2017-09-20, 22:27
Medlem
erikp121s avatar
Skön seger och fantastisk koreografi ikväll.

Nu vankas det storförlust mot guldjagande djurgårdens på söndag, tur att man inte har biljett så man slipper se skiten.
Citera
2017-09-20, 22:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Äntligen en match med grym stämning på hemmaplan.
Stämningen efter att ifk gör 0-1 och kvarten minuter framåt är riktigt tung, möjligtvis säsongens bästa.

Att vi drar över 20k idag är faktiskt rätt löjligt sett till form, omgång och tabelläge.

Haha och jag tyckte det var sömnigt för att vara ett "hatmöte" som gbg ändå är. Kan bero på att jag satt på den delen av norra övre där det var minst folk. Men håller med om att draget typ var som bäst efter 0-1 faktiskt.

Kan ju störa mig på folk som romantiserar stämningen på Söderstadion till förbannelse, men undrar fan inte om den här matchen hade varit som klippt och skuren för den arenan. Höst, mörker, vardag, regn, stor motståndare och vändning till seger. För mig den perfekta typen av match, då ska arenan bara koka, oavsett tabelläge.

Hörde inte så mycket av gbg faktiskt, men det berodde nog mest på min position samt att man inte var så många på plats. Trumman hörde jag mest, vilket inte skulle förvåna mig om vice versa gällde för dem.
Citera
2017-09-20, 22:39
Medlem
Julinhos avatar
Minns en tid när man garvade åt våra tifon. Styrkebesked att langa ett av supportersveriges fetaste tifon för i år när dessutom två derbyn ligger med två veckors mellanrum.

Fan vad nice med vardagsmatch igen. Äntligen bra drag. Var fanimej inte igår.
Citera
2017-09-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Haha och jag tyckte det var sömnigt för att vara ett "hatmöte" som gbg ändå är. Kan bero på att jag satt på den delen av norra övre där det var minst folk. Men håller med om att draget typ var som bäst efter 0-1 faktiskt.

Kan ju störa mig på folk som romantiserar stämningen på Söderstadion till förbannelse, men undrar fan inte om den här matchen hade varit som klippt och skuren för den arenan. Höst, mörker, vardag, regn, stor motståndare och vändning till seger. För mig den perfekta typen av match, då ska arenan bara koka, oavsett tabelläge.

Hörde inte så mycket av gbg faktiskt, men det berodde nog mest på min position samt att man inte var så många på plats. Trumman hörde jag mest, vilket inte skulle förvåna mig om vice versa gällde för dem.
Ja alltså, överlag var stämningen okej men trycket från 0-1 i 54'e till 2-1 i 61'a och framåt var det kokande och det är något jag saknat på sistone på rymdskeppet och det är det jag hoppas vi kan ta med oss på söndag.

Angående det andra stycket så var det just det jag sa till polaren när vi gick förbi Söderstadion, en match perfekt för tidernas bästa arena.
Citera
2017-09-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Äntligen en match med grym stämning på hemmaplan.
Stämningen efter att ifk gör 0-1 och kvarten minuter framåt är riktigt tung, möjligtvis säsongens bästa.

Att vi drar över 20k idag är faktiskt rätt löjligt sett till form, omgång och tabelläge.

Tyckte det var lite tomt på Leksands hemmapremiär men de här förklarade saken.

Grattis till båda segrarna idag .
Citera
2017-09-20, 22:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891

Nu förstår jag inte, ska det finnas någon koppling mellan Leksand och Bajen? Om det gör det, varför är det ingen som har påpekat det tidigare?

Citera
2017-09-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nu förstår jag inte, ska det finnas någon koppling mellan Leksand och Bajen? Om det gör det, varför är det ingen som har påpekat det tidigare?

Brukar påpeka det då och då så ni inte glömmer bort det .
Citera
2017-09-20, 22:55
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891

Tack! Vi ligger i på alla fronter.

Sjukt kul också med Leksand + Bajen, blir liksom aldrig urvattnat alls, känns alltid nytt!
Citera
2017-09-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Tack! Vi ligger i på alla fronter.

Sjukt kul också med Leksand + Bajen, blir liksom aldrig urvattnat alls, känns alltid nytt!

Håller helt med! "Passion oavsett division".
Citera
2017-09-20, 23:31
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Sarkasm kan vara svårt att tyda i text. För mig är det bara skånska lag som sjunger och skriver "di blåe/röe".
En och annan skvätt ironi kan även vara svårt ibland att tyda i text.
Citera
2017-09-21, 19:23
Medlem
Hugg då, Malmö!

https://twitter.com/DKristoffersson/status/910915908079689728
Citera
2017-09-21, 19:45
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Minns en tid när man garvade åt våra tifon. Styrkebesked att langa ett av supportersveriges fetaste tifon för i år när dessutom två derbyn ligger med två veckors mellanrum.

Fan vad nice med vardagsmatch igen. Äntligen bra drag. Var fanimej inte igår.
Japp, det fanns en tid man skrattade åt era tifon. Enorm skillnad nu, och levererar bäst på den fronten, det får man faktiskt ge er. Kaos och pyro håller jag oss högst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in