2017-09-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Aja, jag erkänner att jag kom snett med diskussionen. Ni sjöng efter förlust för att spelarna hade gjort det bra, vi sjöng inte i Malmö av den anledningen.

Det var inte helt rätt att jämföra då ni inte stod för en brakförlust hemma mot MFF nej, men det är inte heller rätt att säga att vi sjöng nere i Malmö för att hylla spelarnas insats. Liktväl är det stöttning i motgång i båda fallen, om än på olika premisser.

Jag släpper det nu iaf, väl mött på söndag!
Får vi sång efter 0-4 i baken då med?
Citera
2017-09-19, 16:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Får vi sång efter 0-4 i baken då med?

Säg såhär: om något av lagen är på väg att vinna bör "Bright side" sjungas av någon av klackarna. Och då inte nödvändigtvis av den klack som är på väg att vinna.

Att ni med all förmodan bör/ska/kommer vinna med 4-0 är dock en diskussion för huvudtråden
Citera
2017-09-19, 19:20
Medlem
FiffelMonas avatar
Verkar va bra drag i borås. Siffra?
Citera
2017-09-19, 19:54
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Verkar va bra drag i borås. Siffra?

7400 tyckte jag att jag såg, men Ellos redovisar sålda biljetter som alla vet, det är knappast över 6000
om ens det.
Citera
2017-09-19, 20:56
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
7400 tyckte jag att jag såg, men Ellos redovisar sålda biljetter som alla vet, det är knappast över 6000
om ens det.
Enda laget som gör det i Allsvenskan väl? Borde inte vara tillåtet.

Varför hade elfsborg en ful OH och sen ingen klack? Bojkott?
Citera
2017-09-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag tycker att det var starkt gjort av Hammarbys fans att stanna kvar och sjunga om de nu blev kvarhållna för att MFFs folk skulle få gå i säkerhet. Tyck lite synd om dem. De hade en jävla massa timmar kvar innan de var hemma. De som åkte buss tillbaka till Stockholm skulle köra genom mörka Småland i just mörker. Dessutom hade deras lag åkt på torsk.

Att ett lags supportrar står kvar och sjunger efter en förlust är väl det minsta problemet med svenska supportrar just nu?

MFF gjorde detta för ett antal säsonger sen. Då de blev förlust mot Häcken med 0-3.
Dock var de inte fokus på spelet på plan utan mer som en pik mot spelarna att dom inte kä.pade tillräckligt.
Citera
2017-09-20, 14:18
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Vi hade en klack. Men att det är ovanligt få på läktarna (verkligen inte bara klacken) nu beror på att vi gör vår sämsta säsong sedan vi spelade på ryavallen och var ett lag som varje år kämpade för allsvenskt kontrakt, i kombination med en utbredd besvikelse på det mesta inom klubben. Får hoppas att folk börjar gå på matcher snart igen, spelet mot Djurgården var ju trots allt helt okej.

Håller inte med om OH:n, fint tifo.
Citera
2017-09-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

"Heja di gule", har YF hittat ett till friebdship med något Skånelag?
Citera
2017-09-20, 16:35
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
What? Di gule är ju IFK Malmö!
Citera
2017-09-20, 21:31
Medlem
Äntligen en match med grym stämning på hemmaplan.
Stämningen efter att ifk gör 0-1 och kvarten minuter framåt är riktigt tung, möjligtvis säsongens bästa.

Att vi drar över 20k idag är faktiskt rätt löjligt sett till form, omgång och tabelläge.
Citera
2017-09-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
What? Di gule är ju IFK Malmö!
Sarkasm kan vara svårt att tyda i text. För mig är det bara skånska lag som sjunger och skriver "di blåe/röe".
Citera
2017-09-20, 22:20
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch

Heif,Norrköping och ellos i en enand front. Tänke dig! vilket gäng! dom hade dominerat svensk läktarkultur tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in