2017-09-18, 21:23
Medlem
Provokatörs avatar
2017 var året då sommaren hastigt gick över i vinter, flyttfåglarna hade sedan länge begett sig söderöver. Regnet det strilade ilsket ned oavbrutet och gav en föraning om vad som komma skulle, kölden bet i deras afghankinder redan i mitten av september och löven lämnade dom gamla träden på Norra Bantorget tidigare än andra år, lövet i riksdagen hade sedan länge övergett ungarna.

Ja det var en jämerlig samling föräldrarlösa barn som kurade ihop sig under slarvigt uppsatta presseningar, presseningar som mest tjänade som vattenfångare innan dom släppte sin kylda last av vatten över dom redan stelfrusna barnen.

Stockholmarna hade sedan länge glömt bort dessa barn och gick som vanligt på sina gym och caféer utan att ägna stackarna så mycket som en endaste tanke. Ja det var ingen munter jul barnen hade att se fram emot.

Men det fanns ändå ljusglimtar, några av barnen fick ibland komma på hembesök hos äldre kvinnor i staden, det krävdes givetvis gentjänster för att få sig ett mål mat i värmen men det tyckte dom flesta var värt besväret. Så fort en tant visade sig på torget så tävlade ungarna med varandra, dom formade sina stelfrusna fingrar till handhjärtan och skrek 'käääääärleeeeek' så högt dom bara kunde i hopp om att just dom skulle ha turen på sin sida. Dom utvalda fick göra Marianne eller Anita sällskap till tvåan i Bagarmossen där det vankades ett mål mat och värme i sängen. Dom som hade mindre framgång hos kvinnorna fick leka med varandra och råttorna som gjorde barnen sällskap i mörkret. Just Norra Bantorget var känt för att vintertid hysa stora kolonier av brunråttor med gula tänder.

Lille Ali som aldrig fick följa med nån äldre kvinna hade sedan länge tröttnat på att sitta på torget strejka och göra handhjärtan, han hade istället återgått till sin gamla syssla, att köpa och sälja olagliga substanser till andra olycksbarn på den närliggande Plattan. Det som blev över räckte precis för att döva sitt dåliga samvete när han stelfrusen föll i sömn i ett töcken, natt efter natt.

OnT: Jag kan konstatera att det regnar i Stockholm vilket jag just idag inte har något alls emot utan tvärtom så glädjer det mig.

/Provokatör
Citera
2017-09-18, 21:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Vill återigen fästa er uppmärksamhet på denna bild från Aftonbladet. Är den manipulerad? Så ytterligt desperat i så fall.

https://imgur.com/a/wYLSd
Festligt hur dom har lyckats samla ihop samtliga Afghan-kvinnor i hela Europa & placerat dom främst i ett hav av skäggbarn. Om det nu inte är ett montage.
Citera
2017-09-18, 21:38
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festligt hur dom har lyckats samla ihop samtliga Afghan-kvinnor i hela Europa & placerat dom främst i ett hav av skäggbarn. Om det nu inte är ett montage.
Jag drabbades av indignerat övermod, tydligen. Bilden är tagen vid Mynttorget vid början av demonstrationen. Riggad så klart, men inte digitalt manipulerad vad jag förstår.

Trodde jag hade värsta grävet på gång
Citera
2017-09-18, 21:49
Avslutad
Citat:
Vill återigen fästa er uppmärksamhet på denna bild från Aftonbladet. Är den manipulerad? Så ytterligt desperat i så fall.

Jag är så lite bildexpert man kan bli, men till och med en blind person ser ju att den där bilden är manipulerad.
Citera
2017-09-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Sant, myndigheterna behöver inte göra något varken utvisa eller ge dem amnesti. Polisen kan inte plocka dem för transport till förvaret för då går media, PKarna, #vistårinteut:are , sommarmammor och -pappor och alla möjliga vurmare upp i taket. Praktiskt lösning för alla parter, alla är nöjda.
Polisen upprätthåller inte lag och ordning i landet längre. Vad blir nästa steg?

Obegripligt att Polisen tilllåter gaphalsar från "media, Pk, #vistårinteut:are, sommarmammor och -pappor och alla möjliga vurmare" att ta över. Oavsett om det finns lagutrymme för att se mellan fingrarna beträffande afghanhysterin och deras ockupation av allmän plats, så har de getts mer än gott om tid för att demonstera och ge uttryck för vad de vill säga. Men någon gång måste spektaklet ta slut. Var i lagen står det att evighetsdemonstrationer är tillåtna?
När Polisen inte längre fullgör sin uppgift, vilket du och jag betalar dem för, har det gått för långt.

Oavsett slutet på afghancirkusen så har de och deras påhejare antagligen lyckats med att få hela Sverige att avsky dessa bortskämda, stöddiga och krävande låtsasbarn. Varhelst en afghan dyker upp i vårt sammhälle så kommer de flesta av oss att associera till obehagliga och opålitliga personer som vi helst inte vill ha i vår närhet. Oavsett vad deras fanclub försöker att slå i oss. Hazarerna har inte varit accepterade i vare sig Afghanistan eller Iran.

