Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Du menar alltså att Edvin skulle ha slussat i Göta kanal, hyrt en bil i närområdet för att ta sig till Mantorp och sedan slussat tillbaka hem?
Inte omöjligt men otroligt långsökt. Fast det skulle förklara varför pengarna togs ut i Borensberg, där man kan ställa en båt.
Jag tänkte han/de kunde lägga till varhelst det passar dem bäst och att en bil ev. fanns parkerad där från dagen innan...
Men jag känner inte kustlinjen däruppe.
Om man tänker i termer av den där halvvätternrundan och ponerar att det åkts i två bilar dit men i en hem så får man ett scenario där en bil måste hämtas, vilket tar två personer i anspråk, om inte någon vill åka kommunalt eller cykla. Då har man en tankefigur för ett schematiskt logistiskt scenario där en båttur kanske känns rimlig.
Resten är vad man kan få ihop. EG:s far har också båt, men möjligen i Bohuslän.
Jag kan f.ö. inte låta bli att slås av hur goa och vanliga den större familjen generellt förefaller vara om man googlar runt lite. Det synbart mer osäkra kortet är väl då ev. just EG, som möjligen fått en del törnar på vägen.
Att han flippar ut eller ännu hellre blir indragen i ngt vansinningt av ngn kompis är väl inte otänkbart, men på gränsen till. Möjligen borde man fundera mer i riktning av ngn situation (ekonomisk, social, olyckshändelse) som gått snabbt och överraskande helt överstyr och lett till en desperat lösning på en förtvivlad sits. Om EG är inblandad.
Håller inte för helt otroligt att han kan ha blivit snärjd av ngn annan dumskalle som måst lösa sina ekonomiska problem. Der lär ju komma fram ganska snart i så fall.