2017-09-17, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Är det här exempel på ett tonfall som #jagärhär står för? Är det här att lyfta debatten och få bort "elaka påhopp"? Skulle Minna Dennert vara stolt över dig?

Fast du kanske bara använder ett hyfsat tonfall i skydd av din grupp i situationer där ni dränker alla andra röster med ert debila lallande?

Eller... så är du bara en hycklare.

Jag skriver vad jag tycker här. Jag har sett erat hatande här innan. Det jag skrev är som en nassefis i rymden jämfört av vad andra här har skrivit om mig och gruppen. Jag bad även om ursäkt för att jag skrev i affekt.

Ni läser bara det ni vill läsa och fetmarkerar en del av mening osv osv.

Så du tycker att det du markerade i min text var elaka påhopp?? Då tycker jag du ska gå tillbaka i denna tråd och läsa lite så får du se verkligen hat är..

Rätt löjligt att ens jämföra.
Citera
2017-09-17, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Nu skrev du ju det själv....ENSKILDA personer... så varför håller ni på och tjata om gruppen för då. Det är ju detta jag har sagt hela tiden.
Om någon enskild trackassarar så anmäl personen då.
Vad gör GS? Jo dom publicerar olagligt en lista över alla medlemmar och hänger ut med namn adress och bild.

Så lägg ner det där tramset.. ni fattar inte det jag har skrivit miljoner gånger.

Vad enskilda personer skriver och gör så får fb ta hand om det.. är ju för fan det jag sagt hela tiden.

Läs reglerna innan ni börjar stämpla en grupp som näthatterror grupp osv..

Det GS gör är bland det fegaste man kan göra, äckligt fegt till och med, man hänger ut så många man kan och man gör det på högerextrema sidor, nazistsidor..

Nu har du själv skrivit det jag sagt länge så vad är problemet???

Vi har många sidor tillbaks i den här tråden konstaterat att det som skrivs under hashtagen givetvis görs i gruppens namn. Där folk INTE använder hashtagen men ändå strömmar in i stor mängd i en specifik tråd tillsagda av #jagärhär är givetvis inte desto mindre ett direkt resultat av jagärhär's påverkan, eller hur? Om ni bestämt er för att inte använda tagen för att verka mindre uppenbara döljer på intet sätt det faktumet.

Och i de fall där ni påhejade av varandra går in och massanmäler inlägg/sidor/personer INTE för att de bryter mot varken lagar eller Facebookregler utan för att det som skrivs inte delar någon form av inbillad "värdegrund" som ni tycker bör gälla alla eller representerar åsikter ni inte gillar så är det givetvis också ett direkt resultat av jagärhär's order eller påverkan.
Citera
2017-09-17, 02:44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag skriver vad jag tycker här. Jag har sett erat hatande här innan. Det jag skrev är som en nassefis i rymden jämfört av vad andra här har skrivit om mig och gruppen. Jag bad även om ursäkt för att jag skrev i affekt.

Ni läser bara det ni vill läsa och fetmarkerar en del av mening osv osv.

Så du tycker att det du markerade i min text var elaka påhopp?? Då tycker jag du ska gå tillbaka i denna tråd och läsa lite så får du se verkligen hat är..

Rätt löjligt att ens jämföra.
Det är DU - ingen annan - som gör anspråk på att företräda en grupp som ska hyfsa debatten, hålla god ton och avstå från elaka påhopp. I det är det väl rimligt att frågan riktas till dig om #jagärhär skulle se på ditt inlägg med gillande?

Så här är det. Jag förstår om du känner dig arg och frustrerad och JAG har inget emot att det syns i en text. Det gör tydligt vad du vill ha sagt.

Jag har heller inget emot att ge dig det utrymmet, låta dig uttrycka dig med de ord du väljer - jag noterar bara att du företräder en grupp som inte ger samma utrymme åt andra. Personer som också ger uttryck för ilska och frustration. Dessa anmäler ni, eller dränker i ert spam. Säg mig, Yrisens, de agerar som du just agerade och blir tystade. Tror du det gör dem MINDRE arga och frustrerade?
Senast redigerad av Tinuviel 2017-09-17 kl. 02:54.
Citera
2017-09-17, 03:03
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Hur var det nu med reglerna? Som jag har förklarat miljoner gånger och även förklarat hur gruppen jagärhär fungerar..

