Citat:
Ursprungligen postat av
hornygirlwithneeds
Att det finns skillnader mellan länder i tillämpningen betyder varken att de bakomliggande kulturella attityderna är irrelevanta, att personer i andra länder kan ignoreras eller att siffrorna i Sverige inte kan ändras över tid.
Du försökte göra att poängen att kvinnor drabbas värst och detta är uppenbarligen felaktigt så hela ditt resonemang faller ihop, du skulle försöka bevisa att det var lika illa för män och kvinnor och så var inte fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
hornygirlwithneeds
Det är många biologer som anser att evolutionspsykologi är bra och de få biologer som kritiserar evolutionspsykologi brukar även kritisera mycket av det du tror om könsskillnader. Dessutom är åsikten att risken för sexbrott hör ihop med kåthet spridd hos många sexologer, ofta män och antifeminister, även utanför evolutionspsykologernas titelled. Svara på frågan: tror du eller tror du inte att stark sexlust ökar risken att begå sexualbrott?
Jag har svårt att ta människor på allvar som påstår sig syssla med genuin vetenskap och sen tror på evolutionsteorin på något plan så mina åsikter om könsskillnader och det fack du vill försöka putta in mig i skall du nog vara försiktig med, jag är zetist nämligen.
Jag vänder hellre på det och säger att inga våldtäktsmän är asexuella, det sexuella/kåtheten är triggern men igen så är skillnaderna mellan män kvinnor såpass stora här att den könsliga kopplingen du gör inte är något jag gör för igen jag kan överfalla en kvinna på stan, en kvinna kan inte överfalla mig så skall man prata om vilket kön som gör vad så får man först ställa upp 2 likvärdiga situationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
hornygirlwithneeds
Vad gäller forensiska bevis är det väl uppenbart att skadornas omfattning påverkar möjligheten att bevisa misshandel helt oavsett domstolens värderingar? Jag förnekar inte alls att män i genomsnitt är fysiskt starkare än kvinnor. Och nej, jag skulle inte bry mig ett dugg om genomsnittsmannen verkligen är kåtare än genomsnittskvinnan. Det som gör mig upprörd är påståendet att män är anpassade till att hantera en starkare sexualdrift medan de kvinnor som faktiskt är mycket kåta (som jag själv vet finns för att jag är en sådan) skulle sakna anpassningar som var nödvändiga för att leva acceptabelt med stark sexlust.
Nu pratar jag inte om bevis utan om känslan/raseriet, kan den som slår mer någonsin verkligen vara mindre aggressiv än den som slår mindre? Jag anser inte det. Om 10 män slår 10 kvinnor 10 gånger är det då värre än 10 kvinnor som slår 10 män 100 gånger? Vi ponerar att samtliga inblandade slår så hårt som dom bara kan, är män mer aggressiva för att vi skapar större skador trots att kvinnorna slog männen 10 gånger mer?
Fast vem påstår det, det är ju mäns sexualitet som demoniseras, har ingen aning om vad är för weirdos du har på jobbet men det du påstår stämmer bara inte överens med min verklighetsuppfattning överhuvudtaget. Killar älskar kåta tjejer, killar skryter om sina kåta tjejer, tjejer som snackar om sin kåthet tänder oss OM det nu inte är så att du berättar om ditt onanerande på ett jävla creepy och pushigt sätt och konstant skall kasta din sexualitet i ansiktet på folk för det är jävligt irriterade men det är lika irriterade oavsett kön som beter sig så men skulle inte kvinnlig onani vara okej så vore inte en brutal majoritet av alla sexleksaker som säljs vara till just kvinnor, känner du en skam så känner jag nog snarare att det isåfall är något med just dig, kanske något från din barndom som spökar.
Citat:
Ursprungligen postat av
hornygirlwithneeds
Flera av de män som har våldtagits av kvinnor har även själva påpekat att myten om att erektion är lika med samtycke från mannens sida är ett av de största problemen för att tas på allvar. Dessutom finns det många män som förnekar att män kan bli våldtagna av kvinnor eller få erektion utan att vara kåta. På de flesta forum där penil pletysmografi diskuteras är det ju fler män än kvinnor som tror att erektion bevisar sexuellt intresse och fler kvinnor än män som säger att det inte gör det. Det är även mycket vanligt att manliga sexologer som tror jättemycket på skillnader mellan könen säger att män inte kan få erektion utan att vara sexuellt intresserade av det som ger erektionen. Det var kvinnor som kritiserade idéer om biologiska könsskillnader som stoppade 80-talets planer på att använda penismätningar till att låsa in misstänkta pedofiler i förebyggande syfte, det var kvinnor som gjorde den forskning om skillnader i impotensfrekvens och självförtroende mellan män som ställer upp i erotikforskning och de som inte ställer upp som ledde till att planerna stoppades, det var män som trodde att könen var helt olika som försökte att genomföra planerna.
Största problemet är svensk polis, rättsväsendet i övrigt och att makten skrattar män i ansiktet sen om det handlar om våldtäkt eller att dom blivit misshandlade spelar mindre roll, det är precis samma feministisk indoktrinering som cementerar båda dessa saker och så länge feminismen får fortgå så kommer aldrig detta synsätt att förändras eftersom feminister inte vill ha någon ändring, dom tycker det är bra att skyldiga kvinnor går fria och att oskyldiga män döms. Alla män har åkt buss eller tåg så att ståndet kommer lite när man minst anar det vet som sagt alla män. Sen att man säger att man personligen inte kan våldtas av kvinnor är en helt annan sak än att påstå att kvinnor inte våldtar. Det feministiska samhället ser till att kvinnor inte ens åtalas, det blir inga rättegångar så ståndet är en icke-fråga och kan garantera att jag spenderat mer tid med misshandlande och våldtagna män än dig, deras problem är att inte ens tas på allvar och inte vad som sker i rättegångar för just nu kommer dessa män inte ens dit. Hittade statistik från 2006 och en endaste liten kvinna tog man till domstol då så problemen vi har börjar väldigt mycket tidigare än rättegångar.