hoppade på mig. Och nån måste ju få upp båten till ytan. Stackars mej". Buhu.
Citera
2017-09-20, 15:35
Bannlyst
Citat:
Nu springer du kanske lite för fort till slutsatser.....

Vilken relation har/hade PM till vittnet? I vilket sammanhang hade han ställt den frågan till vittnet eller någon i dess närhet? När ställdes den frågan? ....och det finns ett antal frågor till....

De flesta med lite fantasi, kan inse att frågan kan ha ställt i många olika sammanhang, som PM verkat inom. Utan närmare kunskap om dessa och andra följdfrågor, är vittnesmålet relativt ointressant för mig att kunna fundera vidare på vad som hänt och varför.

OBS! Jag försöker inte "skydda" PM, men vill inte spekulera/diskutera på lösa grunder, för det kan fällas direkt vid ett klargörande av bakgrunden i ett vittnesmål. t.ex.

Vi spekulerar vidare, han har frågat inom sitt hängivna "hov" av följare och praktikanter, och en av lärjungarna har pratat med polisen som vittne. Det kan vara så, och OM det är så, är PM en mycket större AUTIST än jag tror att han är ( läs tidigare inlägg, de ger en försiktig antydan om att han har pekare i autist-spektrat). Han kan ha frågat i andra sammanhang också, men han har inte så många andra sociala sammanhang, eller hur!!?? Att inte förstå att en sådan fråga i hans "trygga" miljö, där ingen ifrågasatte honom, ändå skulle läcka ut, är att vara lite ute i det blå....

Detta är bara spekulationer, och vi får nog nöja oss med dom, tills RPU levererar. En del har sagt att dansk praxis skiljer sig lite från svensk, det är inte helt säkert att FUP blir offentligt, är det rätt eller fel?? För det kommer garanterat att stå i FUP, vad RPU kommit fram till.

Jahapp du vill inte spekulera på lösa grunder, ändå är det just det du gör. Inte nog med det så blev också alla dina spekulationer om "hov" följare och praktikanter fel för om vi skall tro Madsen så avvisar han detta vittne i häktningsförhandlingen och säger att detta samtal aldrig ägt rum och att det är en dödsfiende som hittat på detta och att allt skall ses som konspiration mot Raket-Madsen.

Förhoppningsvis blir detta ett jurymål och det som kommer bli svårast i den huvudförhandlingen för Madsen är alla vittnesmmål, frågan är om humöret hans kommer fixa detta. Kan verkligen bli en spektakulär rättegång det här när PM i sin overall tvingas lyssna till allt och alla utan tillgång till verktygslådan. Bästa är nog att ha handklovarna på för "bumbibjörnen Madsen" så inte självaste försvararen slängs på de stackars vittnena i brist på skruvmejslar
Senast redigerad av proximac 2017-09-20 kl. 15:38.
Citera
2017-09-20, 15:43
Medlem
Citat:
Där krävs att huvud och hals hittas. Är kraniet intakt så kan man åtminstone bevisa lögnen att luckan slagit i hennes huvud. Om tungben är brutet kan man i princip anta att hon blivit strypt. Så låt oss hoppas att denna del hittas.

Idioten själv lär ju inte erkänna. Eller så börjar han gråta och säger "Jag var tvungen att döda henne, hon hoppade på mig. Och nån måste ju få upp båten till ytan. Stackars mej". Buhu.

Jag tolkar det som att du håller med mig i min analys; I nuvarande läge, med bara torson återfunnen, blir det mycket svårt för åklagaren att bevisa något annat än PM's högst vingliga historia. Han är beroende av sin advokat, främst att få honom att sluta pladdra....egentligen kanske man önskar att han pratar bort sig, så det blir dömt efter vad som egentligen skett...
Citera
2017-09-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Jahapp du vill inte spekulera på lösa grunder, ändå är det just det du gör. Inte nog med det så blev också alla dina spekulationer om "hov" följare och praktikanter fel för om vi skall tro Madsen så avvisar han detta vittne i häktningsförhandlingen och säger att detta samtal aldrig ägt rum och att det är en dödsfiende som hittat på detta och att allt skall ses som konspiration mot Raket-Madsen.

Förhoppningsvis blir detta ett jurymål och det som kommer bli svårast i den huvudförhandlingen för Madsen är alla vittnesmmål, frågan är om humöret hans kommer fixa detta. Kan verkligen bli en spektakulär rättegång det här när PM i sin overall tvingas lyssna till allt och alla utan tillgång till verktygslådan. Bästa är nog att ha handklovarna på för "bumbibjörnen Madsen" så inte självaste försvararen slängs på de stackars vittnena i brist på skruvmejslar

Håller med dig helt, det är spekulationer, och du drog en väldigt snabb slutsats på mycket löst underlag.

