2017-09-18, 21:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast ÄR det verkligen det? Det enda jag kan hitta på Youtube i alla fall är teamet från National Geographic som fick vara med vid jungfrufärden. Men då dök han bara rakt ner och upp igen i hamnen. Den norska komikerduon fick endast komma ner i båten vid kaj. Kan du länka till någon journalist som har fått följa med ut och köra under vatten på öppet hav?
Har det någon betydelse? Gissar på PM kollade upp KW och fann henne attraktiv. PM kan säkert gillat att tala med henne i telefon om det nu skedde eller så blev PM attraherad när de träffades.
Inte omöjligt att han tolkade hennes vilja att åka med honom ut i ubåten som ett tecken på intresse från hennes sida. När det sedan inte visade sig stämma så blev det handgemäng och PM dödade henne, uppsåtligt eller av våda.

Dock tyder styckningen som PM gjort sig skyldig till något som skett och som PM ville dölja.
Jag gissar på ett sexuellt övergrepp med påföljande mord/dråp.

När PM väl insett vad han gjort så försökte han dölja spåren, sen har han ljugit sig allt djupare ned i avgrunden.
Senast redigerad av Sonnenwende 2017-09-18 kl. 21:50.
Citera
2017-09-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Har det någon betydelse? Gissar på PM kollade upp KW och fann henne attraktiv. PM kan säkert gillat att tala med henne i telefon om det nu skedde eller så blev PM attraherad när de träffades.
Inte omöjligt att han tolkade hennes vilja att åka med honom ut i ubåten som ett tecken på intresse från hennes sida. När det sedan inte visade sig stämma så blev det handgemäng och PM dödade henne, uppsåtligt eller av våda.

Dock tyder styckningen som PM gjort sig skyldig till, på att något skett som PM ville dölja.

När PM väl insett vad han gjort så försökte han dölja spåren, sen har han ljugit sig allt djupare ned i avgrunden.
Man skrev i tidningen idag att de har ytterligare bevisning. Det bådar gott
Citera
2017-09-18, 21:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
New York Post

http://nypost.com/2017/08/26/inside-slain-journalists-fateful-submarine-ride/

"Danish law prevented him from taking passengers out to sea. It’s unclear why he broke the rules with Wall aboard."

Jag är helt övertygad om att New York Post har fel på den punkten. Och lustigt nog skriver de därefter om Crowdfunding och hur Madsen erbjuder turer med ubåten i retur, och det skriver de om som det vore helt ok. När det i själva verket är tvärtom. Familj, vänner, bekanta och gäster, inga som helst problem på en privat båt. Betalande passagerare, då gäller genast helt andra regler och det hade säkerligen inte varit tillåtet på ubåten.

Jag skickade ett email till artikelförfattaren och ifrågasatte påståenden, får se om det blir något svar.

Men nej, ni kan vara helt övertygade om att det inte var olagligt, annars hade ju det också varit en av åtalspunkterna mot Madsen! (eller hur?)
Citera
2017-09-18, 21:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fast ÄR det verkligen det? Det enda jag kan hitta på Youtube i alla fall är teamet från National Geographic som fick vara med vid jungfrufärden. Men då dök han bara rakt ner och upp igen i hamnen. Den norska komikerduon fick endast komma ner i båten vid kaj. Kan du länka till någon journalist som har fått följa med ut och köra under vatten på öppet hav?

Varför räcker inte teamet från National Geografic?

Och hur vet du att inga andra åkt med?
Citera
2017-09-18, 21:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Han sa att KW släppts av, sen att hon dog av en olyckshändelse, samt begravdes hel. Två påståenden är bevisat falska.
Oavsett om han bara är en patologisk lögnare när han styckat någon är han knappast trovärdig. Jag sätter en hunka på att även det tredje påståendet kommer visa sig lite osant.

