2017-09-19, 15:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueGrit
Enligt ett rykte så var det ett tips från en anonym person i Mjölby om den omtalade raggarbilen som ledde till att polisen kunde lokalisera MGM. Det sägs att bilen cirkulerat länge kring Mantorp och även att MGM handlat en hel del på City Gross i Mantorp.

Då tror jag mer på vad åklagaren sagt, eftersom hon inte får fara med osanning. Hon säger att det inte var genom ett tips som EG dök upp i utredningen, utan det var genom inköp av tejpen och att hans DNA efter topsning matchade DNA på brottsplatsen.

Vad kommer ditt rykte ifrån?
Citera
2017-09-19, 15:41
Medlem
Citat:
Enligt ett rykte så var det ett tips från en anonym person i Mjölby om den omtalade raggarbilen som ledde till att polisen kunde lokalisera MGM. Det sägs att bilen cirkulerat länge kring Mantorp och även att MGM handlat en hel del på City Gross i Mantorp.

Det ryktet kan vi ta död på här och nu eftersom polisen sagt att det inte var något tips som ledde till mgm. Dessutom har polisen inte kunnat lokalisera den eftersökta bilen.

Hörde av en kollega att tejpen kom från en gulf-mack i Mantorp. Om det stämmer så är det katastrofalt dåligt av polisen. Då gulfmacken är den affär som är närmast brottsplatsen.
Citera
2017-09-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Då tror jag mer på vad åklagaren sagt, eftersom hon inte får fara med osanning. Hon säger att det inte var genom ett tips som EG dök upp i utredningen, utan det var genom inköp av tejpen och att hans DNA efter topsning matchade DNA på brottsplatsen.

Vad kommer ditt rykte ifrån?

Eftersom han var ostraffad så hade dom ju knappast hans DNA profil innan. Men köpet av tejpen kan ju mycket riktigt ha lett dom på rätt spår. Har enbart hört rykten som sagt...
Citera
2017-09-19, 15:46
Medlem
Tryckkokarens avatar
Nytt PM, lite redigerat av mig.

Citat:
Mgm sambos koppling till BO
Hej! Jag såg att någon har skrivit att BO var Ed*ins sambos mormor och morfar. Om det stämmer vet jag inte (kanske är sambon släkt med dom men på ett annat sätt?). Men verkar som att fler än mig sitter på infon om att det kanske skulle vara så. Dessutom så är sambon + familj från huskvarnahållet om jag minns rätt. Huskvarna ligger mycket närmare Mantorp än vad Mullsjö gör.. så kan vara släktingar till MGM sambo. Detta skulle förklara en hel del i hur han visste vart dom bodde, att dom hade pengar osv. Någon som kan får gärna gräva mer i detta.
Citera
2017-09-19, 15:47
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Eftersom han var ostraffad så hade dom ju knappast hans DNA profil innan. Men köpet av tejpen kan ju mycket riktigt ha lett dom på rätt spår. Har enbart hört rykten som sagt...
Han var på förhör innan gripandet angående det här ärendet. Han lämnade DNA då.
Citera
2017-09-19, 15:49
Medlem
Citat:

De har ju säkrat DNA från brottsplatsen sedan tidigare. Tejpköpet ledde polisen till 13(?) köpare av tejpen. Alla toppsades, 1 träff. Krävs inga tips om polisen gör sitt jobb.
Citera
2017-09-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Han var på förhör innan gripandet angående det här ärendet. Han lämnade DNA då.

Var har du fått den infon ifrån?
Citera
2017-09-19, 15:53
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Var har du fått den infon ifrån?
Står i Corren idag.

Citat:
Polisen kom fram till att 24-åringen köpt just de två aktuella tejperna. I onsdags i förra veckan, den 13 september, ledde det till att 24-åringen förhördes en första gång. I samband med förhöret fick han även lämna dna-prov. Det visade sig ge utdelning.
Citera
2017-09-19, 16:04
Medlem
Citat:
Står i Corren idag.

Ser man på! Då så, rykten är ju alltid rykten!
Citera
2017-09-19, 16:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Står i Corren idag.

Det går i alla fall undan när de sätter igång. Fast det är väl NFC som är snabba först då.
Citera
2017-09-19, 16:05
Medlem
cateatdogs avatar
Hitta en intressant person men undrar om man kan söka upp domar via namn i något register?

antar att det inte är så enkelt men har varken årtal eller ort.

edit: förstår att man inte kan få ut uppgifter från enbart ett namn men finns det sökfunktioner för olika brott ...hur börjar man gräva om man enbart har ett namn och vet att människan suttit inne en längre tid?
Senast redigerad av cateatdog 2017-09-19 kl. 17:05.
Citera
2017-09-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senicen
Hm, var har det kommit ifrån

Detta finns ingen som helst substans i, lägg ner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in