2017-09-19, 01:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vem äger bilen idag?

Läs tråden.
Citera
2017-09-19, 01:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Har du problem eller?
Att det finns en Lekander i G-svans krets är inte att förringa. Kan ju vara där motivet börjar. För jag köper inte att G-svanen satte sig i bilen ovh körde till random familj på landet utan motiv.

Nej, men du verkar ha problem med att fatta.

Jag har inte förringat att det finns en Lekander i MGMs krets.

Jag har bara talat om att det inte är den person som du pekat ut
som är FB vän med MGMs bror.
Senast redigerad av gloriouslife 2017-09-19 kl. 01:42.
Citera
2017-09-19, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nja, det ska nog vara P-O och en Pe* Holmst*öm (*=r), Säffle. Det är då rimligen en Cadillac 1960 eftersom han äger en sådan.
Men en annan skrivare uppgav nu att bilen är såld,( har det här avhandlats i tråden redan så har jag missat.) Eller finns den kvar i Säffle?
Citera
2017-09-19, 01:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Folk i tråden verkar avfärda uppgifterna om skadorna på kropparna bara för att de inte kommer från polisen. Klart som fan att inte polisen lämnar ut såna detaljer.
Uppgifterna kommer från snacket på byn, alla känner alla där. Och sonen som hittade offren jobbar på en bilrekond i en ort i omnejden, han har mått oerhört dåligt men ändå jobbat, och behövt snacka av sig.

Det finns kopplingar mellan MGM och offren och deras familj via trav, spel och arbete.

För övrigt tömdes offrens spritförråd i samband med dådet. Av nån jävla anledning.

Likaså uppgifterna om offrens vinst på travet och de flödande vattenkranarna, de kommer såklart inte från polisen utan från snacket på byn.

Det här är en extrem händelse sett till svenska mått. Fatta då i en liten by som Mantorp, detta är ju århundrades händelse där. Snacket går, såklart. Folk måste ventilera.

Bara för att folk i byn snackar betyder inte det att det folk går runt å sprider är så det ligger till. Att den som fann offren säger sanningen betvivlar jag inte. Men med djungeltrumman verkar det som att uppgifterna gått från avhuggna fingrar, avhuggna huvuden, och nu senast så har kropparna blivit styckade.

Är det styckning av kropparna som Sambon till dottern såg? Om inte, ja då avfärdar iallafall jag snacket på byn.
Senast redigerad av Netherworld 2017-09-19 kl. 02:01.
Citera
2017-09-19, 01:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men en annan skrivare uppgav nu att bilen är såld,( har det här avhandlats i tråden redan så har jag missat.) Eller finns den kvar i Säffle?
Minns verkligen inte. Står som ägare av en Cadillac idag, då kanske det var en annan modell på bilden.
Har letat kopplingar till släkten G men inte funnit något.

Nu hoppas jag verkligen att E lägger korten på bordet, så kanske vi får se fler gripanden i morgon.
Citera
2017-09-19, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Minns verkligen inte. Står som ägare av en Cadillac idag, då kanske det var en annan modell på bilden.
Har letat kopplingar till släkten G men inte funnit något.

Nu hoppas jag verkligen att E lägger korten på bordet, så kanske vi får se fler gripanden i morgon.
Tack- hoppas att polisen följer upp det här med den aktuella bilen som tidigare avhandlats/diskuterats i tråden , och att ägare som har rent mjöl i påsen lämnar uppgifter om deras bil varit utlånad, uthyrd -och kan ha använts av mördaren/mördarna de aktuella dagarna .
Citera
2017-09-19, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffens
Kanske en skitsak,

Och varför hon åkte dit hjälper tyvärr inte ett dugg i att lösa saker i mordutredningen.