Månntro det kan bero på deras attityd? Det blir väl med dem som med zigenarna. De gör bort sig över allt, så ingen vill ha med dem att göra.
Citera
2017-09-18, 22:39
Medlem
Hur länge har afghanerna tillstånd till att "demonstrera"? Jag vet att de fick sitt tillstånd förlängt för några veckor sedan eller vad det var, men till hur länge? Tror ni polisen kommer förnya det igen efter att det löpt ut?
Citera
2017-09-18, 22:40
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:

Ja, den bilden ser definitivt ut att vara ihopkomponerad av flera olika bilder. Bilden är förövrigt ganska dåligt photoshoppad vilket man märker på att den som gjort den inte jobbat så mycket med att matcha kontrasten i förgrunden med kontrasten i bakgrunden vilket gör att främre raden "sticker" ut på ett onaturligt sätt. Hafsverk.
Citera
2017-09-18, 22:46
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Ja, den bilden ser definitivt ut att vara ihopkomponerad av flera olika bilder. Bilden är förövrigt ganska dåligt photoshoppad vilket man märker på att den som gjort den inte jobbat så mycket med att matcha kontrasten i förgrunden med kontrasten i bakgrunden vilket gör att främre raden "sticker" ut på ett onaturligt sätt. Hafsverk.

Är du sjuk i huvudet?
Bilden är äkta, det fanns live bilder från detta. Horder med skäggbarn satt på trappan, längst fram satt några strategiskt placerade riktiga barn & kvinnor. Säkerligen "inlånade barn". Det satt inga barn eller kvinnor förutom raden längst fram.
Citera
2017-09-18, 22:48
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Är du sjuk i huvudet?
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Bilden är äkta, det fanns live bilder från detta. Horder med skäggbarn satt på trappan, längst fram satt några strategiskt placerade riktiga barn & kvinnor. Säkerligen "inlånade barn".
Posta gärna länken till livebilderna. Jag har inga problem med att ändra mig om jag blir överbevisad.
Citera
2017-09-18, 22:52
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Snälla nån! Detta bara måste vara någon undercover operation av en SDanstruken frilansare?

Har de verkligen mage att publicera foton på dessa håriga grobianer (99 procent av manligt kön) under förevändning att de skildrar ungdomar?

Antingen har de tappat greppet helt, blivit trollade eller så är deras läsare helt jävla hjärndöda barnlösa idioter.

De bryr sig väl inte. Vem fan läser Dn förutom de redan bortom rädding.
Citera
2017-09-18, 22:54
Medlem
Flash-999s avatar
Jag tror inte den diskuterade bilden är falsk på något sätt i vad den faktiskt visar, däremot är det journalistiskt tveksamt om den återspeglar en objektiv bild av genomsnittlig könssammansättning i demonstrationen så att säga.
Citera
2017-09-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
2017 var året då sommaren hastigt gick över i vinter, flyttfåglarna hade sedan länge begett sig söderöver. Regnet det strilade ilsket ned oavbrutet och gav en föraning om vad som komma skulle, kölden bet i deras afghankinder redan i mitten av september och löven lämnade dom gamla träden på Norra Bantorget tidigare än andra år, lövet i riksdagen hade sedan länge övergett ungarna.

Ja det var en jämerlig samling föräldrarlösa barn som kurade ihop sig under slarvigt uppsatta presseningar, presseningar som mest tjänade som vattenfångare innan dom släppte sin kylda last av vatten över dom redan stelfrusna barnen.

Stockholmarna hade sedan länge glömt bort dessa barn och gick som vanligt på sina gym och caféer utan att ägna stackarna så mycket som en endaste tanke. Ja det var ingen munter jul barnen hade att se fram emot.

Men det fanns ändå ljusglimtar, några av barnen fick ibland komma på hembesök hos äldre kvinnor i staden, det krävdes givetvis gentjänster för att få sig ett mål mat i värmen men det tyckte dom flesta var värt besväret. Så fort en tant visade sig på torget så tävlade ungarna med varandra, dom formade sina stelfrusna fingrar till handhjärtan och skrek 'käääääärleeeeek' så högt dom bara kunde i hopp om att just dom skulle ha turen på sin sida. Dom utvalda fick göra Marianne eller Anita sällskap till tvåan i Bagarmossen där det vankades ett mål mat och värme i sängen. Dom som hade mindre framgång hos kvinnorna fick leka med varandra och råttorna som gjorde barnen sällskap i mörkret. Just Norra Bantorget var känt för att vintertid hysa stora kolonier av brunråttor med gula tänder.

Lille Ali som aldrig fick följa med nån äldre kvinna hade sedan länge tröttnat på att sitta på torget strejka och göra handhjärtan, han hade istället återgått till sin gamla syssla, att köpa och sälja olagliga substanser till andra olycksbarn på den närliggande Plattan. Det som blev över räckte precis för att döva sitt dåliga samvete när han stelfrusen föll i sömn i ett töcken, natt efter natt.

OnT: Jag kan konstatera att det regnar i Stockholm vilket jag just idag inte har något alls emot utan tvärtom så glädjer det mig.

/Provokatör

Vi alla väntar på jävligaste vargavinter

Hoppas att Kung Bore gör sitt jobb när varken poliser eller myndigheter öht gör det !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in