2017-09-18, 20:26
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Just det jag skriver att dom följer varandra men hur ofta kollar man det? Det kommer varken upp notiser om något och då måste man verkligen gå in och kolla de man följer, vilket är alla artister du lagt till bl.a..

Använder man dator kan man ibland se en väns aktivitet, om nu vännen inte kör på dold aktivitet. Då kommer inget alls upp.
Jag tror det är vanligare att man inte delar saker offentligt på Spotify i varjefall inte aktiviteten.

Vem har lösen till Patriks konto tro som inte tillhör familjen? Och varför välja ett sånt namn? Det är något skumt, men vad, det lär visa sig...
Citera
2017-09-18, 20:30
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Använder man dator kan man ibland se en väns aktivitet, om nu vännen inte kör på dold aktivitet. Då kommer inget alls upp.
Jag tror det är vanligare att man inte delar saker offentligt på Spotify i varjefall inte aktiviteten.

Vem har lösen till Patriks konto tro som inte tillhör familjen? Och varför välja ett sånt namn? Det är något skumt, men vad, det lär visa sig...

Tror inte vi får någon förklaring, familjen har ju inte varit så sugna på att dela ut information tidigare. Jag gissar på hans brorsa som f ö är sjukt lik honom.
Citera
2017-09-18, 20:34
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tror inte vi får någon förklaring, familjen har ju inte varit så sugna på att dela ut information tidigare. Jag gissar på hans brorsa som f ö är sjukt lik honom.

Nej exakt. Håller med dig helt och fullt.
Citera
2017-09-18, 21:22
Medlem
Undrar om Patrik är så duktig så att han skulle ha kunnat stå framför kungen och spelat det där Tapto ,eller vad det heter?
Med sin Regaltip ?
Citera
2017-09-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Fan, hela den här storyn ger mig skavsår i hjärnan!

Ja, du är inte ensam om det.
Har läst tråden sen den startades.
Jag förstår inte föräldrarna som mörkar en massa saker, kan nästan tro att de inte vill ha hjälp.
Något som får mig att spekulera åt många olika håll.
Snacka om skavsår
Citera
2017-09-18, 22:13
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Nu tar jag ett beslut och skriver ut det i tråden. Det är inget märkbart spännande eller något och båda Patriks föräldrar har läst tidigt i morse men inte svarat. Jag vet att dom inte har någon skyldighet att rapportera något till oss, men samtidigt känns det som tipsen man lämnar kanske inte är något värt då man inte får något gensvar.

Patriks spotifykonto har bytt namn. Han heter numer Regaltip och är en slags trumpinne. Hans bild är även den borttagen. Om det är han, förtäljer inte historien, men samtidigt kan jag inte förstå varför någon skulle gå in och byta namn åt honom heller.

Är det så att Patrik lever och inte vill bli förknippad med sitt högt googlade namn, då vi alla vet att han levde för musiken. Jag antar att Spotify är ett måste för honom.

Ni får göra eran egen tolkning av den lilla infon jag hade.

Tack för informationen!
Hur kom du på tanken, att Patriks konto bytt namn?
Det kanske finns en Facebooksida under namnet "Regaltip...."
Det var bra framforskat, men jag gissar fortfarande på, att Patrik inte är i livet!
Citera
2017-09-18, 22:16
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Undrar om Patrik är så duktig så att han skulle ha kunnat stå framför kungen och spelat det där Tapto ,eller vad det heter?
Med sin Regaltip ?

Det är ingen, som står framför kungen och "spelar" tapto!
Tapto är en signal i det militära!
Citera
2017-09-18, 22:49
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är ingen, som står framför kungen och "spelar" tapto!
Tapto är en signal i det militära!

Jo, det är det visserligen. Men jag var i Stockholm på nationaldagen 2009 och då spelade Arméns Musikkår "Arméns stora tapto" framför slottet. Så jag tror nog kungen tittade den gången i alla fall, det är möjligt att de avslutar med den varje år.
Citera
2017-09-18, 23:44
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jo, det är det visserligen. Men jag var i Stockholm på nationaldagen 2009 och då spelade Arméns Musikkår "Arméns stora tapto" framför slottet. Så jag tror nog kungen tittade den gången i alla fall, det är möjligt att de avslutar med den varje år.

Det kan inte ha varit samma "typ av tapto," som används i det militära.
Det var säkert ett stycke, som bara heter "Arméns stora tapto!"
I annat fall förlorar det sin funktion.

Hur som helst vore et inte legitimt för Patrik, att stämma upp i något "Tapto" för kungen!
Senast redigerad av NinaBe 2017-09-18 kl. 23:46.
Citera
2017-09-18, 23:51
Medlem
Jo men de gör en taptosignal i slutet på framträdandet. , efter att kungen tillfrågats om kvällen är till ända,har du aldrig sett det framträdandet Nina ?
Det genomförs varje år.
Och jag tror faktiskt Patrik hade fixat att använda slagverken i den arme'kåren utan problem.Han verkar vara jãtteduktig.
Senast redigerad av evaveva 2017-09-19 kl. 00:01.
Citera
2017-09-19, 01:09
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jo men de gör en taptosignal i slutet på framträdandet. , efter att kungen tillfrågats om kvällen är till ända,har du aldrig sett det framträdandet Nina ?
Det genomförs varje år.
Och jag tror faktiskt Patrik hade fixat att använda slagverken i den arme'kåren utan problem.Han verkar vara jãtteduktig.

Jag vet, att Du tycker, att Patrik verkar vara jätteduktig!
Utan, att Du känner honom och bara hört någon sekvens i ett Youtubeframträdande.
På så vaga grunder anställs han inte i Arméns musikkår hur gärna Du än vill det!
Det finns många jätteduktiga musiker med många år av yrkesmässig erfarenhet, som inte äger tillträde till Arméns musikkår.

Jag argumenterar inte vidare i ämnet!
Senast redigerad av NinaBe 2017-09-19 kl. 01:44.
Citera
2017-09-19, 02:11
Medlem
yessyys avatar
Citat:

Förut hade Spotify 1 huvudkonto dit alla loggade in. Där skapade man sina listor och hade på sina mobiler, surfplattor etc.

Nu har man ett huvudkonto (ett betalande) där alla familjemedlemmar har en egen inloggning med eget lösen. Jag har ingen koll på vad mina barn har för inloggning, men däremot så kan jag ta bort deras konto (ser bara deras namn och mail) och den musik de inte delar offentligt med mig ser jag inte även om jag följer dom.

Min familj har fortfarande gemensamt konto med gemensam inloggning. Ett huvudkonto alltså. Vi kan se allas listor och redigera dem hursom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in