Nej, det är faktiskt bara ett av påståendena som är bevisat falskt!
Citera
2017-09-18, 21:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hon släpptes inte av och hon begravdes inte hel, har PM påstått det senare så är det en lögn.
Något utrymme för en tredje " styckare" finns inte.
Citera
2017-09-18, 21:52
Medlem
Citat:
Och vem har styckat henne då? Och varför ändrade han händelsen uppe i tornet. Han är definitivt inte trovärdig.
Citera
2017-09-18, 21:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Varför räcker inte teamet från National Geografic?

Och hur vet du att inga andra åkt med?

Om det bara var ett enda team, med extremt högt prestigevärde, som fått följa med. Och då bara rakt ner och upp igen några meter från kajen. Så kan man dra slutsatsen att det han bjöd K på var extraordinärt och förmodligen hade en extraordinär orsak också.

Alltså, eftersom det är JOURNALISTER vi talar om, så borde filmerna eller artiklarna som blev resultatet finnas på internet, eller i alla fall referenser till dem.
Citera
2017-09-18, 21:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Obducenter styckar inte människor. De obducerar. De behandlar kroppen med stor respekt. De ser inte kroppen som en köttbit. Jag vet inte om du någonsin varit i närheten av en obduktionssal. Det kräver sin man kan jag tala om. Och visar man respektlöshet har man inte där att göra.

Har DU varit i närheten av en obduktionssal? Jag kan upplysa dig om att stämningen där är avslappnad, ibland rentav uppsluppen. Du VILL inte veta allting!

Citat:
Inte omöjligt att han tolkade hennes vilja att åka med honom ut i ubåten som ett tecken på intresse från hennes sida.
När det sedan inte visade sig stämma så blev det handgemäng och PM dödade henne, uppsåtligt eller av våda.

Dock tyder styckningen som PM gjort sig skyldig till något som skett och som PM ville dölja.

Ja, det är ju det jag säger. En fet, hårig karl hade nog kunnat titta i stjärnorna efter den privatlektionen. Men jag tror inte att han mördade henne för det.
Citera
2017-09-18, 22:01
Medlem
Citat:
Om det bara var ett enda team, med extremt högt prestigevärde, som fått följa med. Och då bara rakt ner och upp igen några meter från kajen. Så kan man dra slutsatsen att det han bjöd K på var extraordinärt och förmodligen hade en extraordinär orsak också.

Alltså, eftersom det är JOURNALISTER vi talar om, så borde filmerna eller artiklarna som blev resultatet finnas på internet, eller i alla fall referenser till dem.
Det kanske inte fanns några journalister? Inte dom du talar om iallafall.
Citera
2017-09-18, 22:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och vem har styckat henne då? Och varför ändrade han händelsen uppe i tornet. Han är definitivt inte trovärdig.

Det är sannolikt bara den person som styckat KW som vet vem det är, en av anledningarna till att det är så, är just det faktum att det inte är bevisat vem som har styckat henne. Hur du kan tro att jag vet det är ju lite av ett mysterium.

Och ärligt talat, så kommer vi antagligen aldrig att få ett fullständigt bevis på vem som styckat KW. Däremot kommer det säkert att anses ställt bortom RIMLIGT tvivel att det är PM, om man kan bevisa, eller i alla fall göra troligt "bortom rimligt tvivel", att det skett i ubåten. Men rent teoretiskt kan man tänka sig många olika varianter. Dessa skull alla dock sannolikt anses orimliga.

Om man t.ex. hittar rester från styckningen ombord, så kommer man säkert att anse det bevisat att styckningen skett ombord och att den utförts av Madsen. Men rent teoretiskt så skulle det kunna vara så att någon annan styckat KW utanför ubåten och sedan planterat resterna där. Fullständigt osannolikt, men teoretiskt möjligt.

Själv är jag övertygad om att PM styckat henne ombord. Men bevisat är det inte. I alla fall inte så vitt vi vet.
Citera
2017-09-18, 22:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Hon släpptes inte av och hon begravdes inte hel, har PM påstått det senare så är det en lögn.
Något utrymme för en tredje " styckare" finns inte.

Du kan tycka vad du vill, och jag också.

Men det förändrar inte vad som är bevisat och inte.

Av de tre saker som nämndes, är bara en bevisad (allmänt känt). Det är fakta, till skillnad från dina åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in