2017-09-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hur nära finns närmsta granne?
jag tänker att grannar måste ha reagerat, sett och hört.
Det var väl en fin sommarkväll-när folk sitter utomhus, barn springer kanske runt, hundar kanske finns hos grannar -hundar som reagerat på något konstigt sätt-börjat skälla el så-

Närmaste granne är en liten bit ifrån. Går att se på satelitkarta hur nära närmaste grannen är. Det är inte precis i närheten och för att ta sig dit åker man in på en grusväg bredvid offrens hus 30-40 meter innan om jag minns rätt
Senast redigerad av fluffens 2017-09-19 kl. 00:09.
Citera
2017-09-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Jo det har tagits upp ungefär 200 gånger tidigare...
Dock är Bug Run ett VW evenemang, INGA andra märken är välkomna..
Och jag har väldigt svårt att tro att någon skulle ta miste på en bubbla och en "raggarbil".

Dock så fanns det en bild på Tors FB sida där han sitter i baksätet på en öppen -60 tals jänkare.

Så förmodligen var det en bekant som hälsade på dagarna innan morden.
så- var den bilen grön då-
är det den bil som figurerar som raggarbils-mysteriet?
Skriv mera- har inte sett bilden.
Citera
2017-09-19, 00:03
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Aaaaa..... att jag inte tänkte så långt 🙈!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Jo det har tagits upp ungefär 200 gånger tidigare...
Dock är Bug Run ett VW evenemang, INGA andra märken är välkomna..
Och jag har väldigt svårt att tro att någon skulle ta miste på en bubbla och en "raggarbil".

Dock så fanns det en bild på Tors FB sida där han sitter i baksätet på en öppen -60 tals jänkare.

Så förmodligen var det en bekant som hälsade på dagarna innan morden.

Tack för svar. Jag försöker få ihop Mullsjö med Mantorp. Det verkar svårt. Ofta är det ju så att man begår brott i områden man har en anknytning till. Varför det är så behöver vi inte gå in på i nuläget.
Citera
2017-09-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Förstår såklart det, undrar bara vad som kan vara så hemligt, hon åkte hem tidigt från City Gross i Norrköping, sambon J*han var med henne, resten som hände sen vet vi redan.

Kanske en skitsak, men personen som gett mig den informationen och berättat saker vill troligtvis inte att jag skriver ut förmycket saker. Av olika anledningar.

Och varför hon åkte dit hjälper tyvärr inte ett dugg i att lösa saker i mordutredningen. Någon annan kommer säkert skriva framöver varför och den är inte svår att lista ut varför dottern åkte dit
Senast redigerad av fluffens 2017-09-19 kl. 00:08.
Citera
2017-09-19, 00:07
Medlem
Citat:
Hur nära finns närmsta granne?
jag tänker att grannar måste ha reagerat, sett och hört.
Det var väl en fin sommarkväll-när folk sitter utomhus, barn springer kanske runt, hundar kanske finns hos grannar -hundar som reagerat på något konstigt sätt-börjat skälla el så-

Alltså ställer det sig en bil hos det mördade paret så kommer inte grannarna märka av bilen. Finns väl 2-3 grannar som passerar offrens hus. Dem skulle väl se det om dem passera vid rätt tidpunkt och kika in vid offrens parkering.
Senast redigerad av fluffens 2017-09-19 kl. 00:15.
Citera
2017-09-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffens
Kanske en skitsak, men personen som gett mig den informationen och berättat hur saker vill troligtvis inte att jag skriver ut förmycket saker. Av olika anledningar.

Och varför hon åkte dit hjälper tyvärr inte ett dugg i att lösa saker i mordutredningen. Någon annan kommer säkert skriva framöver varför och den är inte svår att lista ut
Lekanders barn, kan vi lämna. Det är traumatiskt nog för dem.
Citera
2017-09-19, 00:11
Medlem
Citat:

Oja hemskt för Dem! Dock måste man få spekulera i huruvida bilen som fanns där kan ha nått o göra med mordet/varför den fanns där och isf av vilken anledning
Citera
2017-09-19, 00:14
Medlem
Browndawgs avatar
Ja men jag tycker ändå det är tydligt att åklagaren har på fötterna när man läser detta;

https://youtu.be/xfwZmqjhfA8

Edit; Öööh. Den där länken skulle inte hit. Förlåt. Men jag låter den vara kvar pga humorn.
Senast redigerad av Browndawg 2017-09-19 kl. 00:17.
Citera
2017-09-19, 00:15
Medlem
Citat:
Oja hemskt för Dem! Dock måste man få spekulera i huruvida bilen som fanns där kan ha nått o göra med mordet/varför den fanns där och isf av vilken anledning
ja vad har du kommit fram till- tror du att Lekander skulle köpa en raggarbil till någon anhörig, som gåva?
Citera
2017-09-19, 00:16
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Håller med, när jag ställde min fråga om "vad som kan va så hemligt" så menade jag inte att ifrågasätta C*arolin* och J*han, jag var bara nyfiken på om det fanns någon ledtråd att finna berörande varför hon åkte hem, ifall hon hade uppmärksammat något som kan kopplas till MGM.
Men vi lämnar det nu. Ifall det finns någon detalj där som är värd att snokas i så har vi ju skattefinansierade grävare som tar hand om det (och som säkert redan grävt upp allt som är av värde)
Citera
2017-09-19, 00:16
Medlem
Citat:
ja vad har du kommit fram till- tror du att Lekander skulle köpa en raggarbil till någon anhörig, som gåva?

Du känner sonen? Vad han haft för intressen genom åren?

Isf vet du nog vad han haft för slags intressen och tyvärr skulle jag inte se ett fel att antingen Thor köpte en bil eller till en väldigt nära anhörig.
Senast redigerad av fluffens 2017-09-19 kl. 00:22.
Citera
2017-09-19, 00:17
Medlem
Citat:
Du känner sonen? Vad han haft för intressen genom åren?

Nu borde han dock inte varit så jäkla dum utan att det helt enkelt var någon annan där. Men varför skulle då inte den andra trätt fram?
Senast redigerad av fluffens 2017-09-19 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in