2017-09-19, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tror han sa upp sig från jobbet för att han då hade fått tag i cash och inte direkt såg någon anledning att fortsätta jobba.

Kan någon bekräfta att han är svagbegåvad eller riktigt korttänkt? 20 000 kr på fickan är ju gött i några dagar, sen är de väck. Nu vet jag ju inte om summan stämmer, men uttagsautomater har ju limits, så summan är rimlig. Kollar man Facebook så verkar han helt orimlig som gärningsperson, nästan okapabel.
Citera
2017-09-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Kan någon bekräfta att han är svagbegåvad eller riktigt korttänkt? 20 000 kr på fickan är ju gött i några dagar, sen är de väck. Nu vet jag ju inte om summan stämmer, men uttagsautomater har ju limits, så summan är rimlig. Kollar man Facebook så verkar han helt orimlig som gärningsperson, nästan okapabel.

Han kanske fick tag i mer pengar från huset?
Ja på ett sätt är det helt orimligt, han är ostraffad och småbarnspappa och SER inte farlig ut. Tycker dock han ser obehaglig ut på fotot hans sambo lagt upp där han har bebisen i famnen och kollar mot kameran. Lite Ida Johansson-mördade vibb.
Men det känns som att något fattas i historien faktiskt.
Citera
2017-09-19, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Jag tror på svett/saliv/hudceller på tejpen. Han kanske använde tänderna när han skulle kapa tejpen?

Hårstrån kan säkerligen fastna ganska lätt på tejpen också.
Citera
2017-09-19, 09:05
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan det inte vara så att EG skulle utföra ett rån som urartade och blev ett rånmord MEN att han har sadistiska fantasier och passade på att göra lite sjuka saker?

Hoppas de utreder vad han hade för sig när han var försvunnen i april 2014. Det känns som att han kan ha gjort liknande saker förr om han utfört detta extremt grova brott.

Tror han sa upp sig från jobbet för att han då hade fått tag i cash och inte direkt såg någon anledning att fortsätta jobba.
Det där har jag funderat på också. Det är väldigt troligt att han levde ut sina sjuka fantasier och spårade ur fullständigt.

Fast GM lyckades ju inte få ut så mycket pengar. Kanske hade paret kontanter hemma.
Citera
2017-09-19, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Är inte det mest troliga att Edvin lånat sin fars pontiac från 83?

Förutsatt att den är grön alltså.

Pappans Pontiac trans Am är reggad som röd.
Citera
2017-09-19, 09:29
Medlem
Vet inte om polisen letar jänkare rent generellt men kompisens syrra har en impala 65 grön, och hon har blivit hörd om fallet
Citera
2017-09-19, 09:39
Medlem
Troians avatar
Man kan ju också tänka sig att något fastnat på tejpen, och att man på detta något i sin tur funnit DNA.
Citera
2017-09-19, 10:05
Medlem
Jag känner varken MGM eller BO. Men vi får alla tänka på att det finns oskyldiga barn och anhöriga i en liten ort som far väldigt illa av att deras pappa är häktad. Ni kan säkert tänka er hur dåligt dessa små barn mår. Adressen framgår flera gånger i tråden. Kanske kan det vara en idé att skicka en leksak, en peng till fredagsmys i ett kuvert eller ett plagg till barnen. Bara en tanke som jag tror skulle glädja små barnahjärtan. Vi lever i en hård värld och ännu är ingen dömd.
Citera
2017-09-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieSophie
Jag känner varken MGM eller BO. Men vi får alla tänka på att det finns oskyldiga barn och anhöriga i en liten ort som far väldigt illa av att deras pappa är häktad. Ni kan säkert tänka er hur dåligt dessa små barn mår. Adressen framgår flera gånger i tråden. Kanske kan det vara en idé att skicka en leksak, en peng till fredagsmys i ett kuvert eller ett plagg till barnen. Bara en tanke som jag tror skulle glädja små barnahjärtan. Vi lever i en hård värld och ännu är ingen dömd.

Tanken är ju helt underbar, men som du skriver så är barnen små....... MEN paret Lokanders barn är ej små, det var dessutom dottern som fann sina föräldrar hur tror du hon/de mår, man kanske skall tänka innan man handlar, samhället skall väl inte ställa upp på allt och alla.

Jag tycker fruktansvärt synd om MGM barn, tur att han åkte fast, vad hade han gjort nästa gång, kanske givit sig på barnen...... om det nu är han som är skyldig.
Citera
2017-09-19, 10:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Tror du mamman/anhöriga där har tid o lust att fundera på om de vågar öppna paket skickade till barnen till en bestialisk dubbelmördare?
Citera
2017-09-19, 10:40
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:

Herregud! fredagsmys...
Låter fint, stackars små barn..
Men det finns andra barn också, dom som inte har kvar sina föräldrar alls, där kan du starta insamling, säg till när du fixat.
Vi lever i en sjuk värld som sagt!
Citera
2017-09-19, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tror du mamman/anhöriga där har tid o lust att fundera på om de vågar öppna paket skickade till barnen till en bestialisk dubbelmördare?

Han är inte dömd och tills dess motsatsen är bevisad är han oskyldig. Att resonera så som du gör säger mer om dig än om hans anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in