Sedan gav jag exempel på spekulationer, och eftersom du inte presenterade vittnet närmare, enligt PM en "dödsfiende" till honom, hade jag lite svårt att väga in det. Jag sticker ut hakan igen, och bedömer att denne "dödsfiende" var en tidigare "lärjunge" till PM, eller annan kontakt, som han blev osams med, då kan vi väl enas om att i den frysta mängden lärjungar just idag, finns någon som är beredd att agera Judas eller hur? Så har hela hans liv sett ut, det försökte jag få fram, och jag tror att du hänger med...
Citera
2017-09-20, 15:52
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att du håller med mig i min analys; I nuvarande läge, med bara torson återfunnen, blir det mycket svårt för åklagaren att bevisa något annat än PM's högst vingliga historia. Han är beroende av sin advokat, främst att få honom att sluta pladdra....egentligen kanske man önskar att han pratar bort sig, så det blir dömt efter vad som egentligen skett...
Just nu är jag rörande överens med dig . Och jag hoppas också på pladder. Han är bra på det i alla fall. Att pladdra
Citera
2017-09-20, 15:52
Medlem
Citat:
Öhh, nej, knappast, om han presenterat en död passagerare, som dött genom olycka på ett undermåligt fartyg, hade han istället fått massiv kritik och hela hans bygge och livsverk hade nagelfarits! Hur sponsorerna reagerat, förstår de flesta....

Edit; du är väl ironisk, även om det inte framgick så tydligt.

Nej, jag var inte ironisk men jag uttryckte mig lite oklart.
Enligt PM halkade han på lite havsvatten (efter ett dyk). För att återfå balansen fick han tag i luckan som då föll ned i huvudet på KW. Rena olycksfall händer jämt och ständigt pga av olyckliga omständigheter.
Eftersom PM är känd för att hålla huvudet kallt i farliga situationer något han gärna skryter om i intervjuer (det har ju inte blivit några negativa konsekvenser pga dessa händelser) så tror jag att han hade handlat helt enligt regelboken ifall det varit en olycka.
Dvs genast kontaktat myndigheter och begett sig bums för att möta upp räddningshelikopter.
Även om han trodde att det var alldeles försent så skulle han kämpat som en gnu för att försöka rädda hennes liv. PM vurmar ju för militär och disciplin. Så att göra en hjälteinsats hade varit enbart goodwill för PM. Självklart hade han fått massor av sympati från allmänheten även om hans passagerare dött.
Det hade helt enkelt varit bra för hans grandiosa självbild som hjältekapten samt bra för hans affärer med pengar som strömmat in till PM stöttefond osv. Karln har ju inga inkomster förutom vad han får in när han föreläser. Dessutom är han djupt skuldsatt så att kronofogden tar det mesta. Så en olycka hade nog enbart varit en vinn-vinn-situation för själviska PM.
Citera
2017-09-20, 16:08
Medlem
Citat:
Just nu är jag rörande överens med dig . Och jag hoppas också på pladder. Han är bra på det i alla fall. Att pladdra

Detta media, är interaktivt men bara i text, ibland kan det gå lite snett, kul att kunna överbrygga lite sämre förståelsetider, tänker jag. Alltså, för mig, hoppas jag inte på mycket, men får en känsla av att om han vill fortsätta att mässa, på sitt för mig aningen autistiska sätt, kommer det han säger bara att vändas mot honom, och han förstår absolut inte själv varför....

På djupet, med autistiska drag, kan du definiera en "olycka" i din hjärna på ett sätt , som andra inte alls förstår. Det utgår från den egna kognitiva iden, i PM's fall kan det t.ex. i hans egen värld vara en "olycka", att KW sagt att hon bara siktar på att komma med i Wired-magasinet, vi andra ser det inte riktigt så.

Så, rent "sanningsenligt" säger han, att KW är död, för att det skett en olycka. Att "olyckan" är att han fått veta fakta om artikel, den kanske aldrig når tryckeriet, och resten, att han gått banans och KW dött i hans vredesmod, det har inget med "olyckan" att göra.

Jag gör denna beskrivning, som en MÖJLIG tanke i PM's hjärna, för att kanske ge kunska och förståelse för hur olika vi tänker, analyserar och handlar efter dessa våra tankar.....
Citera
2017-09-20, 16:12
Bannlyst
Citat:
Håller med dig helt, det är spekulationer, och du drog en väldigt snabb slutsats på mycket löst underlag.

Sedan gav jag exempel på spekulationer, och eftersom du inte presenterade vittnet närmare, enligt PM en "dödsfiende" till honom, hade jag lite svårt att väga in det. Jag sticker ut hakan igen, och bedömer att denne "dödsfiende" var en tidigare "lärjunge" till PM, eller annan kontakt, som han blev osams med, då kan vi väl enas om att i den frysta mängden lärjungar just idag, finns någon som är beredd att agera Judas eller hur? Så har hela hans liv sett ut, det försökte jag få fram, och jag tror att du hänger med...

Hänger alltid med jag.

Vem just detta vittne är vet vi inte men jag är helt övertygad om att det kommer närvara en hel del vittnen. PM är pratglad om sig själv både i tv, verkstad och Köpenhamns undre värld etc så vad åklagaren vill ha fram kommer han få fram och alla vittnen kan inte avfärdas som dödsfiender, fast hans försvarare skall såklart försöka minska deras trovärdighet. Hon lär få fullt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in