Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Sophie, du skriver om intellektuell, empatisk kapacitet och presenter som ett uttryck för att du tycker synd om barnen. Att tycka synd om ngn är att upphöja sig själv och inget annat för att känna självgodhet bananernas svenska varumärke. Och dessa barn behöver äckliga du? Att hjälpa andra däremot är ädelt om du känner för det så sätt igång nu istället för att häcka här med din självgodhet "tycka synd om" mantra och inte första gången du dyker upp lägligt för dej. Du är varken sämre eller bättre än andra bara olika så kom ned och visa action eller ej, ok.
I dramat kan han inte ha agerat själv för att sedan återgå till vardagen. Dramat i Idre säger mej att det inte är lätt att få ngn fälld idag. Idre mannen ringde direkt efter mordet till sin mamma och fick hjälp att stå ut med sig själv. Vem vet mer om Svanen efter dramat?
Bra inlägg, jag håller med dig. Jag är trött på godhetsknarkarnas små pekpinnar här och där i olika trådar.
Visst är det synd och tråkigt för alla misstänkta gärningsmäns/kvinnors barn och anhöriga som drabbas helt oskyldigt av skammen. men det är till syvende och sist MGMs EGNA ANSVAR att inte uppföra sig/begå brott och därigenom utsätta sina barn/anhöriga för detta!
Tyvärr så är det dock sant att MGMs anhöriga mycket sällan får något stöd och hjälp av samhället, snarare så förstärks skamkänslan av dessa godhetsknarkare som verkar drabbas av masspsykos och med köbildning ska hjälpa brottsoffrens anhöriga. Under en förtäckt nyfikenhet!!
Vad jag läst om MGM "Svanen" i denna tråd så höll jag med om att det verkade osannolikt att han utfört detta helt ensam, jag började fundera över om han lurats till att vara/agera som en slags målvakt fast lite omedvetet. Men sedan skrev någon att BOs skulle vara morföräldrar till Svanens sambo

.
Är det sant, så kan nog Svanen vara ensam MGM, och att våldet och dådet i sin helhet beror på någon hämnd för någon oförätt. Pengarna blev bara som grädde på moset.......