Citat:
Ursprungligen postat av
JackSm1th
Måste inte roten av hårstrået sitta kvar då?
Men man kan tänka sig att offren har kämpat rejält och kanske klöst gärningsmannen?
Är det inte bättre att vänta på fupen i stället för o gissa när det gäller just den biten?
Om kungen daskar av två eller tre gånger må ju vara intressant att få veta, men att gissa om det – och än hellre om unge herrn EG:s kroppsliga avsöndringar på en gård i Mantorpstrakterna – när det då uppges finnas dokumenterat av någon med försäkran om ett senare offentliggörande, det har jag lite svårt att leva mig in i. När det inte för något som helst framåt.
Det framstår ju i bästa fall som ngt slags dimridå.
Om polisen försäkrar oss om att spåret finns så gör det väl det, åtminstone till dess det visar sig att EG aldrig varit där. Det går ju från vår sida i alla händelser inte göra mycket åt just den saken.
Det viktiga är ju om EG är skyldig eller vet vem som är det. Sånt kommer i allmänhet fram i ett sånt här fall, för allas bästa, inte minst EG:s.
Ouppklarade mord är inte ens bra i tv-deckare, och ännu värre i verkligheten. Sanningen kommer komma fram.
Tillägg: Känn dig förresten inte personligt träffad, jag ledsnade mer på ett oändligt gnatande på den punkten, som du kanske själv inte lagt märke till. Inte illa ment alltså!