2017-09-18, 17:29
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det har jag missat. Hur vet vi att han har styckat paret? Tänker du på uppgifter om avhuggna fingrar eller något annat?
Viktigt att skilja på utbildad kock och ngn som slafsar upp käk på stormatsal, vi har knappast sett ngt som tyder på ngn examen.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den misstänkte är av adlig börd.
Mnjhmn. Adliga ätten Gyllensvaan utdog med grundaren år 1787. Visserligen har efternamnet sedan - oklart för mig hur länge - varit kopplat till ett fideikommiss som ättgrundaren stiftade och testamenterade, men adelsätten har alltså varit utdöd i 230 år, och det är i vart fall för mig högst oklart vilken släktskap dagens levande Gyllensvaanar har med denne Fredrik Svanhals, adlad Gyllensvaan 1756, och död ogift 1786. Någon direkt härstamning från honom - och därigenom från ätten - kan det knappast vara fråga om.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Ursäkta jag har jobbat och hamnar efter lite här märker jag. Dessutom har jag påbörjat en ledig vecka nu så jag har vin-balle på det. Vart kommer dessa inlägg om styckning ifrån? Var dom styckade? Jag hittar inget konkret om det förutom inlägg här inne
Citera
2017-09-18, 17:30
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Helvete vad otippat endå när man kollar igenom hans facebookprofil. En riktigt rödtott-geek som som ger ett sken av att inte ens kunna göra en fluga illa ens.

Han som hade ihjäl Ida i Upplands Väsby såg inte heller direkt ut som en typisk vältränad torped med fyrkantig överkropp och tribal-tatueringar på armarna.
Citera
2017-09-18, 17:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Ätten dog ut på 1700-talet. Därför kan vem som helst tagit namnet efter det.
https://www.adelsvapen.com/genealogi/Gyllensvaan_nr_1969
Nja, nåt konstigt är det. Det gick inte att ta utdöda adelsnamn hursomhelst förrän under andra halvan av nittonhundratalet, och det finns mer än hundra levande Gyllensvaanar idag - alldeles för många för att kunna härstamma från någon som tog sig namnet när detta blev tillåtet. Den rimliga slutsatsen är att namnet har överlevt utan att adelsätten har gjort det, och att detta har att göra med det fideikommiss jag skrev om i min förra postning.

Men adliga är dagens Gyllensvaanar fullt klart i alla fall inte.
Citera
2017-09-18, 17:36
Medlem
Organisationen Missing People som hjälper polisen med att leta efter försvunna personer söker just nu efter en 20-årig man från Mullsjö. På sin Facebook-sida skriver Missing People att det är Edvin, 20 år, som man letar efter.
Han ska ha varit försvunnen från sitt hem sedan onsdagen den 30 april och dök då inte upp på arbetet. Även Edvins bil, en mörkblå Volvo, S70 med registreringsnummer FOU 563 söks. Edvin är 185 cm lång. Blond, korthårig och bär glasögon.

Torsdag middag: Mannen ska enligt uppift ha varit i kontakt med anhöriga.
Publicerad 30 apr. 2014 22:50

https://www.jnytt.se/article/forsvunnen-mullsjobo-soks-av-missing-people/
Citera
2017-09-18, 17:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ursäkta jag har jobbat och hamnar efter lite här märker jag. Dessutom har jag påbörjat en ledig vecka nu så jag har vin-balle på det. Vart kommer dessa inlägg om styckning ifrån? Var dom styckade? Jag hittar inget konkret om det förutom inlägg här inne

Hittar heller inga mediala uppgifter på styckning. Har vi att göra med en trådsanning?
Citera
2017-09-18, 17:39
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Helvete vad otippat endå när man kollar igenom hans facebookprofil. En riktigt rödtott-geek som som ger ett sken av att inte ens kunna göra en fluga illa ens.
Hade man ställt upp honom med 100 andra unga män och bett mig plocka ut den sadistiske dubbelmördaren hade jag nog valt honom sist av alla. Så jag tror fortfarande att det finns en pådrivande kumpan i bakgrunden.

Tycker uppgiften att hans släkting An*ré som cyklade Halvvättern är riktigt intressant. Då har vi ju en Svan från Mullsjö i krokarna den 11:e juni. Någon form av support hade han säkert också med sig hemifrån. Hans yrke inom Vattenfall kanske också är lite intressant.
Är inte vän med Ed*in på FB nu men väl med hans bröder.
Citera
2017-09-18, 17:44
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hade man ställt upp honom med 100 andra unga män och bett mig plocka ut den sadistiske dubbelmördaren hade jag nog valt honom sist av alla. Så jag tror fortfarande att det finns en pådrivande kumpan i bakgrunden.

Tycker uppgiften att hans släkting An*ré som cyklade Halvvättern är riktigt intressant. Då har vi ju en Svan från Mullsjö i krokarna den 11:e juni. Någon form av support hade han säkert också med sig hemifrån. Hans yrke inom Vattenfall kanske också är lite intressant.
Är inte vän med Ed*in på FB nu men väl med hans bröder.

Där har du fel, hade du frågat mig ovetandes om foton på mgm hade jag sagt. Mycket skum typ, håll dig borta.
Citera
2017-09-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nja, nåt konstigt är det. Det gick inte att ta utdöda adelsnamn hursomhelst förrän under andra halvan av nittonhundratalet, och det finns mer än hundra levande Gyllensvaanar idag - alldeles för många för att kunna härstamma från någon som tog sig namnet när detta blev tillåtet. Den rimliga slutsatsen är att namnet har överlevt utan att adelsätten har gjort det, och att detta har att göra med det fideikommiss jag skrev om i min förra postning.

Namnen Ed*in Au*ust som han heter förekommer som namn i ätten.
Citera
2017-09-18, 17:46
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Kopplingen till offren ska vara att MGM tidigare bott i Mjölbytrakten, spelat på trav, och tidigare jobbat på samma firma som någon i familjen Lekander.
Hans bror(?) Anton är FB-vän med en Lekander.
Citera
2017-09-18, 17:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Du har rätt och dina spekulationer på namnet framgent förefaller rimliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in