Det är ENSKILDA personer som kommenterar på fb, inte jagärhär gruppen.
Har du och resten förstått detta nu då?
Du skrev det själv när du citerade reglerna.

Vad enskilda personer gör på fb kan inte jagärhär hållas ansvarig för. Men ändå hänger GS ut admins och andra på högerextrema siter.
GS är fega kräk, för det är precis vad man är. Gruppen jagärhär har inte hängt ut någon.
GS försöker tysta med hot i den mening att som Fabian själv säger, göra information tillgänglig.
Sen om det skulle hända någon nått så är det ju inte GS problem.
Anonyma fega stackare är vad GS är. Som inte ens vill ta diskussionen, och sitter bakom anonyma Trollkonton..

Känns att jag börjar bli rätt less på denna diskussion.

Förlåt om jag sagt nått i affekt, tänker iof inte radera något..

De kommenterar i gruppens namn på uppdrag av gruppen. Dvs på uppdrag av Mina Dennert.
Citera
2017-09-17, 08:44
Medlem
Jag orkar inte läsa tråden, den är lång och verkar vara fylld med #jagärhär - dårar. Men har ni hört att facebook klassar #jagärhär som en folkgrupp? Skriver man negativt eller "hetsar" mot dem och det anmäls så räknas det som rasism, hets mot folkgrupp och liknande, och man blir avstängd i en månad.

#jagärhär är varken en folkgrupp eller en folkrörelse, utan en bunt politiskt korrekta idioter som massanmäler saker.
Citera
2017-09-17, 09:07
Medlem
Hahahahahah, riktigt så långt skall man nog inte dra det, men ja, de representerar det goda hatat. Det de håller på med är helt grundlagsvirigt.

Här kan man se hur de stängde ner Arg Blatte igår med bevis: https://www.gangrapesweden.com/argblattejagarhar.php

JAH ser sig själva som en domstol - de bestämmer vilka som får yttra sig och inte på sociala medier. De bryter mot både svensk grundlag och Facebooks regler med sitt agerande. Om alla anmäler gruppen om och om igen så borde den tas bort till slut. Det är bara att köra på. Man får hoppas att Arg Blatte polisanmäler de som genomförde senaste attacken. Helt vidrigt detta. Om inte FB agerar snart kommer tusentals lämna för vk och andra plattformar inom kort.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag orkar inte läsa tråden, den är lång och verkar vara fylld med #jagärhär - dårar. Men har ni hört att facebook klassar #jagärhär som en folkgrupp? Skriver man negativt eller "hetsar" mot dem och det anmäls så räknas det som rasism, hets mot folkgrupp och liknande, och man blir avstängd i en månad.

#jagärhär är varken en folkgrupp eller en folkrörelse, utan en bunt politiskt korrekta idioter som massanmäler saker.
Citera
2017-09-17, 09:21
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
GS följdes förut en riktig skit sida med fjanterier , typ Ingrid och conrad nej inget för mig .

Jagärsär# är däremot en grupp som sysslar och uppmanar till massanmälningar , var medlem en kort stund och det var bara uppmaningar eller snarare order. Helt sjukt.

För övrigt har Facebook ändrats till det extrema ser aldrig något från en seg blatte eller vita kränkta kvinnor tex i mitt flöde . I flödet visas bara skit .

Facebook är döende.
Citera
2017-09-17, 11:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsfriends

JAH ser sig själva som en domstol - de bestämmer vilka som får yttra sig och inte på sociala medier. De bryter mot både svensk grundlag och Facebooks regler med sitt agerande. Om alla anmäler gruppen om och om igen så borde den tas bort till slut. Det är bara att köra på. Man får hoppas att Arg Blatte polisanmäler de som genomförde senaste attacken. Helt vidrigt detta. Om inte FB agerar snart kommer tusentals lämna för vk och andra plattformar inom kort.

JAH är ett journalistinitiativ. Mer behöver nog inte sägas.
Citera
2017-09-17, 11:33
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsfriends
Hahahahahah, riktigt så långt skall man nog inte dra det, men ja, de representerar det goda hatat. Det de håller på med är helt grundlagsvirigt.

Här kan man se hur de stängde ner Arg Blatte igår med bevis: https://www.gangrapesweden.com/argblattejagarhar.php

Intressant exempel.