Och det slänger du ur dig så här bara? Är du verkligen kvalificerad till att avgöra vad som är av vikt i en mordutredning?
Citera
2017-09-19, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffens
Oja hemskt för Dem! Dock måste man få spekulera i huruvida bilen som fanns där kan ha nått o göra med mordet/varför den fanns där och isf av vilken anledning

Om jag fattat det rätt så var det på Lördagen denna turkosa bil hade observerats. Det kan vara en legitim besökare och då är det konstigt att ingen hört av sig. Det kan vara någon som krattade manegen och då är det inte så konstigt att ingen hörts av.
Citera
2017-09-19, 03:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nja, nåt konstigt är det. Det gick inte att ta utdöda adelsnamn hursomhelst förrän under andra halvan av nittonhundratalet, och det finns mer än hundra levande Gyllensvaanar idag - alldeles för många för att kunna härstamma från någon som tog sig namnet när detta blev tillåtet. Den rimliga slutsatsen är att namnet har överlevt utan att adelsätten har gjort det, och att detta har att göra med det fideikommiss jag skrev om i min förra postning.

Men adliga är dagens Gyllensvaanar fullt klart i alla fall inte.

Fideikommiss kan genom arv lämnas till typ vem som helst som arvslämnaren själv bestämmer, det behöver inte vara en biologisk son......Det kan vara en oäkta son, eller bror/systerson etc. eller inte biosläkt alls. Men Fideikommissgivaren kan ex ställa som krav att den utsedde ska ta sig namnet Gyllensvaan......

Edit: " Gyllensvaan, som avled ogift 1787 på sin egendom Västanå slott vid Gränna, stiftade 1785 Västanå fideikommiss till förmån för en av sin systers sonsöner av adliga släkten Rosenquist af Åkershult och fideikommissinnehavarna skall bära namnet Gyllensvaan."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Gyllensvaan

(Jag kanske är 2:a på detta, har inte läst tråden längre än till ditt inlägg
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2017-09-19 kl. 03:21.
Citera
2017-09-19, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom

Enda kopplingen till området som jag sett är att någon i hans familj besökt Bergs slussar i Motala.

Från Bergs slussar till Borensberg är ju en av båtturerna på Göta Kanal. Om man är intresserad av slussar och det är man ju.
Citera
2017-09-19, 05:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fideikommiss kan genom arv lämnas till typ vem som helst som arvslämnaren själv bestämmer, det behöver inte vara en biologisk son......Det kan vara en oäkta son, eller bror/systerson etc. eller inte biosläkt alls. Men Fideikommissgivaren kan ex ställa som krav att den utsedde ska ta sig namnet Gyllensvaan......

Edit: " Gyllensvaan, som avled ogift 1787 på sin egendom Västanå slott vid Gränna, stiftade 1785 Västanå fideikommiss till förmån för en av sin systers sonsöner av adliga släkten Rosenquist af Åkershult och fideikommissinnehavarna skall bära namnet Gyllensvaan."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Gyllensvaan

(Jag kanske är 2:a på detta, har inte läst tråden längre än till ditt inlägg

Gyllensvaans syster Marie Cristina Svanhals gift Rosenquist hade sålt av en egendom för att hjälpa sin bror med skadeståndet. Som tack för detta bildades fideikomisset och hennes sonson Henrik ärvde Västanå och kunde kalla sig Gyllensvaan. Efter honom tog Henriks son Jon August Rq Gs över. Hans dotter Augusta gifte sig först med Erik von Otter som kunde kalla sig Gs. Eriks son Rolf von Otter Gs tog över efter Erik. Rolf var den siste fideikommisarien. Rolf grundade värdshuset "Gyllene Uttern". Fyndigt namn. Rolf är farfar till nuvarande ägaren Fredrik von Otter som inte får kalla sig Gs.
https://www.adelsvapen.com/genealogi/Gyllensvaan_nr_1969

Var MGM fått sitt efternamn från är jag inte klar över. Augustas andre man Bergström?
Citera
2017-09-19, 08:07
Medlem
Kan det inte vara så att EG skulle utföra ett rån som urartade och blev ett rånmord MEN att han har sadistiska fantasier och passade på att göra lite sjuka saker?

Hoppas de utreder vad han hade för sig när han var försvunnen i april 2014. Det känns som att han kan ha gjort liknande saker förr om han utfört detta extremt grova brott.

Tror han sa upp sig från jobbet för att han då hade fått tag i cash och inte direkt såg någon anledning att fortsätta jobba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in