2017-09-20, 07:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
Han är syskon till Matilda!

Svågern André verkar ha en båt som man kunde köra till Borensberg med. Eller annan lämplig plats:

https://m.blocket.se/jonkoping/Ryds_485_dl_75094148.htm
Citera
2017-09-20, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, det stämmer. Den som fixade sju rätt den gången kammade hem omkring 2,3 miljoner (inklusive sexor och femmor).

Det är en intressant iakttagelse, det stämmer imo. Folk som käkar starka psykpiller kan gå upp i vikt rejält.

Drar du inte en förhastad slutsats bara utifrån att hon inte tycks arbeta?
Nå, hustrun må vara blåst. Lite min känsla också.

Edit: Jag skulle vilja att någon som känt till MGM en längre tid yttrade sig om hans eventuella viktuppgång.
Jo det er lite forhastad. Det er mer min magefølelse, kjensle, men jeg tror det, kan ikke bekreftes enn. Vi får se hva som kommer frem under tiden
Citera
2017-09-20, 08:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är svårt att bli psykotiskt vid tillfällen som råkar vara lämpliga, föreställer jag mig. Brottet är begånget långt bort och uppenbarligen planerat över en tidsperiod med inslag av planerade inköp, uppenbara försök att radera ut bevisning och undgå avslöjande. EG måste av allt att döma ha lyckats ta sig hem obemärkt och dykt upp hel och ren nästa gång någon såg honom.

Det är lite mycket begärt av en ensam bärsärk. Syns det mig.
Håller med fullständigt. Sen ska vi inte glömma den psykiska biten, det är säkerligen inte enkelt att planera och utföra en sådan här sak. Måste vara en otrolig press, och det reder inte en grabb i början på 20-års åldern ut själv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nää, mördar du din fru hemma i ert gemensamma kök och man mot all förmodan skulle finna DNA från dig - i köket, så lär väl just den DNA-träffen inte imponera på rätten. Får man hoppas.

Nej det går inte att någon binds till ett brott genom DNA på en brottsplats endast och vad det är för DNA vill Nemec inte säga. Rörlig DNA är väl inte det mest graverande.

Ingen aning vad som hittats men frågan idag är om inte det är IT-forensiken växer snabbast och MGM har såklart fått lämna ifrån sig all teknik.
Senast redigerad av suh-dude 2017-09-20 kl. 08:37.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Svågern André verkar ha en båt som man kunde köra till Borensberg med. Eller annan lämplig plats:

https://m.blocket.se/jonkoping/Ryds_485_dl_75094148.htm
Vi kan nog avfärda att Edvin kom dit med båt.
Citera
2017-09-20, 08:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Håller med fullständigt. Sen ska vi inte glömma den psykiska biten, det är säkerligen inte enkelt att planera och utföra en sådan här sak. Måste vara en otrolig press, och det reder inte en grabb i början på 20-års åldern ut själv.

Förmodligen inte, nej.
Citera
2017-09-20, 08:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vi kan nog avfärda att Edvin kom dit med båt.

Något ssk. du tänker på? Förutom att det blir annat färdsätt en bit.
Citera
2017-09-20, 08:51
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Något ssk. du tänker på? Förutom att det blir annat färdsätt en bit.
Du menar alltså att Edvin skulle ha slussat i Göta kanal, hyrt en bil i närområdet för att ta sig till Mantorp och sedan slussat tillbaka hem?

Inte omöjligt men otroligt långsökt. Fast det skulle förklara varför pengarna togs ut i Borensberg, där man kan ställa en båt.
Citera
2017-09-20, 08:53
Avslutad
Polisen lär kunna se väldigt mycket på hans digitala liv, något säger mig att han inte agerat allt för smart på den fronten, tex skaffat sig en extra mobil med anonymt kontantkort, eller använt kontanter istället för kreditkort när han köpte tejpen.
Om han nu gjort det så är ju även mordet mycket väl planerat vilket jag har svårt att tro av en sån ung kille, något spårade ur väldigt snabbt tror jag iaf.
Vad detta berodde på kanske är svårare att komma på, den tekniska bevisningen lär visa varför det spårade ur.
Kanske är det fler GM inblandade, men något säger mig att denna killen ville ha pengarna själv.
Citera
2017-09-20, 09:25
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men om det nu stämmer att han har en hjärntumör är det knappast missbruk som är orsaken däremot kan en hjärntumör leda till både personlighetsförändringar, hallucinationer etc och naturligtvis depression.

...som kan leda till psykos-liknande tillstånd pga depression (kom ihåg att han hittades på psyk när han varit försvunnen) som leder till mediciner som ihop med alkohol kan få vem som helst att flippa.

Sen ska man komma ihåg att mediciner bara lindrar - inte botar psykiska sjukdomar.
Senast redigerad av cateatdog 2017-09-20 kl. 09:31.
Citera
2017-09-20, 09:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Du menar alltså att Edvin skulle ha slussat i Göta kanal, hyrt en bil i närområdet för att ta sig till Mantorp och sedan slussat tillbaka hem?

Inte omöjligt men otroligt långsökt. Fast det skulle förklara varför pengarna togs ut i Borensberg, där man kan ställa en båt.

Jag tänkte han/de kunde lägga till varhelst det passar dem bäst och att en bil ev. fanns parkerad där från dagen innan...

Men jag känner inte kustlinjen däruppe.

Om man tänker i termer av den där halvvätternrundan och ponerar att det åkts i två bilar dit men i en hem så får man ett scenario där en bil måste hämtas, vilket tar två personer i anspråk, om inte någon vill åka kommunalt eller cykla. Då har man en tankefigur för ett schematiskt logistiskt scenario där en båttur kanske känns rimlig.

Resten är vad man kan få ihop. EG:s far har också båt, men möjligen i Bohuslän.

Jag kan f.ö. inte låta bli att slås av hur goa och vanliga den större familjen generellt förefaller vara om man googlar runt lite. Det synbart mer osäkra kortet är väl då ev. just EG, som möjligen fått en del törnar på vägen.

Att han flippar ut eller ännu hellre blir indragen i ngt vansinningt av ngn kompis är väl inte otänkbart, men på gränsen till. Möjligen borde man fundera mer i riktning av ngn situation (ekonomisk, social, olyckshändelse) som gått snabbt och överraskande helt överstyr och lett till en desperat lösning på en förtvivlad sits. Om EG är inblandad.

Håller inte för helt otroligt att han kan ha blivit snärjd av ngn annan dumskalle som måst lösa sina ekonomiska problem. Der lär ju komma fram ganska snart i så fall.
Citera
2017-09-20, 09:45
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Varför skulle han fly. Han är säkert topsad för att uteslutas. Han har ju ännu inte delgetts misstanke om inblandning.

Skämtar du? Han är ju häktad på sannolika skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in