Någon påpekar att inlägget EAB skrivit är "ovanligt nyanserat" - så, i det här fallet verkar det vara kommentarsfältet de är ute efter. De tystar någon utifrån hur andra reagerar på ett inlägg.

Är det en klockren logik, Yrisens. Du har klagat över att du bemötts med hat i den här tråden - hade det varit rimligt om du hade blivit tystad utifrån hur ANDRA bemöter dig?
Citera
2017-09-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är DU - ingen annan - som gör anspråk på att företräda en grupp som ska hyfsa debatten, hålla god ton och avstå från elaka påhopp. I det är det väl rimligt att frågan riktas till dig om #jagärhär skulle se på ditt inlägg med gillande?

Så här är det. Jag förstår om du känner dig arg och frustrerad och JAG har inget emot att det syns i en text. Det gör tydligt vad du vill ha sagt.

Jag har heller inget emot att ge dig det utrymmet, låta dig uttrycka dig med de ord du väljer - jag noterar bara att du företräder en grupp som inte ger samma utrymme åt andra. Personer som också ger uttryck för ilska och frustration. Dessa anmäler ni, eller dränker i ert spam. Säg mig, Yrisens, de agerar som du just agerade och blir tystade. Tror du det gör dem MINDRE arga och frustrerade?

Det-RSS det som är skillnaden på er och mig. Jag blir inte tystad, förekommer mer hot från extremhögern iof men tystad blir jag inte. Spelar ingen roll hur mycket extremhögern skriver i kommentarerna så svarar jag tålmodigt även sakligt framför mina åsikter.
Det brukar sluta med att extremhögern slutar svara elker ber mig dra åt helvete.

Men tystad blir jag aldrig... det är skillnaden mellan oss.

Och sen, vet ni vad taggen används till?? Och nej, det är inga order från Mina eller gruppen.
Hur många ggr ska man behöva säga det.

Det är fortfarande den ENSKILDE som skriver och tar ansvar för vad man skriver.
Hoppas nu att detta är utrett nu..
Citera
2017-09-17, 14:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det-RSS det som är skillnaden på er och mig. Jag blir inte tystad, förekommer mer hot från extremhögern iof men tystad blir jag inte. Spelar ingen roll hur mycket extremhögern skriver i kommentarerna så svarar jag tålmodigt även sakligt framför mina åsikter.
Det brukar sluta med att extremhögern slutar svara elker ber mig dra åt helvete.

Och sen, vet ni vad taggen används till?? Och nej, det är inga order från Mina eller gruppen.

Jag frågar igen. Tycker du att det var rätt att ni fick EAB nedstängd - inte på grund av något HAN skrev, utan på grund av hur ANDRA kommenterade hans inlägg?

Sedan nej, det duger inte att hävda att det handlar om enskilda när ni agerar som grupp. Ni har trådar där ni uppmanar varandra att spamma vissa trådar och återrapporterar till varandra om ni K (kommenterat), G (gillat) eller A (anmält). Ni är samordnade - en spamarmé vars härjningar resulterar i att andra tystas. Du har att ta ansvar för den grupp du tillhör och försvarar.
Citera
2017-09-17, 16:39
Medlem
Citat:

"Och sen, vet ni vad taggen används till?? Och nej, det är inga order från Mina eller gruppen.
Hur många ggr ska man behöva säga det."

Men nu ljuger du ju bara. Order från Mina och gruppen är exakt vad det är.

"Spelar ingen roll hur mycket extremhögern skriver i kommentarerna så svarar jag tålmodigt även sakligt framför mina åsikter.
Det brukar sluta med att extremhögern slutar svara elker ber mig dra åt helvete."

Vadå extremhögern? Du hävdar att din grupp är ute för att "hyfsa debatten" i kommentarsfält och att ingripa där "hat och hot" förekommer. Oborstat debatterande, personangrepp och hot är inget som är begränsat till en viss politisk färg. Varför är du då så insnöad på att prata om extremhögern? Ignorerar du kanske "hot och hat" då det kommer från annat håll än extremhögern? Är inte det emot vad #jagärhär säger sig ska göra? Eller gör kanske hela gruppen så? Varför?
Senast redigerad av Kallfusion 2017-09-17 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in