Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Tror knappast att det är flera. Vi kan ha missat det, men det finns vad jag vet inget som tyder på att EG umgås i kriminella miljöer. Tror att han agerat själv, och är rätt så säker på att han är skyldig.
....
Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Där tror vi olika. Det känns som ett brott med flera inblandade. Men var han ensam så är ju det bra, då finns det ingen mer sadistisk styckmördare på vift.
Håller med Tryckkokaren här. Sannolikheten att han inte var ensam känns större. Men förvisso har det varit dubbelmord av liknande karaktär/art som visat sig vara utfört av en ensam gärningsman.
Även trippelmordet i Skåne för länge sedan var utfört av en ensam gärningsman (han som skulle sälja en bil). Men det känns som att den här unga killen.... njae. Jag lägger mina pengar på att dom var flera. Kanske därför polisen söker en raggarbil?
Citat:
Ursprungligen postat av
Aftonballe
Togs det inte ut en stor summa pengar från parets konto innan dom blev mördade? Om det nu var så, så har jag svårt att se att EG åkt till Borensberg med Lekander i bilen för att sen åkt tillbaka till parets hem och mördat dom.
Jag tror jag har läst 200.000 kr någonstans?
Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Raggarbilen behöver kanske inte ha med mordet att göra alls, det var väl raggarträff där i trakterna.
Möjligen kan GM ha fått skjuts eller hämtats efter mordet.
Tror inte polisen behöver info om raggarbilen för att binda den misstänkte, möjligen om det skulle vara fler inblandade som kan komma undan.
Vet man hur mycket pengar som försvann ??
Kan paret ha haft mycket pengar hemma som man inte vet möjligen.
200.000 kr?
Mest troligt är raggarbilen ett blindspår. Men det måste utredas.
Om paret förvarade pengar hemma, hur visste GM detta eller var det en chansning?